برای خرید روتختی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
در این راهنما که در مورد خرید روتختی ایده آل است، ما همه چیز را از نکات مهم خرید روتختی گرفته تا بررسی اندازه، مواد و شست و شو مورد بررسی قرار داده‌ایم و سعی کردیم تا به شما در انتخاب و روش نگهداری روتختی کمک کنیم.

روتختی مناسب می‌تواند تفاوت زیادی در نمای یک اتاق خواب ایجاد کند. برای پیدا کردن یک روتختی مناسب، توجه به مواردی از پارچه گرفته تا طرح‌ها، سایز و نگهداری روتختی مهم است. در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد انتخاب روتختی ایده آل بدانید، خواهیم گفت.

در این راهنما که در مورد خرید روتختی ایده آل است، ما همه چیز را از نکات مهم خرید روتختی گرفته تا بررسی اندازه، مواد و شست و شو مورد بررسی قرار داده‌ایم و سعی کردیم تا به شما در انتخاب و روش نگهداری روتختی کمک کنیم.

نکات مهم خرید روتختی
 

bb2feb28-bb65-48f0-ae8c-9663abf2dceb.jpg


بسیار مهم است که تخت خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که روتختی مناسبی برای تخت خود میخرید. نحوه اندازه گیری تخت برای خرید روتختی به صورت زیر است:

• از یک طرف به طرف دیگر، عرض تخت خود را اندازه بگیرید.
• از سر تخت تا پای تخت، طول تخت خود را محاسبه کنید.
• ارتفاع تخت خود را از تشک تا زمین محاسبه کنید.

عرض و طول تخت خود را چند سانتی متر بیشتر در نظر بگیرید تا روتختی به درستی روی تخت شما قرار گیرد و امکان افتادن آن را از روی تشک تخت فراهم کند.

حال با استفاده از اندازه گیری‌های خود، اندازه روتختی را انتخاب کنید که با اندازه تخت شما مطابقت داشته باشد.


سایز روتختی


یک رختخواب نامناسب ممکن است هم از نظر بصری نامناسب باشد و هم خوابیدن روی آن دشوار باشد. روتختی‌ها در اندازه‌های مختلف برای انواع تخت‌ها‌ موجود هستند. اندازه‌های استاندارد روتختی موجود عبارتند از:

یکنفره: ابعاد روتختی 215*170 - ابعاد رویه بالش 70*50
دونفره: ابعاد رو تختی 240*215 - ابعاد رویه بالش (2 عدد) 70*50
تخت کینگ: 90 اینچ در 86 اینچ یا 230 سانتی متر در 220 سانتی متر


انتخاب طرح و رنگ مناسب


روتختی را انتخاب کنید که هم از نظر رنگ و هم از نظر طرح با وسایل اتاق شما مطابقت داشته باشد. اگر اتاق شما با چندین طرح و رنگ تزئین شده است، بهتر است یک طرح ساده انتخاب کنید. از طرف دیگر، یک روتختی طرح دار جذابیت زیادی را برای یک اتاق ساده به همراه خواهد داشت.

اگر مطمئن نیستید چه رنگ و طرحی انتخاب کنید، روتختی با رنگ یا طرح خنثی انتخاب کنید که با دیگر ملحفه‌ها و تزئینات اتاق شما ست شود.


انتخاب جنس و پارچه مناسب


راحتی و دوام روتختی به جنس آن بستگی دارد. روتختی‌های پلی استر محکم و ساده هستند، در حالی که روتختی‌های نخ پنبه‌ راحت‌تر و با دوام‌تر هستند. اگر روتختی مجلل می‌خواهید، به خرید روتختی ابریشمی یا ساتن فکر کنید.


کیفیت روتختی


روتختی با کیفیت بالا طول عمر بیشتری خواهد داشت؛ رنگ و فرم خود را در طول زمان حفظ می‌کند و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

روتختی‌هایی که با پارچه‌های درجه 2 و 3 چینی و الیاف بازیافتی تهیه می‌شوند بسیار ارزان قیمت بوده و کیفیت خوبی ندارند، اگر به دنبال روتختی با کیفیت هستید در مورد برند‌های موجود در بازار تحقیق کنید.

معمولا روتختی‌ها به دلیل استفاده از پارچه‌ با کیفیت و الیاف زیاد، قیمت بالایی دارند؛ به روتختی‌هایی با قیمت ارزان شک کنید.


شستشوی روتختی


پیروی از روش‌های نگهداری و مراقبت توصیه شده روی برچسب محصول، برای تضمین طول عمر بیشتر روتختی شما، بسیار مهم است.


روش‌های شستشو و خشک کردن روتختی


برای روتختی‌های خاص، طبق توصیه‌های نوشته شده بر روی برچسب محصول عمل کنید. بیشتر روتختی‌ها را می‌توان با استفاده از مواد شوینده سبک و چرخش ملایم در ماشین لباسشویی تمیز کرد. از استفاده مواد شیمیایی قوی مانند سفید کننده خودداری کنید. همیشه در اولین قدم به دنبال دستورالعمل خاص روی برچسب مراقبت محصول باشید. از حرارت کم خشک کن برای خشک کردن استفاده کنید، البته بهتر است آن را بیرون بگذارید تا در هوا آزاد خشک شود. فراموش نکنید روتختی خود را در معرض گرمای شدید یا آفتاب قرار ندهید.


روتختی خود را در جای مناسب نگهداری کنید


روتختی شما باید در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید در یک مکان خشک و خنک نگهداری شود و از نگهداری روتختی در محیط‌های مرطوب خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به رشد کپک روی آن شود. برای اینکه به پارچه روتختی هوا برسد، بهتر است آن را در یک کیسه نخی یا کتان قرار دهید. از نگهداری آن در کیسه پلاستیکی خودداری کنید زیرا کیسه پلاستیکی رطوبت را حفظ کرده و به پارچه آسیب میرساند.


خرید روتختی و سایر انواع کالای خواب از فروشگاه لایکو


انتخاب روتختی مناسب برای تخت خود یک انتخاب بسیار مهم است که به طور قابل توجهی ظاهر کلی تخت و راحتی خواب شما را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن ابعادی مانند اندازه تخت، جنس، کیفیت و طراحی دکوراسیون اتاق خواب، روتختی را انتخاب کنید که با نیازها و ترجیحات شما مطابقت داشته باشد.

اگر به دنبال خرید روتختی ایده آل هستید، سایت فروشگاه لایکو را بررسی کنید. ما  در https://www.laicogroup.com/fa انواع کالای خواب را در اندازه‌های مختلف ارائه می‌دهیم تا پاسخگوی نیازها و سلیقه منحصر به فرد شما باشیم. اگر می‌خواهید خواب آرامی را تجربه کنید، بهترین انتخاب برای شما روتختی با جنس نخ پنبه است.

روتختی‌های ما با استفاده از پارچه‌های درجه یک 100% نخ پنبه تولید شده‌اند و دارای طراحی راحت و شیک هستند.






گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع:laicogroup.com