آموزش جنسیت به کودکان و افزایش آگاهی جنسی، تلنگر فاجعه «آتنا»
دل و روح و احساسات همه ایرانیان برای مرگ «آتنا اصلانی» دخترک معصوم پارس آبادی جریحه دار شد. بغض مردم در رثای دخترکی بیگناه، گرفتار در چنگال فقر و فساد ترکید و غمی سنگین بر دل والدین نگران نشست

آنچه فاجعه "آتنا" به جامعه می آموزد

سرنوشت تلخ ستایش، آن دختر افغان یادتان می آید؟ بله، هنوز آن چهره معصوم از خاطرمان محو نشده که امروز می شنویم ستایشی دیگر سرتیتر اخبار رسانه ها می شود؛ دخترکی معصوم به نام آتنا اصلانی.
حدود ۲۰ روز پیش اطلاعیه گم شدنش را در شبکه های اجتماعی دیدیم و امروز اعلام کردند آتنا به دست جنایتکاری سنگدل که همسایه محل کار پدرش بوده ربوده شده، مورد تعرض جنسی قرارگرفته و به شکل وحشیانه ای به قتل رسیده است.
دیروز ستایش ها و امروز آتناها با مرگ خود جامعه ما را غمزده کردند، اما براستی چرا هنوز هم سخن گفتن از آموزش جنسی به فرزندانمان تابو است و کسی که از این ضرورت سخن بگوید، تابو شکنی کرده است.‌
نمی خواهم بپرسم چگونه می شود فردی جتایتکار که سابقه قتل، اعتیاد و ... داشته، آزادانه در شهری کوچک زندگی می کند.‌
نمی خواهم بگویم چرا جنایتکاران سابقه دار در همسایگی ما به زندگی نکبت بار خود ادامه می دهند ، آزاد و رها، بدون هیچ نگرانی .
این ها را نمی خواهم بگویم، می خواهم بگویم چرا برای یادگیری و آموزش جنسی به فرزندانمان تلاش نمی کنیم و وقت نمی گذاریم؟
چرا نمی دانیم ‌با چه زبانی باید به فرزند دختر و پسرمان بگوییم نباید به جای غریبه پا بگذارد، با غربیه ها همکلام شود و چرا بچه ها نمی دانند در برخورد با گرگ صفتان دور و برشان چگونه رفتار کنند؟
چرا باور نمی کنیم بیماران جنسی نه در کشور ما که در همه دنیا رها و آزاد می چرخند و در کمین بچه های معصوم ما هستند.‌ چرا نمی خواهیم درک کنیم آموزش جنسی هم مانند همه آموزش های دیگر نیاز زندگی است؛ آن هم نیازی مبرم، نیازی برای سلامت جسم و روح.
اگرنمی دانیم بپرسیم، بخوانیم ، بیاموزیم و بیشتر و بیشتر بدانیم.
فقط و فقط با آگاهی می توانیم از اتفاق های تلخی مانند سرنوشت ستایش و آتنا جلوگیری کنیم.
باید این تلنگر را به خودمان بزنیم که آتناهای دیگر در تهدیدند، اگرنیاموزیم، ندانیم و نخواهیم بدانیم.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کودک آزاری و انحراف جنسی پدوفیلیا، مراقبت از کودکان را جدی بگیریم

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir