درمان تیرگی زیر بغل با چند ماده طبیعی
تیرگی‌های  زیر بغل می‌تواند ناراحت کننده و خجالت‌آور باشد و شما را مجبور به استفاده از کرم‌ها و یا لوسیون‌های گران‌قیمت کند. اما خوشبختانه ترفندهای ساده و طبیعی وجود دارد که می‌توانند کمک موثری در روشن کردن این تیرگی‌های ناخوشایند باشند.

روشهای طبیعی برای درمان تیرگی زیر بغل

درمان تیرگی زیر بغل با ماساژ با سیب‌ زمینی

آیا می‌دانستید سیب‌زمینی خاصیت سفید‌کنندگی طبیعی دارد؟ بله، سیب‌زمینی می‌تواند برای حل این مشکل راه‌حل بسیار مناسبی باشد. یک برش نازک سیب‌زمینی را روی نواحی تیره زیر بغل ماساژ دهید و ۵ تا ۷ دقیقه بعد با آب بشویید. سعی کنید این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

درمان تیرگی زیر بغل با لیمو و جوش‌شیرین

لیمو یک پاک‌کننده طبیعی است و زمانی که با جوش‌شیرین ترکیب می‌شود، می‌تواند به یک اسکراب‌ کننده  طبیعی و عالی تبدیل شود که تیرگی‌های زیر بغل را به خوبی از بین می‌برد. مقدار کمی جوش شیرین را با آب‌لیمو تازه مخلوط کنید و برای مدت زمان ۲ تا ۳ دقیقه روی نواحی تیره‌ بمالید. سعی کنید برای نتیجه‌گیری عالی  این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید.

درمان تیرگی زیر بغل با روغن نارگیل

برای رهایی از این تیرگی‌های ناخوشایند مرطوب نگه داشتن زیر بغل بسیار مهم و حائز اهمیت است. روغن نارگیل می‌تواند یک مرطوب کننده مناسب و طبیعی باشد. این روغن سرشار از ویتامینE است که به مرور زمان برای روشن کردن نواحی تیره بسیار موثر خواهد بود.

درمان تیرگی زیر بغل با اسکراب شکر و روغن نارگیل

از بین بردن پوست‌های مرده زیر بغل هم برای پایان دادن به این نوع تیرگی‌ها بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید هر نوع تجمعی می‌تواند موجب ایجاد این تیرگی‌ها شود. یک ‌قاشق ‌چای‌خوری شکر را با مقدار کمی روغن نارگیل خوب مخلوط کنید و روی ناحیه مورد نظر بمالید. چند ثانیه اسکراب کنید و بعد بشویید.

درمان تیرگی زیر بغل با خیار و سیب‌ زمینی

می‌توانید خیار و سیب‌زمینی را برش بزنید و روی نواحی تیره بمالید و یا آن‌ها را رنده کنید و با صاف‌کردن آن از آب‌ خیار و سیب‌زمینی برای روشن کردن پوست استفاده کنید. ۱۵ دقیقه بعد ماسک را بشویید.

درمان تیرگی زیر بغل با پوست پرتغال

پوست پرتغال هم می‌تواند به خوبی درمان دردتان باشد و شما را از این تیرگی‌ها خلاص کند. پوست پرتغال علاوه بر روشن کردن پوست خاصیت لایه‌برداری هم دارد. می‌توانید با استفاده از پودر پوست پرتغال خشک شده و ترکیب آن با گلاب و شیر خمیری تهیه کنید و زیر بغل‌تان را با آن اسکراب کنید. پس از مالیدن این ماسک چند دقیقه صبر کنید و بعد با آب ‌سرد پوست‌تان را بشویید.

درمان تیرگی زیر بغل با استفاده از وکس

با اینکه استفاده از وکس ترفند طبیعی محسوب نمی‌شود اما می‌تواند بسیار موثر و کارساز باشد. وکس کردن باعث می‌شود تمام موهای ناحیه زیر بغل از ریشه کنده و جدا شوند و هم‌زمان با موها پوست‌های مرده هم پاکسازی ‌شوند. پس در صورت تمایل می‌توانید استفاده از وکس را هم جز گزینه‌های احتمالی خود انتخاب کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن تیرگی آرنج و زانو با 3 ماسک خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن چربی زیر بغل و شکم با سه ورزش موثر!!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com