19 حقیقت باور نکردنی درباره رابطه جنسی و عشق
در این مقاله 19 حقیقت جالب توجه در مورد عشق و رابطه جنسی بیان می کنیم که ممکن است شما را شگفت زده کند:

آموزش مسائل جنسی

حتما شما خیلی چیزها درباره زندگی و جفت گیری پرندگان و زنبورها می دانید ولی واقعا چقدر از آنچه در بدن و ذهن تان می گذرد اطلاع دارید؟ در ادامه مقاله 20 حقیقت جالب توجه در مورد عشق و رابطه جنسی بیان می کنیم که ممکن است شما را شگفت زده کند:

بیشتر بدانید : 8 تاثیر رابطه جنسی بر مغز انسان

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در مبتلایان به آرتروز و روماتیسم با چه مشکلاتی همراه است؟

بیشتر بدانید : فواید رابطه جنسی برای بدن خانم ها

بیشتر بدانید : تأثیر رابطه جنسی بر زیبایی زنان!!

بیشتر بدانید : برای داشتن یک رابطه جنسی خوب باید این اصول اولیه مهم را بدانید

بیشتر بدانید : 2 عاملی که می تواند تفاوت بزرگی در رضایت جنسی زوجین ایجاد کند


1. سیم کشی مغز بعضی افراد آنها را طالب رابطه جنسی بیشتر می کند

سیم کشی مغز بعضی افراد آنها را طالب رابطه جنسی بیشتر می کند

با توجه به مطالعه ای که در دانشگاه لس آنجلس آمریکا انجام شده سیم کشی مغزتان تاثیر زیادی روی تعداد شرکای جنسی شما دارد. محققان در حالی که داوطلبان در حال مشاهده یک سری تصویر بودند از آنها اسکن مغزی می گرفتند، (بعضی تصاویر تحریک کننده و پرسشهایی در مورد رابطه جنسی افراد در طول سال گذشته). مشخص شد افرادی که مغزشان در حال مشاهده تصاویر جنسی فعال بود تمایل بیشتری برای داشتن تعداد شریک جنسی داشته اند. به گفته دکتر جاستین گارسیا استادیار موسسه تحقیقات کینزی که در مورد جنسیت و تولید مثل در دانشگاه ایندیانا تحقیق می کند "سطح انگیزه جنسی" از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است.

2. زوج ها ممکن است DNA مشابه داشته باشند
سیم کشی مغز

دانشمندان از قبل می دانستند که افراد تمایل به انتخاب شریک عاشقانه با ویژگیهای مشابه مانند سن، نژاد، مذهب، درآمد و تربیت دارند. همچنین در یک مطالعه که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده مشخص شد که افراد تمایل به ازدواج با کسی دارند که DNA مشابهی هم با آنها دارد. هنگامی که محققان ماده ژنتیکی 825 زوج سفید پوست امریکایی را مورد مطالعه قرار دادند تفاوت کمتری در DNA بین افراد متاهل یافتند. در حقیقت آنها برآورد کردند که گرایش برای ازدواج با یک فرد با ژنتیک مشابه حدود یک سوم  تمایل به ازدواج با فردی با تحصیلات مشابه است.

3. اکثر آمریکایی ها مبتلا به حداقل یک بیماری مقاربتی هستند

بیماری-مقاربتی

در ادامه آماری ترسناک را به شما اطلاع رسانی می کنیم:

بیش از دو سوم بزرگسالان سالم در آمریکا آلوده به یک یا چند گونه ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) یک نوع ویروس است که از طریق مقاربت و رابطه جنسی دهانی منتقل می شود. این مسئله را محققان مرکز پزشکی  NYU Langone با مطالعه روی DNA ،104 زن و مرد در سال 2014 مشخص کردند. خبر نه چندان ترسناک این است که تنها 4 نفر از افردی که به ویروس HPV آلوده شده بودند مبتلا به سرطان گردنه رحم؛ سرطان گلو یا زگیل تناسلی بودند. بر اساس ژنوتیپ 16 و 18 این ویروس م یتواند عامل سرطان باشد ولی خبر خوب این است که معمولا این اتفاق نمی افتد و در اکثر اوقات بدن بدون هیچ درمانی این ویروس را از بین می برد.

4. تماشای فیلم های کمدی رمانتیک rom-coms می تواند به استحکام ازدواج کمک کند

تماشای فیلم های کمدی رمانتیک rom-coms می تواند به استحکام ازدواج کمک کند

به گفته دکتر متیو جانسون مدیر بخش آزمایشگاه مطالعات خانواده و ازدواج در دانشگاه بیرمنگام دیدن فیلم های کمدی رمانتیک می تواند کلیدی برای رسیدن به سعادت زناشویی باشد. زوجهایی که باهم در جلسات مشاوره شرکت می کنند یا فیلم هایی با محتوای رابطه خانوادگی و فانتزی می بینند و مباحث مشاوره ای را با هم کامل می کنند، در هر دو روش نرخ طلاق در عرض 3 سال به نصف کاهش داده شده ایست – ولی فیلم دیدن – 50 درصد زمان کمتری گرفت و کاملا در خانه قابل انجام است. به گفته جانسون " کلید این موفقیت صحبت کردن زوجین درباره رابطه شان در حین تماشای فیلم بوده است. " 

5. کاهش کلسترول منجر به بهبود عملکرد در اتاق خواب می شودکلسترول

کلسترول بالا علاوه بر آسیب رساندن به عروق و افزایش ضربان قلب منجر به اختلال نعوظ در مردان می شود. در حقیقت اختلال نعوظ می تواند یک علامت هشداردهنده برای بیماری های قلبی- عروقی باشد. با توجه به مطالعه ای که در سال 2014 توسط محققان دانشکده پزشکی رابرت وود جانسون انجام شد مردانی که استاتین یا سایر داروهای کاهش کلسترول را مصرف کردند عملکرد جنسی شان هم بهبود پیدا کرده است. البته استاتین نباید فقط برای درمان اختلال نعوذ تجویز شود چون ممکن است باعث سایر مشکلات احساسی یا فیزیکی شود.

6. زنان می توانند صدای خود را جذاب تر کنند ولی مردان نمی توانند زنان می توانند صدای خود را جذاب تر کنند ولی مردان نمی توانند

در مطالعه ای که در سال 2014 محققان دانشگاه آلبرایت انجام دادند متوجه شدند که زنان قادرند به عمد صدای خود را تغییر داده و جذاب تر کنند. ولی با عرض پوزش از آقایون: وقتی مردان سعی کردند صدای خود را جذاب تر کنند صدایشان بدتر شد! وقتی یک زن عمدا تن صدای خود را پایین آورده و لطیف تر می کند اغلب صدایش جذاب تر می شود ولی نه دقیقا به دلایلی که شما فکر می کنید. دکتر سوزان هیوز استادیار روانشناسی می گوید مردان ترجیح می دهند زنان با صدای بلندتر، صدای زنانه تر، صحبت کنند. ولی وقتی زنان صدایشان را پایین می آورند " صدای جذاب تر " سیگنالهایی به مردان ارسال می کند، سر نخی که مردان را قادر به انتخاب همسر می کند.

7. قرص های ضد بارداری ممکن است روی سلیقه زنان در مورد مردان تاثیر بگذارددارو

تحقیقات نشان داده است که وقتی زنی داروهای هورمونی ضدبارداری مصرف می کند کمتر به سمت مردان عضلانی (ویژگی های فیزیکی مردانه) با تستسترون بالا جذب می شود. در مطالعه ای که در سال 2012 در اسکاتلند انجام شد دریافتند زنانی که در حال مصرف قرص های ضد بارداری با شریک خود ملاقات داشته اند از نظر جنسی کمتر جذب او شده و رضایت جنسی کمتری داشته اند. ولی نسبت به زنانی که قرص مصرف نمی کردند، رضایت بیشتری از وضعیت مالی شریک خود داشته و تمایل کمتری به جدایی داشته اند.

8. قند خون پایین می تواند منجر به اختلافات زناشویی شودمشکلات-جنسی

بر اساس گفته محققان دانشگاه ایالتی اوهایو بحث و مشاوره بین زن و شوهر گاهی اوقات نتیجه پایین بودن قند خون است. در مطالعه ای که در سال 2014 انجام شد از 107 زوج متاهل خواسته شد هر صبح و شب آزمایش قند خون بدهند و متناسب با مقدار عصبانیت از همسرشان به یک عروسک سنجاق فرو کنند. زوجهایی که قند خون پایین تری داشتند سنجاق های بیشتری استفاده کرده بودند. یک دلیل احتمالی این است که پایین بودن قند خون باعث می شود افراد احساس گرسنگی کنند – و در نتیجه بدخلق و حساس و تحریک پذیر شوند. دکتربراد شومن سرپرست نویسندگان می گوید " یک توصیه ساده اما کارساز به شما می کنم: قبل از این که با همسر خود بحث سختی کنید مطمئن شوید که گرسنه نیستید. "

9. فروتن بودن به زندگی عاشقانه تان کمک می کند فروتن بودن به زندگی عاشقانه تان کمک می کند

برای داشتن یک قرار عاشقانه مشکل دارید؟ اگر کمتر پرمدعا باشید شانس تان افزایش پیدا می کند، بر اساس مقاله ای که در مجله روان شناسی مثبت منتشر شده وقتی از شرکت کنندگان خواسته شد پروفایل های مشخص شده را مطالعه کرده و آنها را بر اساس خاص بودن، دوست داشتنی بودن، سرگرم کننده و علاقمند به آشنایی، رتبه بندی کنند پروفایل هایی که فروتنانه بود بیشتر مورد علاقه قرار گرفتند. در مطالعه دوم، شرکت کنندگانی که دیگران آنها را با مشخصه فروتن بودن مشخص کرده بودند کسانی بودند که به احتمال زیاد از یک اشتباه می گذشتند. به گفته داریل وان تانگرین استاد روان شناسی امید در کالج هلند میشیگان  " این مسئله نشان میدهد که تواضع در یک رابطه آن را ترمیم کرده و عشق را به زوجین هدیه می دهد. "

10.سفر جاده ای می تواند رابطه شما را تقویت کندسفر جاده ای می تواند رابطه شما را تقویت کند

ماشین سواری طولانی گاهی اوقات ممکن است بدترین مکان برای حل و فصل مسائل مهم با طرف بحث تان به نظر برسد – بالاخره شما ساعت هاست که روی یک صندلی گیر کرده اید. ولی همین مساله کارها را روبراه می کند. به گفته جانسون " بسیاری از زوج ها متوجه شده اند که ماشین سواری طولانی یک راه خوب برای کارکردن روی مسائلی است که نیاز به توجه مداوم دارند." او می گوید " سفرهای جاده ای می تواند شرایطی را فراهم کند که شریک خود را بهتر بشناسید به علاوه پرسیدن سوالات دقیق در مورد آرزوهای او در آینده، توهمات فانتزی اش و خاطرات کودکی اش. شنونده خوبی باشید و ادامه بحث را با سوالاتی که برای هر دوی شما معنی دار باشد ادامه دهید. "

11. دوره قاعدگی اش سلیقه اش را تحت تاثیر قرار می دهدرابطه-جنسی

بر اساس تحقیقات متعددی که انجام شده زنان در دوره پیش از تخمک گذاری بیشتر نسبت به مردان عضلانی تمایل نشان می دهند. زنان در دوره تخمک گذاری (پیش از قاعدگی) به طور کلی تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارند و در این دوران سلیقه جنسی شان هم تغییر می کند اما نگران نباشید چون این تغییرات دوباره به حالت نرمال باز خواهد گشت.

12. تظاهر به ارگاسم همیشه هم بد نیست

رابطه-جنسی

به گفته گارسیا " اغلب تصور می شود که افراد به علت این که لذتی نمی برند یا این که می خواهند رابطه زودتر به پایان برسد تظاهر به ارگاسم می کنند ولی گاهی اجرای یک نمایش بزرگ بخشی از لذت بردن است. رابطه جنسی یک اجراست و گاهی برای هر دو طرف سرگرم کننده بوده و مشغله های روزانه را کنار می زند " صحبت از تظاهر به ارگاسم شد – آیا می دانستید که مردان هم به آن تظاهر می کنند؟ آنها هم این توانایی را داشته و اغلب انجام می دهند و اغلب هم به همان دلیلی است که زن ها تظاهر می کنند.

13. نوازش بعد از رابطه جنسی می تواند میزان رضایت شما را افزایش دهدنوازش بعد از رابطه جنسی می تواند میزان رضایت شما را افزایش دهد

بوسیدن، نوازش، صحبت کردن و محبت بعد از رابطه جسی به اندازه ی خود رابطه در میزان رضایت از رابطه مهم است. بر اساس بررسی ای که در سال 2014 دانشگاه تورنتو انجام شد وقتی محققین از زوجین خواستند که زمان بیشتری همسرشان را بعد از رابطه جنسی نوازش کنند، شرکت کنندگانی که این کار را انجام داده بودند سطوح بالاتری از رضایت در رابطه جنسی را گزارش کرده بودند – بخصوص به زوجینی که بچه داشتند. به گفته جانسون این عمل باعث ترشح اکسی توسین شده که در زمان رابطه جنسی ترشح می شود و ترشح آن همچنان با تماس طولانی تر پوست به پوست ادامه پیدا می کند. زوجهایی که رابطه جنسی خود را با نوازش طولانی می کنند – یا سایر رفتارها قبل، حین یا بعد از آن – پیوند خود را با همدیگر تقویت می نمایند.

14. عشق می تواند ما را وسواسی کندعشق می تواند ما را وسواسی کند

دلیلی وجود دارد که نمی توانید از فکر کردن در مورد یک دختر یا یک پسر جدید که وارد زندگیتان شده دست بردارید: اسکن MRI نشان داده که عاشق شدن جریان خون را در " مرکز لذت " مغز افزایش می دهدهمین منطقه از مغز است که مسئول رفتار وسواس گونه است. عاشق شدن همچنین سطح سروتونین را کاهش داده که باعث ایجاد اختلالات رفتاری و وسواس فکری و عملی می شود. به گفته ماری لین مدیر کلینیک سلامت جنسی دانشگاه لویولا می گوید " این مسئله ممکن است توضیح دهد که چرا ما در اوایل رابطه روی کوچکترین حرکات شریک زندگی خود تمرکز می کنیم و چرا رفتار شریک خود را ایده آل می بینیم و چشم مان را روی اشتباهاتش می بندیم. "

15. عشق برای استخوان ها مفید استاستخوان

به نظر می رسد که ازدواج اسکلت مردان را تقویت می کند. با توجه به مطالعه دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس: به خصوص اگر تا 25 سالگی به خود مهلت داده و صبر کنند. محققان مطمئن نیستند ولی اشاره می کنند این اولین بار نیست که رابطه بین ازدواج و سلامت مشخص می شود . مطالعات دیگر نشان داده است که مثلا ازدواج عمر را طولانی تر می کند، احتمال بهبود سرطان را افزایش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

16. شما از قبل می دانید که رابطه تان محکوم به فناستشما از قبل می دانید که رابطه تان محکوم به فناست

آیا خودش است ؟ بر اساس مطالعه ای که در سال 2013 منتشر شد . احتمالا در اعماق وجودتان پاسخ را میدانید . محققان از زوجهای تازه ازدواج کرده سوالاتی داشتند – همه ی آنها در زمان تحقیق احساس بالای رضایت از ازدواجشان داشته اند – با جملات مثبت و منفی به تصویر شریکشان نگاه کرده و نرخ زمان واکنششان بین تشخیص جملات تعیین شد . چهار سال بعد افرادی که سرعت بیشتری در تشخیص جملات منفی داشتند احساس رضایت کمتری از رابطه شان ابراز نمودند ، بر این اساس مشخص شد که افکار منفی در مورد شریکشان در تمام طول این مدت به صورت ناخودآگاه همراهشان بوده است.

17. رابطه جنسی ممکن است باعث تحریک پوستی شودمراقبت-از-پوست

به گفته گارسیا اگر حین رابطه جنسی سرخ شدید ، نگران نباشید : احتمالا پاسخ طبیعی بدنتان به افزایش جریان خون و دمای پوست است . به این مسئله " هیجان رابطه " گفته میشود که ممکن است روی گونه ها ، قفسه سینه ، ناحیه تناسلی یا سراسر بدن مشاهده شود . بعضی افراد نگران شده و فکر میکنند ممکن است به چیزی که پوشیده اند آلرژی داشته باشند یا این که به خاطر ریش پوستشان خراشیده شده . ولی اغلب یک بخش طبیعی از روند تحریک جنسی است و زمانی که دوباره همه چیز آرام شده و به حالت طبیعی برگردد ، از بین میرود.

18. بله رابطه جنسی کالری میسوزاندورزش روی تردمیل

سرگرم شدن به رابطه جنسی به مدت 1 ساعت میتوند به اندازه نیم ساعت دویدن کالری بسوزاند ، بر اساس مطالعه ای که در سال 2013 در دانشگاه کبک انجام شد . محققان از 21 زوج بین 18 تا 35 سال خواستند که هفته ای یک بار هنگام دویدن روی تردمیل و حین رابطه جنسی به مدت یک ماه بازوبند شمارشگر کالری ببندند . آنها متوجه شدند که مردان به طور متوسط در طول هر یک دقیقه رابطه جنسی 4.2 کالری و زنان 3.1 کالری میسوزانند . به طور کلی زنان و مردان در هر جلسه 69 و 101 کالری سوزانده بودند.

19. افراد مسن هم رابطه جنسی دارندسالمندان

میل جنسی و  عملکرد جنسی با افزایش سن کاهش میابد – به خصوص اگر افراد سالمند داروی بیشتری استفاده کنند – ولی به این معنی نیست که افراد مسن جامعه رابطه جنسی نداشته باشند . به گفته گارسیا " افراد زیادی تا زمان کهولت و حتی مرگ رابطه جنسی دارند ولی همیشه مراقب خود نیستند : گذشته از نوجوانان و جوانان ، کهن سالان بزرگترین جمعیت مبتلا به بیماری های مقاربتی را شامل میشوند . از آنجا که آنها نگرانی ای در مورد بارداری ندارند بنابر این از کاندوم استفاده نمیکنند. "


بیشتر بدانید : تاثیر رابطه جنسی بر عضله سازی و هرمون ها

بیشتر بدانید : مراحل واکنش جنسی، در طول مدت رابطه جنسی چه اتفاقی در بدن زنان و مردان رخ می دهد؟



تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ