سرگرم کردن بچه ها در روزهای گرم و کرونایی در خانه با 8 بازی ساده
بازی و نحوه سرگرم کردن کودکان در خانه همیشه یک مسئله مهم است، به خصوص در این فصل که هم هوا گرم است و هم به دلیل شرایط کرونا نمی‌شود زیاد بیرون برویم

8 تفریح سرگرم‌ کننده برای کودکان در این روزهای‌ گرم

مادرها مسئولیت بیشتری در این زمان به عهده‌ شان است چون غیر از کارهای منزل باید در این فصل و با این شرایط حواس‌ شان به تفریح و سرگرمی فرزندان هم باشد.

بیشتر بدانید : 24 راه برای سرگرم کردن بچه ها در خانه

بازی‌ های فکری انجام دهید

یک سرگرمی جالب برای کودکان که بزرگ‌ ترها هم آن را دوست دارند، انجام بازی‌های فکری است؛ از منچ و مارپله گرفته تا شطرنج و پانتومیم و انواع بازی‌ های فکری با کارت. اسم و فامیل بازی کنید. بازی خط و نقطه هم انتخاب هیجان‌ انگیزی است.

کار دستی بسازید

با کاغذ رنگی و مقوا کار دستی‌ های مختلف بسازید. اگر هم تولد یا جشن خاصی در منزل شما نزدیک است، از شرایط روزهای گرم تابستان استفاده و با بچه‌ ها کارت پستال دست‌ ساز برای دایی، عمو، خاله و پدر بزرگ و مادربزرگ تهیه کنید.  انجام کارهای هنری از بهترین ایده‌ های سرگرمی کودکان در خانه در روزهای گرم تابستان است.

با تفنگ آب‌ پاش بازی کنید

بازی کردن با تفنگ آب‌ پاش یکی از بهترین ایده‌ ها برای سرگرمی کودکان در روزهای تابستان است.

موشک کاغذی بسازید

مسابقه موشک‌ های کاغذی یکی از سرگرمی‌ هایی است که زمان و مکان نمی‌ شناسد و از نسلی به نسل دیگر به ارث می‌ رسد. جالب است که هر کودکی با تکنیک خودش یک موشک می‌ تواند بسازد. اجازه بدهید هر کودک موشک خود را بسازد ،سپس طرح‌ های مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک بهتر پرواز می‌ کند. نتایج می‌ تواند شگفت‌ انگیز باشند.

سرگرم کردن بچه ها در روزهای گرم و کرونایی در خانه با 8 راه حل ساده
سرگرم کردن بچه ها در روزهای گرم و کرونایی در خانه با 8 راه حل ساده


آزمایش علمی انجام بدهید

کارهایی مثل آزمایش علمی برای بچه‌ ها جذاب است. بهتر است این کارها را فقط برای سرگرمی انجام بدهید و خیلی آن‌ ها را جدی نگیرید.

بستنی درست کنید

بعید به نظر می رسد که کودک یا بزرگ سالی در دنیا بستنی دوست نداشته باشد. یک ایده خوب برای بازی و سرگرمی کودکان در خانه و روزهای گرم تابستان درست کردن بستنی با کمک بزرگ ترهاست. شما به راحتی و با ساده‌ ترین مواد می‌ توانید بستنی با انواع طعم‌ ها را درست کنید.

با گچ نقاشی کنید

تعدادی گچ رنگی برای بچه‌ ها تهیه و یک فضا روی زمین در سایه یا روی دیوار برای‌ شان فراهم کنید تا روی آن طرح‌ های دلخواه‌ شان را بکشند.

در حیاط آپارتمان یا خانه کمپ کنید

در حیاط یا حیاط خلوت خانه کمپ کنید و از بودن با بچه‌ها و خوردن خوراکی در فضای‌باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لذت ببرید.




بیشتر بدانید : سرگرم کردن کودکان در روزهای قرنطینه بدون موبایل با چند راه ساده

بیشتر بدانید : چگونه به کودک بیاموزیم خودش را سرگرم کند؟

بیشتر بدانید : ترفندهای راه اومدن با بچه های شیطون و خرابکار!

بیشتر بدانید : تبلت و موبایل بازی کودک، روزی چند دقیقه؟!



 گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: chetor.com