ساره جوانمردی ورزشکار زن سال 2016 شد
جایزه بانوی سال ورزش جهان که از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک هر ساله به یکی از بانوان ورزشکار اهدا می شود، در سال جاری میلادی به یک ایرانی می رسد.

بعد از 4 سال یک بار دیگر یک بانوی ایرانی جایزه بانوی سال ورزش معلولین جهان را دریافت می کند. چهار سال قبل این جایزه به زهرا نعمتی رسید که در پارالمپیک لندن برای ایران طلا گرفت و این بار هم به گفته منابع آگاه، کمیته بین المللی پارالمپیک ساره جوانمردی را به خاطر دریافت دو مدال طلا به عنوان بانوی ورزشکار سال 2016 میلادی برگزیده است که این جایزه ابتدای سال 2017 میلادی طی مراسم باشکوهی به ساره جوانمردی اهدا می شود.

جوانمردی به همراه دو ورزشکار دیگر نامزد دریافت جایزه ورزشکار برتر سال 2016 میلادی هم هست اما تا این لحظه فقط جایزه او به عنوان بانوی سال قطعی شده است و جایزه ورزشکار سال که جوانمردی به اندازه دو نفر دیگر برای تصاحب آن شانس دارد در همان مراسم اهدای جوایز معرفی می شود.

بعید نیست این جایزه هم به جوانمردی برسد چرا که این بانوی ایرانی در پارالمپیک دو مدال طلا کسب کرد و 2 طلا از 8 طلای کاروان ایران یعنی یک چهارم طلاهای کاروان منا را او به دست آورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir