گرفتن 10 میلیون دلار رشوه از آفریقای‌جنوبی برای میزبانی جام‌جهانی
جردن در 10 میلیون دلار رشوه مربوط به جمع‌آوری رای برای میزبانی آفریقای جنوبی دست داشته است.

'سولی مالاتس' سخنگوی حزب دموکرات و اپوزیسیون آفریقای جنوبی اعلام کرد که پرونده‌ای علیه 'جردن' و 'اولیفانت'، رییس سابق SAFA باز شده است. بررسی‌های در این زمینه در حال انجام است. درباره رشوه دادن جردن و اولیفانت به 'جک وارنر' باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد. جک وارنر رییس کنفدراسیون شمال و مرکز آمریکا و رییس انجمن فو‌تبا‌ل کارائیب است. او جزو 14 نفری است که متهم به فساد مالی در فیفا شده است.

مالاتسی در این باره افزود: می‌دانیم جردن و اولیفانت در تصمیم‌گیری برای جابه‌جا شدن پول به انجمن فو‌تبا‌ل کارائیب دست داشته‌اند. یک نامه از سوی جردن در این باره نوشته و امضا شده است که نشان می‌دهد او از فیفا اجازه خواست که 10 میلیون دلار به انجمن فو‌تبا‌ل کارائیب پرداخت کند. نامه‌ای هم در این باره به دست اولیفانت نوشته شده است.

'فیکیل امبالولا' وزیر ورزش آفریقای جنوبی در پارلمان این کشور اعلام کرد هیچ درخواست برای بررسی جرم صورت نگرفته است. با این حال شواهد زیادی در این باره وجود دارند. طبق شواهد، تصمیم گرفتیم اتهامات را بررسی کرده و حقیقت را دریابیم.

'چاک بلیزر' یکی از اعضای سابق کمیته‌ اجرایی فیفا، تایید کرد پولی که بین انجمن فو‌تبا‌ل آفریقای جنوبی و انجمن فو‌تبا‌ل کارائیب جابه‌جا شده، رشوه بوده و برای گرفتن میزبانی این کشور بوده است. از ماه می تاکنون خبرهای زیادی درباره فساد مالی در فیفا پراکنده شده و تعدادی از مقامات فیفا که در این قضیه دست داشتند دستگیر شده‌اند.

9 مقام رسمی فیفا و پنج مسئول اجرایی در آمریکا متهم به پولشویی رشوه و قاچاق شده‌اند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir