نوع راه رفتن چه واقعیت هایی در مورد سلامت جسمی آشکار می کند؟
 نوع راه رفتن افراد با یکدیگر متفاوت است و گاهی به مرور زمان نوع راه رفتن تفاوت پیدا می کند. در این مقاله به ارتباط بین نوع راه رفتن و مشکلات جسمی اشاره می کنیم.

 ارتباط بین نوع راه رفتن و سلامت جسمی افراد

راه رفتن یک فرایند پیچیده است. این فرایند بدن را از سر تا نوک انگشت های پا و همچنین بخش های زیادی از مغز را درگیر می کند.

بعضی از راه رفتن ها فراتر از رفتن از نقطه A به نقطه B است. طرز راه رفتن، وضعیت بدن و سرعت راه رفتن شما سرنخ هایی در مورد سلامت و شخصیت شما ارائه می دهد. در ادامه به برخی اشکال راه رفتن و ارتباط آنها با سلامت شما اشاره می کنیم. 


1. راه رفتن با سرعت بالا

عمر طولانی تر: بررسی های انجام شده بر روی افراد بالای 65 سال نشان داده اند که تمایل طبیعی به سریع راه رفتن به معنای عمر طولانی تر داشتن است. اما معکوس این مسئله درست نیست. اگر خود را مجبور به تند راه رفتن کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که عمر طولانی تری داشته باشید. احتمالا آهسته راه رفتن منعکس کننده مسائل اساسی مربوط به سلامتی شماست.


2. متمایل به چپ راه رفتن

اضطراب: زمانی که دچار تنش و نگرانی هستید، کمتر به صورت قائم راه می روید. محققان چشم های افراد را بستند و راه رفتن آنها را دنبال کردند و دریافتند کسانی که بیشتر دچار استرس هستند، در رسیدن به هدفی که روبه روی آنهاست، بیشتر به سمت چپ تمایل دارند. علت این امر شاید به این دلیل است که سمت راست مغز شما بیشتر تلاش می کند تا شک و تردیدهای شما را مورد بررسی قرار داد.


3. راه رفتن روی نوک انگشتان پا

مشکل جسمی: طبیعی است که یک کودک کم سن و سال یاد بگیرد گاهی روی نوک انگشت های خود راه برود، همانطور که یاد می گیرد صاف بایستد. اما اگر این شکل راه رفتن با بالا رفتن سن کودک بهبود پیدا نکرد، نشان می دهد که تاندول آشیل* Achilles tendon کودک خیلی کوتاه است و به پاشنه پا اجازه نمی دهد به راحتی به زمین برسد. یا این حالت ممکن است نشانه مشکلات عضلانی مانند فلج مغزی یا دیستروفی عضلانی* muscular dystrophy باشد. راه رفتن روی نوک انگشتان پا در بین کودکان مبتلا به اوتیسم هم رایج است.

* تاندون آشیل Achilles tendon : قوی‌ترین و بلندترین تاندون در پای انسان است که عضلات ساق پا را به استخوان پاشنه پا متصل می‌سازد.

* دیستروفی عضلانی muscular dystrophy : یک اختلال ژنتیکی که باعث تضعیف پیشرونده عضلات می شود.


4.  لنگ زدن در هنگام راه رفتن

استئوآرتریت: هر آسیب غیر منتظره یا ناشناخته منجر به لنگ زدن می شود، اما گاهی لنگ زدن در هنگام راه رفتن می تواند نشانه یک مشکل جدی تر باشد. اگر یک پا را به پای دیگر ترجیح می دهید، یا اگر به نظر می رسد در هنگام راه رفتن پایتان هر از گاهی خم می شود، احتمالا علائم نوعی آرتریت را نشان می دهید که مفصل های شما را به مرور زمان از بین می برد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تفاوت آرتریت با آرتروز چیست؟


5. راه رفتن بدون تعادل

مصرف بیش از حد الکل: تست راه رفتن روی یک خط که پلیس از راننده های مست در کنار جاده می گیرد، می تواند نشان دهد که آیا مغز در زمان راه رفتن می تواند تعادل فرد را حفظ کند یا خیر. مصرف زیاد الکل منجر به بروز ضعف عضلانی و از دست دادن حس جهت یابی می شود. این امر منجر به راه رفتن نامتعادل و تلو تلو خوردن می شود، حتی اگر فرد مست نباشد. زمانی که فرد مصرف نوشیدنی های الکلی را کنار می گذارد، راه رفتن وی بهتر می شود، اما این مسئله نیاز به زمان دارد.


6. راه رفتن با قدم هایی با ارتفاع بلند

نوع راه رفتن چه واقعیت هایی در مورد سلامت جسمی آشکار می کند؟

عضلات ضعیف: اگر به نظر می رسد از پله های نامرئی بالا می روید، ممکن است دچار افت پا شوید. این مسئله باعث می شود در هنگام راه رفتن انگشت های پایتان به دنبال شما کشیده شوند و برای جبران آن در هنگام قدم برداشتن پاها را به میزان بیشتری بالا می آورید. این حالت معمولا فقط یک پا را تحت تاثیر قرار می دهد، اما گاهی بر روی هر دو پا تاثیر می گذارد. این حالت نشان می دهد احتمالا یک عصب در پای شما آسیب دیده یا اینکه نشان دهنده نوعی اختلال در عصب، عضله، مغز یا نخاع است، مانند دیسروفی عضلانی یا ام اس.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آشنایی با بیماری ام اس همراه با تصویر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : افراد مشهوری که با بیماری ام اس زندگی بسیار موفقی دارند


7. آهسته تر از قبل راه رفتن

بیماری آلزایمر: دانشمندان می گویند تغییر در سرعت راه رفتن در طول زمان یکی از راه های پیش بینی بروز بیماری آلزایمر یا دیگر مشکلا ت حافظه در آینده شخص است. اگر علت آهسته راه رفتن فرد بیماری آلزایمر باشد، با پیشروی بیماری این حالت هم بدتر خواهد شد.


8. تغییر ماهانه در چگونگی راه رفتن

باروری: آیا چرخه قاعدگی می تواند به جنس مخالف بهترین زمان برای باردار شدن را اعلام کند؟ بررسی ها نشان داده اند بله این امر امکان پذیر است. مردها زن ها را در حال رقص یا راه رفتن در زمان های مختلف مشاهده می کنند. آنها زنانی را جذاب تر می بینند که در باررورترین حالت هستند.


9. تلو تلو خوردندر هنگام راه رفتن

آسیب مغزی: آیا در زمان راه رفتن به جلو و عقب می روید؟ تلو تلو خوردن همیشه نشان دهنده مصرف الکل نیست. گاهی لازم است برای معاینه سرتان به پزشک مراجعه کنید. یک ضربه به سر می تواند منجر به آسیب مغزی خفیف شود که برای مدتی باعث سرگیجه خواهد شد. ورزشکاران بیشتر دقت کنند، این مسئله بین افرادی که ورزش های تماسی انجام می دهند، رایج تر است.


10 راه رفتن یک طرفه

مشکل در کمر: زمانی که دچار کشیدگی یکی از عضلات شده اید یا دچار فتق دیسک در کمر خود هستید، احتمالا قفسه سینه و شانه های خود را در حین راه رفتن می چرخانید تا با لگن تان هماهنگ باشد و از پیچش جلوگیری شود. زمانی که سریع راه می روید، به جای اینکه دست و پای متضاد همزمان با هم جلوتر از شما باشند، دست های شما تحت تاثیر پاهایتان قرار می گیرد.


11. کشیدن پاهادر هنگام راه رفتن

بیماری پارکینسون : گام های آهسته و کشیده – به ویژه اگر مردی بالای 60 سال باشید – نشان می دهد که مغز شما برای ارسال پیغام حرکت به عضلات پاهایتان دچار مشکل است. گام های این سو و آنسو و در وضعیتی که بدن به سمت جلو خم است و حرکت دست ها کم است یا هیچ حرکتی ندارند، راه رفتن پارکینسون parkinson's gait نامیده می شود. این حالت راه رفتن در بین مبتلایان به پارکینسون بسیار رایج است.


12. راه رفتن با گام های بلند

ارگاسم واژینال: متخصصین می توانند به راحتی از طریق راه رفتن یک زن زمانی را که وی می تواند با رابطه جنسی به ارگاسم برسد، مشخص کنند. متخصصین دریافته اند که پاسخ جنسی به این معناست که لگن و ستون فقرات شما انعطاف پذیرتر شده و بنابراین می توانید گام های بلندتری بردارید.


13 راه رفتن به سختی، پیچ خورده و ناپایدار

مولتیپل اسکولاریز یا ام اس Multiple sclerosis: شرایطی مانند ام اس می تواند باعث بروز ضعف های زیادی در راه رفتن شما شود. در حالت بروز ام اس ممکن است گام های نوسانی بردارید در حالیکه انگشت های پا به سمت داخل هستند یا ممکن است فرد تعادل خود را از دست دهد. در هنگام راه رفتن زانوها در هم می روند که پزشک ها آن را قیچی شدن زانوها می نامند. یا ممکن است فرد احساس بی حسی در پاهای خود داشته باشد، به همین دلیل پیدا کردن کف زمین برای فرد سخت خواهد بود.


14. آهسته و بی حال راه رفتن


افسردگی: این بیماری روحی مانند یک وزنه روی شانه ها سنگینی می کند و این مسئله در راه رفتن فرد مشخص می شود. غیرعادی نیست که فرد مبتلا به افسردگی با گام های کوتاه و آهسته راه برود. خوشبختانه این حالت دائمی نیست – با بهبود روحیات فرد شکل راه رفتن او نیز تغییر خواهد کرد. بررسی ها نشان داده اند با راه رفتن سریع، مانند زمانی که شاد هستید، می توانید خلق و خوی خود را بهبود بخشید. وضعیت بدن به شما کمک می کند افکار خود را به سمت مسائل مثبت بکشید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تشخیص ابتلا به بیماری قلبی با توجه به سرعت راه رفتن شما!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : راز هایی که طرز راه رفتن شما آشکار می کند



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ