برای لباس عید کودک تان این رنگ ها را انتخاب کنید.

خدیجه باقرآبادی کارشناس ارشد روانشناسی اظهار کرد: بر اساس فرهنگی که ما ایرانیان داریم معمولا برای سال نو برای خود و فرزندانمان لباس نو می‌خریم.

وی معتقد است: خرید لباس نو برای فرزندان باعث می‌شود این فرهنگ و سنت به آنها نیز منتقل شود و آن نیز یاد بگیرند.

این کارشناس ارشد روانشناسی ادامه داد: در این روزها اکثر خانواده‌ها برای فرزند خود لباس نو تهیه می‌کنند و چون معمولا در دید و بازدیدها کودکان با هم روبه‌رو می‌شوند، کودکی که لباس و کفش نو نداشته باشد، ممکن است دچار سرخوردگی شود و یا احساس گوشه‌گیری کند و تمایل نداشته باشد به جمع سایر کودکان وارد شود.

باقرآبادی با اشاره به شرایط متفاوت اقتصادی خانواده‌ها، توصیه کرد: بر اساس توانی که دارند حتی بخشی از لباس نو عید کودکان را حتی از فروشگاه‌های ارزان قیمت تهیه کنند، زیرا این امر در روحیه و اعتماد به نفس کودکان بسیار اثر دارد.

وی همچنین بر لزوم مشارکت خود کودکان در خرید لباس عید تاکید کرد و افزود: وقتی که کودک لباسش را خودش انتخاب کند، قدرت تصمیم‌گیری، مسئولیت‌پذیری و نه گفتن پیدا خواهد کرد و به علاوه اعتماد به نفسش نیز زیاد می‌شود.

این روانشناس خاطرنشان کرد: این کار باعث می‌شود کودکان مسئولیت انتخابی که کردند را بپذیرند.

باقرآبادی در خصوص کودکانی که سن آنها کم است و قدرت تصمیم‌گیری کافی ندارند نیز گفت: برای این کودکان می‌توان دو یا سه گزینه در نظر گرفت که از بین آنها یکی را انتخاب کنند.

وی افزود: اما کودکانی که به سن منطقی رسیده‌اند، می‌توانند از بین همه لباس‌های موجود در بازار انتخاب کنند.

به گفته این روانشناس موضوع دیگری که باید در خرید کفش و لباس عید کودکان لحاظ شود، توجه به رنگ‌های شاد است، زیرا تحقیقات نشان داده رنگ‌های شاد در روحیه کودکان بسیار اثرگذار است.

باقرآبادی یادآوری کرد: بهتر است از رنگ‌های شاد و گرم مانند قرمز، نارنجی، آبی و سبز برای خرید لباس عید کودکان استفاده شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir