برای رشد سریع مو های تان این مواد غذایی را بخورید
بالا بردن رشد مو یکی از راه ها برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا است. برای افزایش رشد مو های تان کافی است تعدادی از مواد غذایی را به لیست غذایی روزانه تان اضافه کنید

برای رشد سریع مو این مواد غذایی را بخورید

اگر قصد دارید آهنگ رشد موی خود را تسریع کنید، اما از چگونگی انجام این کار اطمینان ندارید، به این نکته توجه داشته باشید شاید تنها کاری که باید انجام دهید، ایجاد تغییر در رژیم غذایی باشد. بر همین اساس است که مواد غذایی انتخابی شما در بسیاری از موارد می توانند هر آن چه را برای برطرف کردن مشکلات مو نیاز دارید در اختیارتان قرار دهند.

بیشتر بدانید : تقویت رشد مو با 8 محرک خوراکی!!

رشد سریع مو با ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است، که این ماده مغذی به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و رشد مو را تحریک می کند. مطالعات علمی مختلف نشان داده اند که در صورت مصرف این نوع از اسیدهای چرب به مدت یک سال به جریان تلوژن کمک خواهد کرد، که مرحله استراحت فولیکول ها پس از کاتاژن است. پس، مصرف مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 به تقویت رشد مو کمک خواهد کرد. همچنین، ماهی سالمون سرشار از ویتامین B12 و آهن است که به رشد مو کمک می کنند.

رشد سریع مو با مرغ

گوشت مرغ سرشار از پروتئین حیوانی است، که ماده ای اساسی برای تولید کراتین محسوب می شود. کراتین حدود 80 درصد از مو را تشکیل می دهد. اگر به مدت دو تا سه ماه با کمبود این پروتئین مواجه باشید، رشد مو با نرخ طبیعی متوقف شده و ریزش آن آغاز می شود. گوشت های دیگر نیز می توانند به افزایش میزان پروتئین حیوانی دریافتی ما کمک کنند، که از آن جمله می توان به گوشت بوقلمون اشاره کرد.

رشد سریع مو با بادام

بادام سرشار از ویتامین E است، که این ماده مغذی برای فعال کردن رشد و تقویت مو نیاز است. مصرف 20 بادام در روز برای تامین 70 درصد از مقدار مصرف توصیه شده ویتامین E کفایت می کند. همچنین، بادام سرشار از دیگر مواد مغذی ضروری برای رشد و محافظت از مو است، که از آن جمله می توان به بیوتین، اسیدهای چرب و ویتامین های B اشاره کرد.

رشد سریع مو با صدف چروک

صدف های چروک از جمله مواد غذایی خوب برای مو محسوب می شوند. آنها سرشار از ماده معدنی روی هستند که به رشد سریع‌تر مو و درخشش هرچه بیشتر آن کمک می کند. تنها با مصرف یک صدف چروک می توانید مقدار مصرف توصیه شده روزانه از ماده معدنی روی را تامین کنید. اگر هر روز نمی توانید صدف چروک مصرف کنید، از دیگر گزینه های سرشار از روی می توان به گندم، انجیر، و گوشت گاو اشاره کرد، که رشد مو را بهبود می بخشند.

بیشتر بدانید : ماسک مو برای رشد سریع مو، این ماسک مو معجزه می کند!

رشد سریع مو با دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل سرشار از ویتامین های B هستند، که برای رشد مو و همچنین ظاهر بی نقص آن عنصری اساسی محسوب می شوند. برای پیشگیری از ریزش مو، می توانید روغن دانه کدو تنبل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به لطف ویژگی های آن، این روغن مکملی خوب برای برطرف کردن مشکلات مو است.

رشد سریع مو با لوبیاها

لوبیا از محتوای بالای آهن سود می برد، که یکی از مواد مغذی اساسی بدن برای تقویت رشد مو است. یک وعده لوبیا تقریبا نیمی از مقدار مصرف توصیه شده روزانه آهن را تامین می کند. همچنین، لوبیا سرشار از روی و کولین است که برای تنظیم گردش خون در پوست سر ضروری هستند.

رشد سریع مو با تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین است و همچنین از محتوای بالای ویتامین B12 سود می برد. اگر به طور منظم تخم مرغ مصرف کنید، رشد مو با آهنگی سریع‌تر و قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت.

مواد غذایی که مصرف آنها توصیه نمی شود

همان گونه که برخی مواد غذایی به رشد قوی‌تر و سریع‌تر مو کمک می کنند، برخی مواد غذایی دیگر می توانند سلامت مو را در معرض خطر قرار دهند.

_ مواد غذایی پالایش شده و آنهایی که از محتوایی بالای قند و کربوهیدارت ها برخوردار هستند از آن جمله محسوب می شوند.

_ برخی محصولات غذایی که موجب نفخ، تغییر در سطوح هورمونی و افزایش احتمال عفونت های قارچی می شوند، به طور مستقیم در توانایی رشد مو اختلال ایجاد می کنند.

_ قند و استرس از بزرگترین عوامل موثر در ریزش مو محسوب می شوند. این شرایط شامل آسیب دیدن فولیکول های مو می شود، که از رشد مو جلوگیری می کند.

_ البته، این به معنای آن نیست که تمام قندها را از رژیم غذایی خود به طور کامل حذف کنید، زیرا ویژگی های دیگری را ارائه می کنند، اما باید نسبت به مصرف بیش از اندازه توجه داشته باشید.



بیشتر بدانید : افزایش رشد مو بدون استفاده از مواد شیمیایی با دو راه ساده

بیشتر بدانید : چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ 7 ماده غذایی برای رشد بهتر مو ها

بیشتر بدانید : رشد سریع مو با روش زنان ژاپنی!!

بیشتر بدانید : رشد مو های تان را با این ویتامین ها چند برابر کنید!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : asriran.com