طرز استفاده از روغن کرچک برای تقویت مو
وغن کرچک که از دانه‌های کرچک تهیه می‌شود سرشار از ریسینولیک اسید است که باعث نرمی و لطافت موی سر شده و به ضخامت آن کمک می‌کند

ماسک مو روغن کرچک برای تقویت مو

روغن کرچک علاوه بر خواص بی‌نظیر برای سلامت بدن، برای زیبایی و سلامت موها نیز بسیار مفید است. پوست ما تنها بخشی از بدن نیست که می‌ تواند افزایش سن را نشان دهد. همزمان با نزدیک شدن به میانسالی تغییرات در موی سر نیز بروز می‌کند که شامل نازک شدن، خشکی، تغییر رنگ و ریزش مو می‌شود.

بسیاری از افراد با دیدن این علائم در موی سر خود ناامید می‌شوند اما خبر خوشحال کننده این است که می‌توان با برخی اقدامات مانع از آسیب به موی سر شد. استفاده از ماسک‌های موی سر نه تنها می‌تواند مانع از نازک شدن مو شود، بلکه به نرمی و درخشندگی مو نیز کمک می‌کند.

روغن کرچک که از دانه‌های کرچک تهیه می‌شود سرشار از ریسینولیک اسید است که باعث نرمی و لطافت موی سر شده و به ضخامت آن کمک می‌کند.  به دلیل خواص زیاد می‌توانید روغن کرچک را به صورت مستقیم بر روی پوست و موی سر مالیده و از فواید آن بهره ببرید.

طرز استفاده از روغن کرچک برای تقویت مو
طرز استفاده از روغن کرچک برای تقویت مو

برای تقویت مو ی سر، استفاده از یک ماسک ترکیبی غنی از پروتئین توصیه می‌شود. برای این کار به جو دو سر، شیر و روغن بادام نیاز دارید. نصف فنجان جوی دو سر را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام و نیم فنجان شیر مخلوط کنید.

این ترکیب را به خوبی هم زده و سپس به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بر روی سر خود قرار دهید. می‌توانید برای نرمی و لطافت بیشتر مو کمی هم روغن کرچک به این ترکیب اضافه کنید. بهتر است پس از قرار دادن این ماسک بر روی مو، سر خود را با کلاه پلاستیکی بپوشانید تا مانع از خشک شدن سریع ماسک بر روی سر شود.

پس از ۴۰ دقیقه موی سر خود را با آب ولرم و شامپو بشویید. این کار را می‌توانید یک بار در هفته انجام دهید. توصیه می‌شود در کنار استفاده از این ماسک، رژیم غذایی خود حاوی سبزیجات و میوه تازه و سطح مناسب پروتئین را رعایت کنید.

ویتامین خانواده B نقش مهمی در سلامت پوست و مو دارد و داشتن رژیم غذایی غنی از آن‌ها ضروری است. همچنین عدم استعمال دخانیات و استفاده از مشروبات الکلی می‌تواند روند پیری پوست و مو را کاهش دهد. داشتن فعالیت ورزشی و سبک زندگی سالم از دیگر عوامل تاثیر گذار در سلامت پوست و مو است.


بیشتر بدانید : فواید روغن کرچک برای پوست صورت

بیشتر بدانید : پرپشت کردن ابرو با چند روغن گیاهی!!

بیشتر بدانید : با این روغن مژه های تان را تقویت کنید

بیشتر بدانید : تقویت مژه و ابرو با چند روش خانگی موثر!!



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: yjc.ir