از بین بردن تیرگی آرنج و زانو با 3 ماسک خانگی
از بین بردن تیرگی زانو و آرنج یکی از معضلاتی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند و برای رفع آن از کرم های مختلفی استفاده می کنند. در این مقاله 3 ماسک خانگی را برای از بین بردن تیرگی زانو و آرنج برای تان معرف می کنیم.

یکی از مشکلات برخی افراد، بویزه خانم‌ها سیاه یا تیره شدن پوست اطراف زانو و آرنج آن‌هاست. در این نوشتار کوتاه راهکاری برای کاهش و حتی از بین بردن اثرات این تیرگی ارائه شده است.

بهترین نکات برای درمان تیرگی آرنج و زانو

اولین راه‌کار برای سفید کردن زانو و آرنج‌هایتان که بسیار ساده است، مخلوط کردن ۱ قاشق چای‌خوری جوش شیرین با مقداری شیر است. این مخلوط را طوری تهیه کنید که حالت خمیری داشته باشد؛ سپس آن را به روی قسمت‌های تیره زانو و آرنج‌هایتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید و سعی کنید این عمل را هر روز تکرار کنید.

دومین راه‌کار برای رفع تیرگی زانو و آرنج مخلوطی از زردچوبه و شیر و عسل است که این مواد نیز باید به صورت خمیر دربیاید و روی مناطق تیره مالیده شود و بعد از ۲۰ دقیقه شسته شود.

راه‌کار سوم مخلوطی از شکر و روغن زیتون یا مخلوطی از آب‌لیمو و عسل یا مخلوطی از آرد نخودچی و آب‌آهک است.

هر سه مورد مفیدند اما هر کدام را که در منزل دارید یا بیشتر در دسترستان است با هم مخلوط کنید و روی قسمت‌های تیره زانو یا آرنج خود بگذارید و کمی ماساژ دهید (به حالت دورانی) و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید؛ البته اگر بیشتر از ۲۰ دقیقه بماند مشکلی ندارد. سعی کنید این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجهٔ بهتری بگیرید.

نکته :
همیشه قبل از استفاده از این مواد، پوست خود را تمیز بشویید یا به طور روزانه دوش بگیرید و در حین دوش گرفتن زیر آب نیز آرنج و زانوی خود را ماساژ دهید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : arayeshik.com