تزریق این واکسن بعد از 50 سالگی ضروری است
بیماری شینگلز یک بیماری عفونی دردناک است که به دلیل وجود ویروس آبله مرغان در بزرگسالان ایجاد می شود بنابراین تمام افرادی که زمانی مبتلا به آبله مرغان بوده اند باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری عفونی واکسینه شوند.

بعد از 50 سالگی تزریق این واکسن ضروری است

شاید شما هم جزو کسانی باشید که با وجود رسیدن به میان سالی هنوز هم مثل کودکان از واکسیناسیون فراری هستید ولی باید بدانید که واکسیناسیون به موقع ساده ترین راه برای محافظت از شما در مقابل بیماری هاست.

بر اساس گزارش کمیته مشورتی مرکز کنترل بیماری ها Centers for Disease Control یا به اختصار CDC، افراد بالای 50 سال باید واکسن جدید Shingrix را برای پیشگیری از بیمای شینگلز shingles تزریق نمایند. 

به گفته کلینیک مایو علایم بیماری شینگلز عبارتند از: درد، سوزش، بیحسی یا سوزن سوزن شدن، حساسیت به لمس، بثورات قرمز که چند روز بعد از درد شروع می شود، تاول های پر شده از مایع که پاره و پوسته پوسته شده و خارش دارند.


واکسیناسیون بعد از 50 سالگی 

تزریق این واکسن بعد از 50 سالگی ضروری است

عفونت شینگلز که به نام هرپس زوستر herpes zoster هم شناخته می شود. به دلیل وجود ویروس واریسلا زوستر varicella-zoster که عموما به نام آبله مرغان chickenpox شناخته می شود، ایجاد می شود. مطالعات نشان می دهد بیش از 99 درصد افراد  افراد بالای 40 سال در آمریکا در طول زندگی خون آبله مرغان گرفته اند. پزشکان توصیه می کنند حتی اگر به خاطر ندارید که در کودکی دچار آبله مرغان شده اید یا نه حتما واکسن شینگریکس Shingrix را تزریق کنید تا از ابتلا به بیماری دردناک شینگلز در میان سالی ایمن شوید.

مجموعه واکسناسیون شینگریکس  نرخ تاثیر گذاری 97.6 درصدی در افراد بالای 60 سال دارد و در مقایسه با واکسن قبلی این بیماری به نام زوستاواکس Zostavax که تنها روی 51 درصد افراد 60 سال به بالا اثر داست، بسیار کارامد تر است. قیمت واکسیناسیون دوگانه شینگریکس در آمریکا 280 دلار است که اغلب توسط شرکت های بیمه پشتیبانی می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : زونا یا آبله مرغان بزرگسالان؟!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این ویتامین برای سالمندان حیاتی است

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فهرست آزمایشات( چك آپ های) دوره ای

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 ویتامین و مکمل مورد نیاز بدن بعد از 40 سالگی 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این روزها برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنید 



 
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ