جزیره بورا‌بورا
امروز به 10 منطقه زیبای طبیعی از دید یونسكو كه در سراسر جهان وجود دارد، می‌پردازیم؛ مناطقی دیدنی كه حتی با دیدن تصاویر آنها می‌توان....
                                                         
‌‌بهشت‌های ‌روی زمین
در سراسر دنیا مكان‌های تاریخی و طبیعی بسیاری وجود دارد كه همه ساله میلیون‌ها نفر با هدف دیدن این اماكن بار سفر بسته و به صنعت گردشگری رونق می‌بخشند. اصلی‌ترین نهاد متولی گردشگری و آثار طبیعی باستانی در سراسر دنیا سازمان یونسكوست كه این آثار را در 2 گونه میراث جهانی طبیعی و میراث جهانی باستانی دسته‌بندی می‌كند. امروز به 10 منطقه زیبای طبیعی از دید یونسكو كه در سراسر جهان وجود دارد، می‌پردازیم؛ مناطقی دیدنی كه حتی با دیدن تصاویر آنها می‌توان بخشی از بزرگی و شكوه و آرامش نهفته در این طبیعت دست نخورده را درك كرد.

بهشت كوچك زمین جزیره بورا‌بورا
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804113151.jpg

زیباترین نقطه در سراسر دنیا از دید یونسكو در اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد و تحت حاكمیت كشور فرانسه است. البته این جزیره در نزدیكی كشور تاهیتی قرار دارد و هیچ ارتباطی با قاره اروپا نداشته و بسیار هم كوچك است. جزیره بورا بورا تنها 6 كیلومتر طول و 4 كیلومتر عرض دارد. آری متاسفانه زیباترین نقطه جهان خیلی‌خیلی كوچك‌تر از آن است كه بسیاری از ما تصور می‌كنیم. این جزیره از سوی یونسكو با عنوان بهشت زمین انتخاب شده و پوشیده از صخره‌های سبز و مخملی، درختان زیبا، ساحلی زیبا با آبی نیلگون و لاجوردی و شن‌های سفید و كریستالی شكل است كه هر بیننده‌ای را میخكوب می‌كند.

صخره‌های برفی، پریكستولن
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804113030.jpg
 سرزمین نروژ دارای شگفتی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. در بین این جاذبه‌های گردشگری شاید بتوان صخره‌های پریكستولن را معروف‌ترین آنها دانست. در این صخره شما چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از طبیعت سرد و صخره‌ای را در پس زمینه‌ای از افق برفی ‌می‌بینید كه مشابه آن را در‌هیچ نقطه دیگری از دنیا نمی‌توان دید. برج صخره‌ای ارتفاعی بیش از 604 متر داشته و محوطه قله آن 25 متر مربع است. زیباترین و مناسب‌ترین زمان برای بازدید از این صخره زمانی است كه ماه كامل است. بیشتر گردشگران با رفتن به این محل در انتظار فرا رسیدن شب می‌مانند تا یكی از رمانتیك‌ترین مناظر در تمام دنیا را به تماشا بنشینند.

باغ ‌عدن،‌ جزایر سیچلز
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804112933.jpg

 شاید تاكنون نام این كشور كوچك به گوش بیشتر مردم جهان نخورده باشد، اما سومین رتبه فهرست زیبایی‌های طبیعی جهان از دید یونسكو متعلق به جمهوری سیچلز است كه شامل مجمع الجزایر پراكنده‌ای در شرق آفریقا و در اقیانوس هند است. سواحل زیبای جزایر سیچلز برای گردشگران جذابیت‌هایی به مراتب بیشتر از سواحل شنی و آفتاب زیبایش دارد. این سواحل به اندازه‌ای زیبا هستند كه از سوی یونسكو با عنوان‌ باغ عدن نامگذاری شده است. در حقیقت همه چیز در این جزیره بی‌نظیر و بی‌نقص است: طبیعت زیبا، حیات‌وحش، مردم بومی و اقامتگاه‌های رویایی. مجموع این عوامل باعث شده است كه همه ساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا به این منطقه سفر كنند. جزایر سیچلز همواره به عنوان یكی از نقاطی است كه به عنوان سفر ماه عسل برای زوج‌های جوان انتخاب می‌شود.

جادویی از طبیعت، باربادوس
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804113195.jpg

 جاذبه گردشگری جادویی منطقه كارائیب كه آلبوم زیبایی از طبیعت را در برابر چشمان شما می‌گستراند. باربادوس بزرگ‌ترین جزیره در منطقه كارائیب محسوب می‌شود و دیدن آن تجربه‌ای وصف نشدنی برای دوستداران طبیعت است.
در این جزیره تعداد بسیار زیادی غار طبیعی قرار دارد كه بزرگ‌ترین آنها غار هاریسون است و از مشهورترین این غارها، غار گل‌های حیوانات است كه در آن سنگ‌ها و رسوبات زیبا و متنوعی بر اثر رسوبات آب ساخته شده است.
 
آتشفشان زیبایی،‌ جزایر‌‌ بالی‌ در اندونزی
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804113477.jpg

 منطقه بالی در كشور اندونزی، بخشی از جزایر سوندا محسوب شده و در فاصله حدود 3 كیلومتری شرق جاوا در مساحتی بالغ بر 5 هزار و 500 كیلومتر مربع قرار گرفته است. مرتفع‌ترین نقطه جزایر بالی را می‌توان كوه‌های آگونگ با ارتفاع 3142 متر دانست كه در‌واقع قاره‌ای آتشفشانی محسوب می‌شود.
این منطقه با باران‌های موسمی مشهور خود دارای 2بخش سواحل كوهستانی و مسطح است. جانوران وحشی زیادی در این جزایر زندگی می‌كنند كه اصلی‌ترین آنها ببر و گوزن بومی منطقه محسوب می‌شود.
جزایر بالی را می‌توان اصلی‌ترین جاذبه گردشگری در كشور اندونزی نامید و این جزیره گذشته از طبیعت بسیار زیبای خود به دلیل هنرها و صنایع‌دستی بومی، موسیقی محلی و فرهنگ خاص خود در بین گردشگران شهرت بسیاری دارد.

پارك‌ ملی یلو استون (سنگ زرد)
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804113081.jpg

 این پارك كه در جنوب مونتانا قرار گرفته، بزرگ‌ترین منطقه طبیعی حفاظت شده در كشور آمریكاست كه مساحتی بالغ بر 8900 كیلومترمربع را شامل می‌شود. بخش بزرگی از پارك ملی یلو استون در كوه‌های راكی قرار دارد و بیشتر به دلیل ویژگی‌های خاص زمین‌شناسی و همچنین چشم‌اندازهای زیبای طبیعی خود مشهور است. برای معرفی این پارك طبیعی تنها كافی است به بیش از 200 دهانه آب جوشان، ‌10 هزار چشمه آب گرم و تعداد زیادی دهانه آتشفشان كه از آنها بخار و خاكستر فوران می‌كند در این منطقه قرار گرفته است، اشاره كنیم. طبیعت پارك یلو استون بسیار گوناگون و متنوع است و همواره گردشگران بسیاری به قصد دیدن عجایب موجود در این پارك جذب این منطقه می‌شوند. اگر شما هم جزو این گروه از گردشگران هستید، به شما توصیه می‌كنیم خود را برای دیدن مناظری كه هیچ گاه حتی در فیلم‌های تخیلی نیز مشاهده نكرده‌اید، آماده كنید. برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مناطق این پارك عبارتند از: آبفشان باسین، دره بزرگ سنگ زرد، دره هایدن، چشمه‌های آب گرم ماموت، دریاچه سنگ زرد ، دره لامار و تاور فال (آبشار برجی‌شكل).

میراث زیبای طبیعت جهان، رود جیوژایگو
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804113593.jpg

 سرزمین افسانه‌ای كه به آسودگی در دل كوهستان‌های آبا در تبت واقع در شمال غربی ایالت سیچوان قرار گرفته است. دره و رود جیوژایگو هفتمین میراث زیبای طبیعی جهان از دید یونسكو شناخته می‌شود. قابل‌توجه‌ترین ویژگی این منطقه زیبا، آب شفاف و زلال رود است كه با انعكاس تصاویر زیبای اطراف در آن طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعت را در برابر چشمان شما به نمایش می‌گذارد. بدون تردید مشابه این تركیب رنگ‌های طبیعی و زیبایی‌های آن را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت. اگرچه می‌توان دیوار چین را بزرگ‌ترین مقصد گردشگران در چین از جنبه تاریخی دانست، اما باید اذعان داشت منطقه جیوژایگو اصلی‌ترین هدف گردشگران برای بازدید از مناطق طبیعی در كشور چین محسوب می‌شود. مردم چین اعتقاد دارند این منطقه یكی از شگفتی‌های طبیعی جهان به شمار می‌رود. مناطق اطراف رود جیوژایگو زیستگاه بیش از 140 پرنده، گیاه و حیوان منحصربه‌فرد است كه مشهورترین این جانوران خرس معروف پانداست.

امضای‌ طبیعت،‌ پارك‌ پلیتوایس
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804113399.jpg

 قدیمی‌ترین پارك ملی در جنوب شرق اروپا، هشتمین رتبه این فهرست را به خود اختصاص می‌دهد. پارك پلیتوایس كه در كشور كرواسی قرار دارد از سوی مردم این كشور به عنوان امضای طبیعت بر جاذبه‌های كرواسی نامیده شده است.
آبشار بسیار زیبای پلیتوایس در واقع بزرگ‌ترین مجموعه دریاچه‌های پلكانی است كه به وسیله آبشارهایی به هم متصل می‌شوند و از قرن نوزدهم تاكنون به عنوان اصلی‌ترین جاذبه گردشگری جنوب‌شرق اروپا شناخته می‌شود.
16 دریاچه متصل به یكدیگر كه در قلب جنگل قرار گرفته‌اند دارای چنان درجه‌ای از زیبایی و آرامش طبیعی است كه سبب شده همواره نام این پارك در فهرست جاذبه‌های طبیعی دنیا قرار بگیرد.
این پارك جنگلی علاوه بر دریاچه و آبشارهای زیبایش پوشیده از جنگل‌های انبوهی متشكل از درختان راش، صنوبر و كاج است. علاوه بر این درختان، انواع درختان میوه مناطق مدیترانه‌ای و آلپ نیز در این پارك طبیعی وجود دارد.

مروارید ‌سیبری دریاچه‌ بایكال
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804113262.jpg

 دریاچه بایكال در كشور روسیه و در سرزمین سیبری در جنوب كوهستان یابلونوف قرار دارد و عنوان بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان را به خود اختصاص می‌دهد. البته این دریاچه عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین جهان نیز محسوب شده و عمیق‌ترین نقطه آن بیش از 1620 متر عمق دارد. گذشته از زیبایی‌های مسحوركننده و جادویی این منطقه باید اضافه كرد كه دریاچه بایكال زیستگاه بسیاری از جانوران آبزی منحصر به فرد در سراسر دنیاست. برخی از این جانوران عبارتند از: گراز دریایی سیبری و ماهی قزل‌آلای بایكال. دریاچه بایكال به عنوان مروارید سیبری نیز مشهور است و همواره گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌كند. یكی از زیباترین مناطق این دریاچه، جزایر اولكون است كه بدون تردید اقامت در آن برای شما خاطره‌ای فراموش‌نشدنی است.

بهشت طبیعت، جزایر تاسمانیا
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1390/11/24/100804113317.jpg

 جزایر تاسمانیا را می‌توان جزایری در انتهای دنیا نامید. این منطقه بسیار زیبا را بهشت طبیعت نامیده‌اند. جزایر تاسمانیا در نیمكره جنوبی قرار دارد و تحت مالكیت كشور استرالیاست.
گردشگرانی كه در جستجوی زیبایی و آرامش به این جزایر سفر می‌كنند می‌توانند از طریق مسیر‌های هوایی یا دریایی خود را به این جزایر كه در 240 كیلومتری جنوب ایالت ویكتوریا و در دل اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد، برسانند.
جزایر تاسمانیا از سوی یونسكو به عنوان شگفت‌انگیزترین و جادویی‌ترین مقصد گردشگری طبیعی در جهان معرفی شده است. این جزایر زیبا به همراه طبیعت وحشی و دست‌نخورده، سواحل آرام و رویایی در كنار اقامتگاه‌های مجلل و غذاهای بی‌نظیر همواره خاطرات زیبای خود را چنان در ذهن گردشگران حك می‌كند كه در سراسر عمر خود از آن بخوبی یاد می‌كنند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
منبع: jamejamonline.ir


مطالب پیشنهادی:
5 شگفتی طبیعی زمین که باید ببینید! (+عکس)
ویرانه‌هایی كه ناپدید می‌شوند!
صخره‌های آب فشان بیابان سیاه؛ مکانی جالب و عجیب!! (+عکس)
سفری تصویری به بالی جزیره زیبای اندونزی!
جزایر رویایی اجاره‌ا‌ی در زیباترین نقاط جهان! + تصاویر