پیشگیری از سرطان با چند روش ساده و موثر
سرطان امروزه بسیار همه گیر شده که علاوه بر آلودگی ها و عوامل محیطی برخی عادت های نادرست زندگی مدرن هم بر روی بروز این بیماری ترسناک تاثیر گذاشته اند که در ادامه به چند روش ساده اما موثر برای پیشگیری از اشاره می کنیم.

سرطان را با چند روش ساده از پا در آورید

 آمارهای جهانی نشان می‌دهند که بخش قابل توجهی از مردم جهان اصلا توجهی به ورزش منظم ندارند. مثلا در کشوری مثل آمریکا فقط ۵ درصد از مردم روزانه حدود ۳۰ دقیقه ورزش می‌کنند. به‌‌گفته دانشمندان این روند واقعا فاجعه‌بار است، درحالی که ۵ جلسه ورزشی ۴۵ دقیقه‌ای در طول هفته می‌تواند مقاومت به انسولین را تقویت کند،‌ در لاغری موثر باشد و حتی خطر ابتلا به سرطان را کاهش بدهد.


۱. پیشگیری از سرطان : سیستم سم‌زدایی طبیعی بدن را تقویت کنید

استراتژی‌های موثر برای دستیابی به این هدف به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند: استفاده از مواد غذایی سرشار از فیبر برای دفع هرچه بهتر ترکیبات زائد از بدن و به تعریق واداشتن بدن از طریق فعالیت‌های ورزشی یا سونا. سلول‌های بدن همیشه در حال سم‌زدایی از خودشان هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت این فرآیند، افزایش میزان استفاده از سبزی‌های چلیپیایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم و گل‌کلم است. شما می‌توانید از اسموتی این سبزی‌ها در وعده صبحانه، از کلم بروکلی همراه با ناهار و از کلم‌های دیگر همراه با شام استفاده کنید.


۲. پیشگیری از سرطان : سموم محیطی را به حداقل برسانید

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که تماس با بیسفنول آ Bisphenol A  با سرطان‌ پستان، سرطان پروستات و سرطان تخمدان مرتبط است. با این‌ حال، بیسفنول آ هنوز هم در تولید بعضی از ظرف‌های کنسروی و پلاستکی مورد استفاه قرار می‌گیرد. البته بیسفنول-A فقط یکی از سمومی است که به‌طور منظم با ما انسان‌ها تماس پیدا می‌کند و زیان‌های هورمونی و متابولیک به بار می‌آورد. دیگر سموم رایج عبارت‌اند از آفت‌کش‌ها، پارابن‌ها و فلزات سنگین مانند جیوه و سرب. متاسفانه، شما نمی‌توانید از تماس با همه سموم به‌طور مطلق جلوگیری کنید، اما می‌توانید میزان این تماس‌ها را تا حدود زیادی کاهش بدهید. امروزه آزمایش‌های مخصوصی با این منظور طراحی شده‌اند که میزان اثرگذاری سموم مختلف بر سرکوب سیستم ایمنی را نشان می‌دهند.

* بیسفنول آ Bisphenol A : ماده‌ای سرطان‌زا که در بطری‌های پلاستیکی وجود دارد و بیشتر از آنکه تصور می کنید در بدن باقی می ماند.

۳. پیشگیری از سرطان : استرس را مدیریت کنید

مطالعات نشان می‌دهند که استرس مزمن می‌تواند بر بیماری‌های متعددی مانند بیماری‌های قلبی-عروقی، اختلال‌های سیستم ایمنی، اختلال‌های روان‌شناختی و سرطان‌ها تاثیر منفی بگذارد. محققان می‌گویند که زندگی مدرن برابر است با وجود سطح ثابتی از استرس در طول شبانه‌روز، اما همه ما می‌توانیم از استراتژی‌هایی کمک بگیریم که اثرات منفی استرس را کاهش می‌دهند. شما می‌توانید از متخصصان حوزه سلامت روان برای این کار کمک بخواهید.


۴. پیشگیری از سرطان : ورزش منظم را جدی بگیرید

پیشگیری از سرطان با چند روش ساده و موثر

آمارهای جهانی نشان می‌دهند که بخش قابل توجهی از مردم جهان اصلا توجهی به ورزش منظم ندارند. مثلا در کشوری مثل آمریکا فقط ۵ درصد از مردم روزانه حدود ۳۰ دقیقه ورزش می‌کنند. به‌‌ گفته دانشمندان این روند واقعا فاجعه‌بار است، در حالی که ۵ جلسه ورزشی ۴۵ دقیقه‌ای در طول هفته می‌تواند مقاومت به انسولین را تقویت کند،‌ در لاغری موثر باشد و حتی خطر ابتلا به سرطان را کاهش بدهد. حتی پیاده‌روی سریع می‌تواند اثرات مثبت خودش را به‌ جا بگذارد. با این‌حال، محققان می‌گویند که ورزش‌های با شدت بالا اساسا وقت کمتری می‌گیرند، در حالی که اثربخشی بالایی دارند. شما می‌توانید از همین ورزش‌ها برای ارتقای سلامت عمومی خودتان کمک بگیرید.


۵. پیشگیری از سرطان : روده را فراموش نکنید

روده دارای نقش‌های مختلفی در سلامت عمومی ما است و ما باید از استراتژی‌های مختلفی برای تقویت روده کمک بگیریم. استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک یا محصولات حاوی پروبیوتیک مانند ماست‌های غنی‌شده، دو مورد از بهترین راه‌ها برای تقویت روده‌ها محسوب می‌شود. در ضمن، فراموش نکنید که روزانه حتما فیبر غذایی لازم را به بدن‌تان برسانید. فیبرهای غذایی علاوه بر ثابت نگه داشتن سطح انسولین، فلور روده را هم به‌خوبی تغذیه می‌کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از سرطان با مصرف سیر



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatism.com