نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید
آیا تا به حال به نوک سینه خود نگاه کرده اید و از خودتان پرسیده اید که آیا آنها عادی هستند؟ در این مقاله هر چیزی که در مورد نوک سینه ها نیاز است بدانید را برایتان آورده ایم

نکات مهمی در مورد نوک سینه Nipple که شما در زندگی به دانستن شان نیاز دارید

آیا تا به حال به نوک سینه خود نگاه کرده اید و از خودتان پرسیده اید که آیا آنها عادی هستند؟ به نظر می رسد که آن ها در شکل و سایزهای مختلف دیده می شوند. علاوه بر آن، می توانند لذتی باور نکردنی برایتان به ارمغان بیاورند، نوزادتان را تغذیه کنند و حتی علائم برخی از مشکلات بالقوه سلامتی تان در سینه ها ظاهر می شوند. بعد از خواندن این مقاله، به شما قول می دهیم که اهمیت بیشتری به این بخش از بدنتان خواهید دارد، در این مقاله هر چیزی که در مورد نوک سینه ها نیاز است بدانید را برایتان آورده ایم.

بیشتر بدانید : حقایقی در مورد سینه های خانم ها که تاکنون نمی دانستید

بیشتر بدانید : آناتومی سینه زنان و آنچه در مورد پستان باید بدانید

بیشتر بدانید : درد نوک پستانها نشانه چیست؟

1. نوک سینه ها می توانند تا چند اینچ بزرگ شوند

نوک سینه

به گفته دکتر آلیسا دویک Alyssa Dweck متخصص زنان و زایمان در وسچستر نیویورک، اندازه نوک سینه زنان و هاله اطرافش می تواند به اندازه نیم دلار (یک سکه 50 سنتی) عریض یا کوچکتر از یک سکه 10 سنتی باشد، و در هر صورت کاملا طبیعی است. با افزایش وزن یا بارداری ممکن است ورم کرده و حتی بزرگتر شوند.


2. نوک سینه ها در رنگ های مختلف دیده می شوند

دانستنی های سینه

صورتی روشن، قرمز آجری، قهوه ای تیره: رنگدانه های نوک سینه با پس زمینه نژادی و رنگ بقیه پوست او در ارتباط است. درست مثل تغییر اندازه نوک سینه هنگامی که بچه دار می شوید، رنگ نوک سینه هم تغییر می کند و این تغییر اغلب دائمی است. به گفته دویک " این تغییرات به خاطر افزایش هورمون ها در دوران بارداری است. "


3. نوک سینه ها می توانند لذت زیادی برایتان به ارمغان بیاورند

نوک سینه

نوک سینه ها یک منطقه تحریک پذیر برای زنان است، در مطالعه ای که در سال 2011 در مجله Sexual Medicine منتشر شد این نکته را تایید می کند. محققان با استفاده از تصاویر MRI متوجه شدند زمانی که نوک سینه تحریک می شود منطقه لذت در مغز روشن می شود، همان منطقه لذتی که هنگام تحریک کلیتوریس (چوچوله) clitoris و واژن vaginaدر مغز روشن می شود.


4. ارگاسم نوک سینه داستان نیست

نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید

همان مطالعه در سال 2011 که رابطه بین تحریک نوک سینه و مرکز لذت مغز ارتباط پیدا کرده بود، نشان داد که احتمال ارگاسم در نتیجه تحریک نوک سینه به تنهایی وجود دارد. موردی که قبلا محققان جنسی پیش بینی کرده بودند که تنها تعداد کمی از زنان می توانند آن را تجربه کنند.


5. نوک سینه های اضافی supernumerary nipples

نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید

تولد با سه نوک سینه ( یا چهار یا پنج یا هفت در مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد ) در بین زنان و مردان غیر معمول نیست. بر اساس گفته موسسه ملی بهداشت the National Institutes of Health، این نوک سینه ها به عنوان " نوک سینه های اضافی supernumerary nipples " شناخته می شوند که شبیه یک نشان یا خال گوشتی هستند. این نوک سینه های اضافی هرگز روی یک سینه واقعی رشد نمی کنند و ممکن است هر جایی از بدن دیده شوند.


6. نوک سینه ها باید ناهموار و برجسته باشند

نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید

از نزدیک نگاهی به نوک سینه ها و هاله اطرافشان بیندازید، حتما برجستگی های اطرافشان را می بینید، چیزی شبیه به سطح ماه. به گفته دویک " آن برجستگی های روی هاله می توانند فولیکول های مو، مجراهای لنفی یا غدد چربی باشند که مایعی روان کننده را تولید می کنند. وجود آن ها روی سینه کاملا طبیعی است. "


7. ولی گاهی وجود یک برجستگی در نوک سینه یک خبر بد است

نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید

یک نوع نادر از سرطان پستان به نام پاژه Paget’s disease  می تواند خود را به صورت برجستگی های قرمز یا جوش (بثورات) rash روی نوک سینه یا هاله اطراف آن نشان دهد. به گفته دویک " ظاهرش مثل یک پوست برافروخته است که قرار نیست از بین برود. " اگر چنین نقاطی روی سینه مشاهده کردید که بعد از چند هفته از بین نرفتند باید سری به پزشکتان بزنید.


8. نوک سینه ها باشگاه را دوست ندارند

نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید

به گفته دویک، ورزش کردن برای سلامت کلی بدن عالی است ولی برای نوک سینه ها ناراحت کننده است، چون اغلب خشک شده ، خراشیده می شوند و یا حتی ممکن است به خاطر کشیده شدن به لباس ورزشی تان خونریزی کنند. اگر چنین مشکلی دارید می توانید قبل از جلسات تردمیل از نرم کننده یا روغن های گیاهی استفاده کنید تا پوست تحریک شده این ناحیه، تسکین پیدا کند.


9. شیر دادن به نوزاد هم می تواند همین مشکل را برای نوک سینه ها بوجود بیاورد

نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید

به گفته دویک، حساسیت، درد، ترک خوردن و خونریزی – این ها فقط برخی از عواقب داشتن یک نوزاد گرسنه هستند که باید چندین بار در روز با سینه مادر تغذیه شوند. این علایم کم کم با گذشت زمان از بین می روند ولی اگر هنوز هم نوک سینه شما دردناک بود، بهتر است با یک متخصص اطفال یا مشاور تغذیه ملاقات کرده و از او مشورت بگیرید.


10. معمولا شیر از نوک سینه ها نشت می کنند

نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید

مادران شیرده بهتر است یک بلوز اضافی در کیفشان داشته باشند. ترشح شیر از سینه یک پدیده نادر است ولی زنانی که در حال شیر دادن به نوزد هستند ممکن است هر از گاهی این مشکل را تجربه کنند، به خصوص زمانی که صدای گریه نوزادی را در اطراف خود بشوند.


11. ترشح سینه می تواند علامت خطر باشد

نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید

به گفته دویک، اگر بعد از فشردن سینه کمی ترشح داشتید احتمالا مشکل بزرگی نیست ولی اگر این ترشح سفید و کرمی غلیظ باشد و به صورت خود به خود از سینه خارج شود می تواند نشانه ای از رشد تود ه ای غیر سرطانی در مغز باشد. ترشح سبز یا سیاه می تواند نشانه ای از وجود یک مشکل خوش خیم در مجرای نوک سینه باشد. و ترشح خونی ممکن است نشانه سرطان سینه باشد. اگر با این گونه ترشحات روبرو شدید بهتر است با پزشک خود ملاقاتی داشته باشید.


بیشتر بدانید : مشکل زنانه ای به نام 'سینه اضافه '

بیشتر بدانید : کیست سینه در زنان و علائم آن

بیشتر بدانید : چرا سینه چپ خانم ها بزرگ تر از سینه راست است؟!

بیشتر بدانید : چرا نوک سینه ام درد می کند

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ