کاشت مو، انواع روشها و هزینه عمل کاشت مو
  قبل از هر تصمیمی در خصوص کاشت مو، مهم است که با یک متخصص در خصوص هزینه کاشت مو مشورت کنید.

ریزش مو می‌تواند به‌ دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله عوامل ژنتیکی، نوع زندگی، تغذیه نامناسب، استرس، بیماری‌های مرتبط با پوست و مو، تغییرات هورمونی. کاشت مو یک روش جراحی است که در آن موها از مناطق دیگری از بدن یا از مناطق حاشیه‌ای سر برداشته می‌شوند و در نواحی کم مو یا کاملا بی موی سر کاشته خواهند شد. قبل از هر تصمیمی در خصوص کاشت مو، مهم است که با یک متخصص در خصوص هزینه کاشت مو مشورت کنید.
 


چرا دچار ریزش مو می‌شویم؟


هم مردان و هم زنان با افزایش سن، ضخامت و حجم مو را از دست می‌دهند. طاسی ارثی، یا الگوی طاسی، مردان را بسیار بیشتر از زنان تحت تاثیر قرار می‌دهد. طاسی با الگوی مردانه می‌تواند در هر زمانی پس از بلوغ اتفاق بیفتد. حدود ۸۰ درصد از مردان در سن ۷۰ سالگی علائم طاسی با الگوی مردانه دارند. علل ریزش مو می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• تب بالا یا عفونت شدید
• زایمان
• جراحی بزرگ، بیماری شدید، از دست‌ دادن خون ناگهانی
• استرس عاطفی شدید
• رژيم‌هاي غذايي سخت، به‌ویژه آنهايي كه حاوي پروتئين كافي نيستند
• داروها، از جمله رتینوئیدها، قرص‌های ضدبارداری، مسدودکننده‌های بتا، مسدودکننده‌های کانال کلسیم، داروهای ضدافسردگی خاص


کاشت مو، راه‌حلی دائمی برای خداحافظی با ریزش مو


کاشت مو برای افزودن موهای بیشتر به ناحیه‌ای از سر که ممکن است نازک یا طاس شده باشد انجام می‌شود. این‌کار با برداشتن مو از قسمت‌های ضخیم‌تر پوست سر یا سایر قسمت‌های بدن و پیوند آن به قسمت نازک یا طاسی پوست سر انجام می‌گیرد. هزینه انواع روش کاشت مو بسته به وضعیت شما متفاوت است.

اولین پیوند در سال ۱۹۳۹ در ژاپن با موهای تک سر انجام شد. در دهه‌های بعد، پزشکان تکنیک «پلاگ» را توسعه دادند. این تکنیک شامل کاشت تافت‌های بزرگ مو بود. با گذشت زمان، جراحان شروع به استفاده از گرافت‌های کوچک و میکرو کردند تا ظاهر موهای کاشته شده روی پوست سر را به حداقل برسانند.

کاشت مو معمولا موفق‌تر از محصولات ترمیم مو بدون نسخه محسوب می‌شود. اما عواملی وجود دارد که باید درنظر بگیرید:

• بین ۱۰ تا ۸۰ درصد از موهای کاشته شده به‌طور کامل در عرض سه تا چهار ماه رشد خواهند کرد.
• مانند موهای معمولی، موهای کاشته‌شده به‌مرور زمان نازک می‌شوند.
• افرادی که فولیکول‌های موی خفته دارند ممکن است پیوندهای موثر کمتری داشته باشند.

برای اطلاع دقیق از هزینه کاشت مو توصیه می‌شود با پزشکان متخصص مشاوره کنید.
 

971b578a-924c-479d-bb62-b185c79dbd95.jpg


مراحل کاشت مو


قبل از جراحی، موهای ناحیه اهداکننده کوتاه می‌شود. برای گرافت پانچ، پزشک امکان دارد از ابزار لوله مانند تیز استفاده کند. برای انواع دیگر گرافت‌ها، پزشک از اسکالپل برای برداشتن بخش‌های کوچکی از موی سر استفاده می‌کند که به بخش‌های کوچک تقسیم می‌شود و به سوراخ‌ها یا شکاف‌هایی در پوست سر پیوند زده می‌شود.

هنگامی که گرافت‌ها انجام می‌گیرد، پزشک مقادیر کمی محلول نمکی را به پوست سر تزریق می‌کند تا استحکام مناسب پوست حفظ شود. سوراخ‌های محل اهداکننده با بخیه بسته می‌شود. برای انواع دیگر پیوندها، یک اسکار کوچک و مستقیم ایجاد خواهد شد.

پزشک شما در برداشتن و قراردادن گرافت‌ها دقت زیادی به خرج می‌دهد تا مطمئن شود که موهای کاشته‌شده در جهت طبیعی رشد می‌کنند و رشد مو در محل اهداکننده تاثیر منفی نمی‌گذارد. پس از اتمام جلسه پیوند، پوست سر تمیز شده و با گاز پوشانده می‌شود. احتمال دارد مجبور شوید یک یا دو روز از بانداژ فشاری استفاده کنید. هزینه کاشت مو در دکترتو کلینیک به روش کاشت بستگی دارد.


کاشت مو برای چه کسانی مناسب است؟


کاشت مو موفق به انتخاب مناسب بیماران توسط جراح بستگی دارد. هر فرد طاسی کاندید ترمیم مو نیست. تشخیص اشتباه می‌تواند منجر به نتایج بد جراحی شود. اکثر بیماران مبتلا به الگوی ریزش مو، در مقطعی از شرایط خود، کاندیدای پیوند خواهند بود. کاشت مو برای هر فردی که ریزش موی کافی، موهای ناحیه اهداکننده خوب، پوست سر سالم، سلامت عمومی خوب و انتظارات معقول دارد، قابل‌انجام است.

هنگامی که کاشت مو توسط یک جراح ماهر، آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود، نتایج طبیعی و ماندگار خواهد بود. جراح متخصص با بررسی وضعیت موهای شما، هزینه کاشت مو را برآورده خواهد کرد.
 

19e4847d-51ce-4f3e-9268-e304c28cd320.jpg


کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟


برای افرادی که با ریزش مو مواجه هستند، عمل جراحی کاشت مو یک پیشنهاد دائمی فراهم می‌کند. بااین‌حال، همه به‌ دلایل مختلف کاندیدای مناسبی برای این روش نخواهند بود. اگر قصد انجام جراحی کاشت مو را دارید، ابتدا بررسی کنید که موارد زیر شامل شما نباشند:

• ازآنجایی‌که کاشت مو با برداشتن فولیکول‌های مو از قسمتی از پوست سر و پیوند آن به قسمت دیگر انجام می‌شود، کسانی ‌که از بدو تولد مو نداشته‌اند، کاندید عمل جراحی نیستند.

• بیشتر متخصصان باور دارند که حداقل سن توصیه‌شده برای جراحی کاشت مو، ۲۴ سالگی است.

• افرادی که مشکلات سلامتی مزمن مانند بیماری قلبی، نارسایی کلیه یا کبد، دیابت و غیره دارند، ممکن است برای چنین جراحی مناسب نباشند.

• کسانی ‌که به بیهوشی موضعی واکنش نشان می‌دهند.

• افراد مبتلا به بیماری‌های قابل‌انتقال از راه خون مانند HIV و هپاتیت C معمولا کاندید عمل جراحی کاشت مو نیستند.

• بیماران مبتلا به هموفیلی چرا که هموفیلی وضعیتی است که توانایی لخته‌شدن خون را محدود می‌کند.

با پزشک خود در مورد محدودیت‌ها و خطرات مربوطه، هزینه کاشت مو و اقدامات احتیاطی موجود برای ایمن نگه‌داشتن همه طرفین مشورت کنید.
 

1d5a854f-af09-4600-91d2-dac82c261a25.jpg


هزینه کاشت مو


هزینه کاشت مو می‌تواند متغیر باشد. اگر پزشک تجربه کافی در زمینه کاشت مو دارد، احتمالا هزینه بیشتری داشته باشد. تعداد موهای مورد نیاز برای پوشش منطقه موردنظر و نوع روش کاشت مو نیز به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده در هزینه کاشت مو محسوب می‌شود. قبل از تصمیم‌گیری در مورد کاشت مو، بهتر است با پزشک متخصص مشاوره داشته باشید تا توضیحات دقیقی در خصوص هزینه کاشت مو و نحوه اجرای روش در مورد شرایط شخصی شما دریافت کنید.


جمع‌بندی


ریزش موی که شامل ریزش مو با الگوی مردانه و ریزش موی الگوی زنانه است، شایع‌ترین نشانه برای جراحی کاشت مو است. بااین‌حال، همه بیماران کاندید کاشت مو نیستند. کاشت مو می‌تواند با پیوند فولیکول‌های سالم به قسمت نازک یا ترکیبی سر باعث رشد مو شود. بسته به تعداد پیوند مورد نیاز، ممکن است هزینه کاشت مو متفاوت باشد.






گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منابع
1.    https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/hair-transplantation-and-restoration/procedure
2.    https://www.hairman.com/who-should-not-have-hair-transplant-surgery/#:~:text=Individuals%20with%20serious%20health%20complications,suitable%20for%20such%20a%20surgery.