جلوگیری از جوش تا تقویت مو با 5 ماده غذایی که درون یخچال تان دارید
برخی از مواد غذایی ای که دون آشپزخانه شما وجود دارد می تواند تاثیرات مثبت بسیاری برای تقویت مو، پوست و حتی جلوگیری از جوش صورت داشته باشد. با ما همراه شوید تا این 5 ماده غذایی را به شما معرفی کنیم.

5 درمان زیبایی از درون یخچال شما

_ 4 کاربرد روغن نارگیل در زیبایی

روغن نارگیل، هر کاری انجام می دهد! روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مغذی است که طیف وسیعی از مشکلات را درمان می کنند.

برطرف کردن وزی مو با روغن نارگیل

برای برطرف کردن وز مو، مقدار کمی از روغن نارگیل را در کف دست تان ریخته و آنها را بهم بمالید، سپس با حرکات ضربه ای روی قسمتهای وزدار مو بزنید. نونزیو ساویانو، آرایشگر ساکن نیویورک می گوید: "این روغن جلوی رطوبت را می گیرد ( آب را دفع می کند) و از وز خوردگی بیشتر جلوگیری می نماید."

با روغن نارگیل پوست زبر بدن را نرم کنید

با روغن نارگیل پوست زبر بدن را نرم کنید

متخصص پوست ،الن مارمور می گوید: "من روغن نارگیل را به هر جایی از پوستم که زبر و پوسته پوسته است، پاشنه ها،ساق پاها، می زنم و این روغن تقریبا به محض تماس،زبری آنها را از بین می برد."

روغن نارگیل آرایش مقاوم را پاک می کند

این روغن حتی آرایش ضد آب را براحتی و بدون نیاز به کشیدن پوست پاک می کند.

روغن زیتون لبهای ترک خورده را التیام می بخشد

مقدار فراوانی از این روغن را قبل از خواب به لبهایتان بمالید و با لبخند از خواب بیدار شوید.

_ 3 کاربرد خلاقانه شیر در زیبایی و مراقبت از پوست

شیر از راههای متعددی به بدن سود می رساند. مارمور می گوید: " شیر کامل، یک مرطوب کننده طبیعی است که سرشار از اسید لاکتیک می باشد که پوست مرده را با ملایمت حل می کند و التهاب را فرو می نشاند. از آن در موارد زیر استفاده کنید...

با شیر یک کمپرس روشن کننده پوست درست کنید

یک کاسه را با شیر سرد پر کنید و یک اسفنج آشپزخانه نرم و تازه را در آن فرو ببرید. اسفنج را فشار دهید (بچلانید) و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی تمام صورتتان بفشارید، همانطور که پیش می روید شیر را دوباره پر کنید. مارمور می گوید "این روش به کاهش پف کردگی کمک می کند."

شیر، پوست خشک و تیره را تسکین دهید

شیر، پوست خشک و تیره را تسکین دهید

پرایس می گوید: "یک حمام شیر، بسیار مفید است" و توصیه می کند وان تان را با آب گرم پر کنید،16 اونس شیر کامل در آن بریزید و سپس برای 15 دقیقه در آن غوطه ور شوید.

با شیر آفتاب سوختگی را درمان کنید

اگر پوست تان دچار آفتاب سوختگی شد، یک لیف حمام را در یک کاسه شیر کامل فوق العاده سرد فرو ببرید و سپس روی ناحیه آفتاب سوخته پهن کنید تا زمانی که پارچه به دمای اتاق برسد. این کار درد و قرمزی را کاهش خواهد داد.

_ کاربرد آووکادو در زیبایی پوست و مو

با آووکادو یک اسکراب بدن فوق العاده غنی درست کنید

راهنمایی دونا استینمن، بنیانگذار لاین ارگانیک مراقبت از بدن Medicine Mama's Apothecary را دنبال کنید. در یک کاسه این مواد را با هم مخلوط نمایید: آووکادوی رسیده له شده، نمک دریا، روغن زیتون فوق بکر و عسل از هر کدام 1 قاشق غذا خوری. استینمن می گوید:" آووکادو، روغن زیتون و عسل همگی فوق العاده مرطوب کننده هستند و نمک دریا می تواند به تسکین بیماریهای پوستی مزمن مانند اگزما کمک کند."

با آووکادو یک نرم کننده موی عمیق و لوکس درست کنید

با آووکادو یک نرم کننده موی عمیق و لوکس درست کنید

لیزا پرایس در لاین زیبایی اش به نام Carol's Daughter ،درمانهای اسموتی مو می فروشد اما فقط بخاطر ما،یک نسخه خانگی محبوب که روی تمام انواع موها بخوبی جواب می دهد را به اشتراک گذاشت. این مواد را در مخلوط کن بریزید : نصف آووکادوی له شده، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر، نصب فنجان انبه تازه مکعبی خرد شده، نصف موز. مواد را تا زمانیکه کاملا صاف و یکدست شوند، مخلوط کنید. پرایس می گوید: " سپس این مخلوط را به تمام قسمتهای موی خشک از ریشه ها تا نوک ــ یا اگر موی نازکی دارید،فقط از وسط بلندی مو تا نوک آن بمالید."یک کلاه حمام بگذارید و 15 دقیقه صبر کنید.سپس شامپو کرده و حالت دهید.او می گوید: "روغنهای موجود در این مواد غذایی به موهای شما درخشش و نرمی شگفت انگیزی می دهند و عطر انبه،بهشتی است."

_ جوش ها و موهای فرورفته را با ریشه زنجبیل از بین ببرید

جوش ها و موهای فرورفته را با ریشه زنجبیل از بین ببرید

هنگامی که احساس می کنید یک جوش در حال بیرون زدن است، این ترفند از الن مارمور،متخصص پوست ساکن نیویورک و نویسنده زیبایی پوست ساده را امتحان کنید: یک مقطع عرضی از ریشه زنجبیل را ببرید(برش عرضی) سپس بخش داخلی نرم را به آرامی بمدت 5 دقیقه روی جوش ماساژ دهید. این کار به باز کردن منافذ و کشتن باکتری های آکنه زا کمک خواهد کرد اما همانند درمانهای نقطه ای جوش،پوستتان را خشک نخواهد کرد.این برای شل کردن یک موی فرو رفته در پوست نیز مفید است.

_ سرمازدگی ( بادزدگی ) را با ماست تسکین دهید

سرمازدگی ( بادزدگی ) را با ماست تسکین دهید

برای درمان اما باید ماست کامل باشد، نوع کم چرب،موثر نخواهد بود. یک لایه کلفت از ماست را روی پوست ترک خورده و سوزش دار پخش کنید، بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب بشویید و مرطوب کننده معمول تان را بزنید.


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ