نقل از سازمان پزشكی قانونی كشور، مرادی رییس گروه آمار سازمان پزشكی قانونی كشور با اشاره به نتایج تحقیقات انجام‌شده گفت:...
 
خبرگزاری فارس: سازمان پزشكی قانونی اعلام كرد: ضربه به سر مهم‌ترین علت مرگ در تصادفات رانندگی است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، مرادی رییس گروه آمار سازمان پزشكی قانونی كشور با اشاره به نتایج تحقیقات انجام‌شده گفت: از لحاظ محل فوت، 4/61 درصد قربانیان قبل از رسیدن به بیمارستان و 7/37 درصد در بیمارستان فوت كرده‌اند.

وی افزود: همچنین بیشترین گروه افراد متوفی با 3/43 درصد سرنشین خودرو یا ترك وسیله نقلیه بوده‌اند و عمده افراد متوفی در جاده­های برون شهری(8/67 درصد) تصادف كرده‌اند. 2/47 درصد افراد كمتر از 30سال، 30 درصد 30 تا 49 سال و 5/22 درصد بالای 50 سال داشته‌اند.

مرادی یادآور شد: مهم‌ترین علت مرگ ضربه به سر(2/58 درصد) و بیش‌ترین خودرو مورد استفاده قربانیان، سواری(9/42درصد) و سپس موتورسیكلت(8/22 درصد) بوده‌است. 8/61 درصد از عابران متوفی با سواری و 9/14 درصد با وانت بار تصادف كرده‌اند.

نماینده سازمان در كمیسیون ایمنی راه‌های كشور در ادامه با بیان اینكه به علت تفاوت گروه‌های پرخطر و نحوه وقوع تصادف در استان‌های مختلف كشور، باید روش‌های متفاوتی به منظور مداخله در هر استان در نظر گرفته شود، تصریح كرد: ضربه به سر عامل اصلی فوت بوده و موتورسواران بیش از دیگران به این علت فوت كرده‌اند، لذا ادامه اجبار در استفاده از كلاه و كمربند ایمنی در كاهش تلفات و ارتقای بیش از پیش سیستم امداد رسانی به دلیل اینكه بیشتر مجروحین قبل از رسیدن به بیمارستان به ویژه در جاده‌های برون شهری از بین می‌روند از دیگر یافته‌های این پژوهش بود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
 
مطالب پیشنهادی:
تاثير ريزموج‌ها بر زندگی انسان
مهمترین عوامل کاهنده سن ابتلا به بیماریهای قلبی
مهمترين عامل بروز بيماری‌های قلبی در ایران
هشدار درباره حملات قلبی خاموش
نوشیدن این آب طول عمر شما را زیاد می‌کند!؟