عجیب ترین، شگفت انگیزترین و جادویی ترین مکان روی کره زمین- هرگز جایی دیگری بدین شکل وجود ندارد.....


تعداد کمی ‌پارک با منظره های حیرت انگیز وجود دارند که باورتان نمی‌شود چنین زیبایی هایی متعلق به کره زمین باشد. پس بدون هیچ مقدمه ای سراغ این 5 پارک می‌رویم پارک هایی که شما فکر می‌کنید متعلق به سیاره دیگری باشند.

5- پارک  ملی المپیک- ایالت واشنگتن


Carlsbad Caverns

احتمالا شما هم مثل بیشتر مردم وقتی کلمه «جنگل بارانی» به گوشتان می‌خورد به یاد مناطق استوایی، طوطی های رنگانگ و میمون های شیطان می‌افتید. اگر این جمله درست باشد پس برایتان سورپرایزی داریم؛ بله یک چنین جنگل بارانی در ایالت متحده آمریکا وجود دارد. میزان بارندگی در جنگل بارانی Hoh پارک ملی المپیک در طول یک سال به طور متوسط  مقدار قابل توجه 165 اینچ است که سبب به وجود آمدن جنگل های بهم فشرده شده است.  یک روز را در جنگل بارانی Hoh بگذرانید آنوقت فکر خواهید کرد که به اندازه تمام عمرتان رنگ سبز دیده اید. حتما از این پارک محلی دیدن کنید فقط یادتان باشد یک بارانی حتما با خود ببرید.

4- پارک ملی دنالی- آلاسکا


 


ایالت بزرگی در آلاسکا دارای تعداد قابل توجه 8 پارک ملی است که می‌توانید از بین آنها مکانی را برای بازدید انتخاب کنید. درعین حال که هر کدام از این پارک ها در نوع خود جالب توجه هستند؛ بدون شک گل سر سبد  همه آنها پارک ملی دنالی است.
مامن کوه های «مک کینلی»، بلندترین کوه های شمال امریکا، عکس هایی که نمی‌توانند به راحتی آنچه راکه شما دوست دارید در ارتفاع 20.327 فوتی ببینید پوشش دهند. کوه هایی با قله های پوشیده از برف. و بالغ بر 6 میلیون اکر زمین که شما می‌توانید در این پارک شگفت انگیز گردش کنید. به مدت یک عمر می‌توانید در این محدوه بگردید بدون اینکه یک منظره یکسان را دوبار ببینید.
شاید تنها نکته ای که مانع رفتن تمام آدم ها به این مکان شود دورافتاده بودنش باشد. اما خوشبختانه برای افراد شجاع و بلند پرواز تعداد قابل توجهی مشاغل تابستانی در آلاسکا وجود دارد که می‌تواند بهانه ای شود برای بازدید و گردش در چنین پارک حیرت انگیزی.

3. پارک ملی Canyonlands در Utah
Canyonlands


یک بار «ادوراد ابی» نویسنده در مورد این محل نوشت: عجیب ترین، شگفت انگیزترین و جادویی ترین مکان روی کره زمین- هرگز جایی دیگری بدین شکل وجود ندارد.
او به حرف خودش اطمینان داشت. از چشم اندازهای کوهستانی حیرت انگیز، تا شناور شدن روی رودخانه «کولارودا» و ترس هاکی کردن در فضاهای بسته کوهستانی این مکان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که قصد کشف کردن پارک های عجیب را دارند. همچنین سنگ نوشته های باستانی زیادی نیز در این کوه ها متعلق به هندیان Anasazi وجود دارد، پس شما می‌توانید یک سری اکتشافات باستان شناسی نیز داشته باشید.

2- پارک ملی کوه های آتشفشانی- هاوایی

 
پارک ملی کوه های آتشفشانی


آیا تابحال روان شدن توده های آتشفشانی را از نزدیک دیده اید؟ به احتمال زیاد جواب منفی است. پارک ملی کوه های آتشفشانی در هاوایی این امکان را به گردشگران می‌دهد که تجربه خارق العاده فوران کردن آتشفشان را ببینند. مواد مذاب آتشفشان های فعال به اقیانوس آرام ریخته می‌شود درحالیکه سالانه حجم زیادی به جزایر هاوایی اضافه می‌کنند. گردشگران همچنین می‌توانند در جنگل های انبوه و شاداب بگردند و نیز در تونل های آتشفشانی زیرزمینی که توسط جریان آتشفشانی قدیمی‌ ایجاد شده اند پیاده روی کنند؛ تونل ها به اندازه ای بزرگ هستند که اتوبوس مسافرتی نیز می‌تواند از درونش بگذرد. حالا به نظرتان جذاب ترین بخش در مورد بازدید از پارک ملی کوه های آتشفشانی چیست؟ این حقیقت که پارک در هاوایی قرار دارد. و قطعا تجربه چنین سفری حتی خوشایند تر از سفر به زیباترین مکان هاست گویی که به بهشت سفر کرده اید.

1- پارک ملی Carlsbad Caverns- نیومکزیکو
 
Carlsbad Caverns
وقتش رسیده که علاقه مندان به غارها آماده شده و در پارک ملی Carlsbad Caverns در نیومکزیکو به غارنوردی بروند. هیچ کدام از پارک های دیگر به اندازه این مکان شبیه به مکان های ماورایی نیستند. پس گردشگران می‌توانند به تماشای استالاکتیت ها و استالاگمیت های عجیب و غریب در هر گوشه غار بروند. 116 غار متفاوت دیگر برای سیاحت وجود دارد و گردشگران می‌توانند سوار آسانسورهای زیرزمینی شده و به اعماق عمیق ترین غارها بروند. آیا جای دیگری هم هست که بتوانیم با فراغ بال به گردش و تفریح در عمق 750 فوتی زمین بپردازیم؟

 
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ 
 
مطالب پیشنهادی:
5 بیابان بسیار زیبای جهان! (+عکس)
 5 مکان در ایسلند که نباید دیدنشان را از دست بدهید! (+عکس)
 مکانی حیرت‌انگیز‍‍؛ موج نوردی در صخره‌ها!! (+عکس)
 18 مکان طبیعی کره زمین که شما در آنجا احساس کوچک بودن می‌کنید!! (+عکس)
اسرار آمیزترین مناطق جهان!!