چه کسی سرمربی آرژانتین می شود؟
آرژانتین به دنبال پیدا کردن یک مربی قدرتمند برای هدایت تیم ملی این کشور می باشد.

گزینه‌های اصلی جانشینی سمپائولی روی نیمکت آرژانتین

یکی از حساس‌ترین شغل‌ها در فوتبال آرژانتین هدایت تیم ملی این کشور است و باید دید چه کسی در آینده سکاندار هدایت آلبی‌سلسته خواهد شد. ۳ گزینه اصلی برای جانشینی سمپائولی وجود دارد.

دیگو سیمئونه

شاید او شایسته‌ترین فرد برای هدایت تیم ملی آرژانتین باشد. خودش را در اتلتیکومادرید به خوبی نشان داده و موفقیت‌های چند سال اخیرش قابل تحسین است. او که بیش از ۱۰۰ مرتبه پیراهن آلبی‌سلسته را پوشیده، در ۳ جام جهانی ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ عضو تیم ملی آرژانتین بود و قهرمان ۲ دوره کوپا آمه‌ریکا در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۳ شده است. سیمئونه چندی پیش در واکنش به هدایت آرژانتین گفت: «مربیگری در تیم ملی همیشه هدف زندگی من بوده است. با این حال منتظر آن نیستم و در آینده باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.» زمانی که ادگاردو بائوسا برکنار شد، او گزینه اول حضور روی نیمکت آرژانتین بود ولی با مخالفت باشگاه اتلتیکومادرید این اتفاق رخ نداد. شاید بعد از قهرمانی در لیگ اروپا و کسب افتخارات متعدد دیگر وقت آن رسیده باشد که سیمئونه دوران جدیدی در مربیگری‌اش را آغاز کند.


آلخاندرو سابه یا

و باز هم «ال‌ماگو» وارد می‌شود. جادوگرِ آرژانتینی‌ها دوره قبلی جام جهانی سکاندار هدایت این تیم بود و با وجود مخالفت‌های زیادی که به حضور او روی نیمکت آلبی‌سلسته می‌شد، این تیم را به فینال مسابقات رساند. سابه‌یا بعد از استعفا از هدایت تیم ملی آرژانتین دیگر مربیگری نکرد و حالا با بحران در فوتبال ملی این کشور شاید قبول کند باز هم مربی آلبی‌سلسته شود. شاید آرژانتین با مربیگری سابه‌یا به افتخار قابل ذکری نرسیده باشد، اما حداقل چهره یک تیم بازنده و آشفته در خط دفاعی را نداشت. سیستم او به لیونل مسی اجازه می‌داد که بدرخشد و بیشترین توانایی خودش را در تیم ملی ارائه کند. او می‌تواند یک گزینه ایده‌آل حداقل برای کوتاه‌مدت باشد و آرژانتین را موقتاً از بحران خارج کند. مدیریت سابه‌یا زبانزد بوده و ستاره‌های پرتعداد تیم ملی آرژانتین را می‌تواند به خوبی تحت کنترل خودش دربیاورد.

مارسلو گایاردو

بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین و مربی فعلی باشگاه پرطرفدار ریورپلاته. گایاردو زمان بازی‌اش با آندره‌آ پیرلو ستاره فوتبال ایتالیا مقایسه می‌شد و در مربیگری پیشرفت چشمگیری داشته است. او که هدایت ناسیونال اروگوئه را هم بر‌عهده داشت، رویکرد تهاجمی در مربیگری دارد و تیمش چشم‌نواز بازی می‌کند. به شکل دادن دفاع قوی پایبند است. او سال ۲۰۱۴ که هدایت ریورپلاته را بر عهده گرفت، گفت: «من متولد شده‌ام تا با چالش‌های بزرگ روبه‌رو شوم.» سبک گایاردو توسط رسانه‌های آرژانتینی مورد ستایش قرار گرفته و او در نوامبر گذشته با ریورپلاته موفق شد رکورد ۳۲ بازی متوالی بدون شکست را ثبت کند. با ۵ قهرمانی بین‌المللی گایاردو بیشترین افتخار را در باشگاه ریورپلاته کسب کرده. او که در پاری‌سن‌ژرمن و موناکو هم بازی کرده، در جام جهانی ۲۰۰۲ عضو تیم ملی آرژانتین بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی