زنان رابطه جنسی بهتری خواهند داشت
رابطه جنسی برای زنان و مردان در زندگی زناشویی شان اهمیت زیادی دارد. در این مطلب به موردی اشاره می کنیم که باعث رابطه جنسی بهتری برای زنان می شود.

بهبود رابطه جنسی در زنان

یک مطالعه جدید نشان میدهد، زنانی که این کار را در اولویت قرار داده و به مرور آن را پیشرفت می دهند از زندگی جنسی خود رضایت بهتری خواهند داشت. داشتن خواب خوب شبانه می تواند در طولانی مدت باعث بهبود زندگی جنسی زنان میان سال و مسن شود.

بر اساس گزارشی که در مجله یائسگی به چاپ رسید، محققان داده های 93668 زن بین 50 تا 79 سال را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند زنانی که کمتر از 7 یا 8 ساعت در شب می خوابند در مقایسه با کسانی که طولانی تر می خوابند، کمتر از زندگی جنسی خود اظهار رضایت می کنند. محققان دریافتند، به نظر می رسد بی خوابی با کاهش احتمال رضایت یک زن از زندگی جنسی اش در ارتباط است.

هیچ کس نمی داند که چرا بی خوابی منجر به رضایت جنسی کمتر می شود، اما دکتر جولیانا کلیگ ( Dr. Juliana Kling)، سرپرست این مطالعه و استادیار پزشکی در کلینیک مایو در آریزونا، نظراتی در مورد این اتفاق دارد. او می گوید: ما می دانیم که خواب اهمیت بالایی در عملکرد ما دارد، کمبود خواب اغلب منجر به از دست دادن تمرکز می شود که خودش عواقب دیگری نیز دارد. بخش بزرگی از رابطه جنسی به مغز مربوط می شود و اگر نتوانیم هشدار آن را درک کنیم یا تمرکز نماییم نمی توانیم رضایت کافی داشته باشیم، بنابراین می توان یافته های این گزارش را با این توضیحات توجیه نمود.

مطالعه روی زنان جوان تر هم این مساله را تایید نموده است. یک مطالعه روی سلامت زنان نشان داد که ساعت خواب در شب با سطح میل جنسی در روز بعد مرتبط است. بنابراین کاملا امکان پذیر است که بی خوابی در زنان مسن بتواند روی زندگی جنسی آن ها تاثیر گذار باشد. اکثر زنان این مطالعه، 60 درصد، اعلام کردند موفق شده اند که ساعت خوابشان را به همان 7 تا 8 ساعت جادویی برسانند. پس جای تعجب نیست که 56 درصد زنان گفتند که به نحوی از فعالیت جنسی خود رضایت بهتری داشته اند. اما کسانی که کمتر می خوابیدند، به ندرت رابطه جنسی داشته و کمتر احساس رضایت داشته اند.

نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهد که، خواب کافی و با کیفیت بالا برای عملکرد جنسی از اهمیت زیادی برخوردار است. ما باید مطمئن شویم که به فاکتورهای درستی دقت می کنیم، نه فقط از دیدگاه متخصص بیماری های زنان و زایمان، بلکه ما باید سایر عادات سالم را هم در نظر بگیریم.

 

اگر بتوانیم بهبود خواب در زنان را در اولویت قرارداده و آن را بهبود ببخشیم، به خصوص در کسانی که نزدیک به دوران یائسگی یا بعد از آن هستند، آیا می توانیم عملکرد جنسی آن ها را بهبود دهیم ؟

اگر بتوانیم بهبود خواب در زنان را در اولویت قرارداده و آن را بهبود ببخشیم، به خصوص در کسانی که نزدیک به دوران یائسگی یا بعد از آن هستند، آیا می توانیم عملکرد جنسی آن ها را بهبود دهیم

دکتر فیلیس زی ( Dr. Phyllis Zee wonder )، استاد عصب شناسی و مدیر مرکز شبانه روزی دانشگاه نورث وسترن، می گوید، این نوع تحقیقات ما را به سمت پرسش های بیشتری می کشاند. از نقطه نظر بالینی، باعث می شود به چیزهایی فکر کنم که قبلا در موردشان فکر نمی کردم و در حال حاضر در مورد رابطه خواب و عملکرد جنسی سوالاتی برایم پیش آمده است. 

به گفته ربکا تارستون ( Rebecca Thurston)، استاد روانپزشکی دانشگاه پترزبورگ، این یافته ها به لیست در حال رشد اولویت بندی مناسب خواب اضافه می شود. بین خواب کوتاه و خطر بیماری های قلبی عروقی ارتباط وجود دارد. ضمن این که ما می دانیم بین میزان خواب و خلق و خو، اضطراب و عملکردهای شناختی افراد، رابطه مستقیمی وجود دارد.


تهیه و تدوین:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ