شیوع بیماری ابولا در کنگو، بحرانی جهانی
بیماری ابولا یک نوع بیماری است که ناقل آن ویروس ابولا است و پس از ورود به بدن فرد با تب شدید و خون ریزی مواجه می شود و بسیار خطرناک و کشنده است،این ویروس بیشتر در کشورهایی که بهداشت عمومی ضعیفی دارند شایع است

به دنبال مرگ سه تن در جمهوری کنگو شیوع بیماری ابولا در این کشور تایید شد

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) مرگ سه تن در این کشور بر اثر ابولا تایید شده و شش نفر دیگر هم مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند.

کارشناسان سلامت تلاش می‌کنند دریابند ویروس ابولایی که طی سه ماه در سال ۲۰۱۴ میلادی ۴۹ قربانی در جمهوری کنگو برجا گذاشت چگونه به طور ناگهانی در یکی از مناطق جنگلی استوایی این کشور، مجددا شیوع پیدا کرده است.

وزارت سلامت جمهوری کنگو هشدار داده که شیوع بیماری ابولا، وضعیت اضطراری در سطح ملی و با اهمیت بین‌المللی است، اما لازم نیست مردم دچار وحشت شوند. همچنین تمامی اقدامات لازم برای واکنش سریع و موثر به شیوع جدید این بیماری در حال انجام است.

به گزارش گاردین، بیماری ابولا در حدود ۹۰ درصد موارد کشنده است و به راحتی از طریق تماس مستقیم بین انسان‌ها گسترش پیدا می‌کند. شدیدترین شیوع این بیماری در سال ۲۰۱۳ در غرب آفریقا اتفاق افتاد که بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ کشته بر جا گذاشت و حدود ۲۸ هزار و ۶۰۰ نفر را در لیبریا، گینه و سیرالئون آلوده کرد.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir