یک هیچ به نفع ایران از آمریکا
جایزه و عنوان بهترین فیلم خیلی کوتاه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم مستقل هوستون آمریکا به فیلم کوتاه "یک هیچ" از ایران رسید.

جایزه بهترین فیلم خیلی کوتاه برای "یک هیچ" از آمریکا

جایزه و عنوان بهترین فیلم خیلی کوتاه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم مستقل هوستون آمریکا به فیلم کوتاه "یک هیچ" از ایران رسید.

فیلم کوتاه یک هیچ به نویسندگی و کارگردانی سامان حسین پور و تصویربرداری زانیار لطفی از بین ده ها کاندید این جایزه توانست عنوان بهترین فیلم خیلی کوتاه با زمان یک دقیقه را به دست آورد.

این فیلم که تا کنون در بالغ بر 70 جشنواره جهانی حضور داشته و در ده ها کشور اکران شده است داستان پسرکی را در آرایشگاه روایت می کند که روی صندلی آرایشگاه نشسته و توسط آرایشگر موهایش کوتاه می شود. در این میان از تلویزیون آرایشگاه مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی پخش می شود که ایران با نتیجه یک هیچ پیروز می شود. همین گل باعث می شود پسرک کچل شود، اما در عین حال پسرک از برد ایران خوشحال است.

این فیلم کوتاه با حمایت حوزه هنری استان کردستان ساخته شده است.

از دیگر عوالم فیلم می توان به محمد پناهی بازیگر شخصیت پسرک اشاره کرد. و همچنین زانیار طهماسبی صدابردار این فیلم.


پوستر فیلم یک هیچپوستر فیلم یک هیچ

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Trindie آمریکا به یک اثر ایرانی جایزه داد.

یک هیچ ساخته سامان حسین پور جایزه بهترین فیلم خیلی کوتاه جشنواره را گرفت.

این جشنواره که برای حمایت از فیلمسازان مستقل برگزار می‌شود؛ 25 تا 27 سپتامبر آثار منتخب را در آمریکا به نمایش می‌گذارد.

فیلم کوتاه یک هیچ قبل تر در حضور ها و اکران های بین المللی خود جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم یک دقیقه ای را از جشنواره مستقل نیویورک و جشنواره سینماتیک نیویورک کسب کرده است.

سامان حسین پور کارگردان 22 ساله کردستانی سابقه 6 سال فعالیت هنری و سینمایی دارد و کارگردانی 2 فیلم کوتاه با عنوان های "یک هیچ و برگ های پاییزی" را در کارنامه خود دارد. حسین پور دانشجوی کارشناسی گرافیک است و تاکنون در ده ها پروژه ساخت فیلم در عنوان های تدوینگر، تصویربردار، فیلمنامه نویس، دستیار کارگردان و .. حضور داشته است.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / سامان حسین پور