لاغری سریع با 7 توصیه شگفت انگیز
لاغری سریع یکی از روش هایی است که همه افراد دارای اضافه وزن را وسوسه می کند. اگر شما هم به دنبال روشهایی برای لاغری سریع هستید، به شما این 7 توصیه شگفت انگیز را پیشنهاد می کنیم.

توصیه هایی شگفت انگیز برای لاغری سریع

برای لاغری سریع، مراقب مقدار مواد غذایی مصرفی خود باشید!

بدون شک برای کاهش وزن، لازم است که غذا کمتری میل‌ کنید. اما اگر قصد دارید که تمام مواد غذایی مصرفی جذب بدنتان نشود، لازم است که فکری به حال ظرف غذای خود کنید. آن‌ را تغییر دهید و از بشقاب‌های کوچکتر استفاده نمایید. لیوان و قاشق کوچک‌تر نیز بی‌تأثیر نیستند و درحقیقت شما با این تغییر و تحولات بدون این‌که متوجه بشوید، میزان کالری کمتری دریافت کرده‌اید. همواره به یاد داشته باشید که نیمی از ظرف غذای شما باید متشکل از سبزیجات، یک چهارم پروتئین و یک چهارم نشاسته باشد.

بیشتر بدانید : لاغری با سرکه سیب، طرز تهیه یک معجون خانگی و موثر

برای لاغری سریع، خود را از خوردن مواد غذایی مختلف محروم نکنید

یک رژیم سفت و سخت که در آن اثری از مواد غذایی مورد علاقه شما نباشد، قطعا نتیجه نخواهد داشت و به شکست ختم می‌شود. همواره به خاطر داشته باشید که شما باید به مرور زمان تغییرات محسوسی در نوع تغذیه خود ایجاد کنید به این معنا که مصرف مواد غذایی شیرین و چرب را به حداقل برسانید و در کل کمتر غذا بخورید.

برای لاغری سریع، هیچ یک از مواد غذایی را سرخود مصرف نکنید

به همان دلیلی که هیچکدام از مواد غذایی را نباید حذف کنید، هیچ ماده‌ای را نیز فقط به این دلیل که سبک و کم کالری است، سرخود نباید مصرف نمایید. درواقع تمام موادغذایی کالری دارند و ممکن است که مثلا همانند سبزیجات مشکلات گوارشی برای شما ایجاد کنند.

برای لاغری سریع، در مصرف غذاهای خوش رنگ و لعاب دقت کنید‍!

ظاهر و اندازه بعضی از غذاها واقعا آدم را گول می‌زند و بهتر است که هر چه سریعتر شناخته شوند. به عنوان مثال، کالری ۳۰ گرم آرد با ۱۰۰ گرم نشاسته پخته برابری می‌کند و یا یک هشتم پیتزا یا تارت به اندازه ۱۰۰ گرم نشاسته  کالری دارد. اگر می‌خواهید که به سرعت گرسنه نشوید، باید تغذیه‌ای متعادل داشته باشید و اگر می‌خواهید به سرعت سیر شوید، از غلات و حبوبات کمک بگیرید.

انجام یک فعالیت ورزشی یا بدنی را در الویت زندگی خود قرار دهید

متخصصان تغذیه معتقدند که ورزش برای افرادی که تصمیم به لاغری گرفته‌اند، یک برگ برنده بسیار مهم است. اما برای این‌که یک فعالیت ورزشی مفید و مؤثر باشد، لازم است که براساس خصوصیات فردی و روحی هر شخص برنامه‌ریزی شود. پزشکان توصیه می‌کنند که یک فعالیت ورزشی مفید باید ۳ تا ۵ بار در هفته انجام گیرد و نیز حتما باید متشکل از حرکات کششی باشد طوری‌که هم قلب را تقویت کند و هم ماهیچه‌ها را. اما برای رسیدن به این مهم، لازم است که فعالیت بدنی تمام افراد بررسی شود به این معنا که نمی‌توان برای همه یک مدل ورزش را تجویز کرد. درنهایت باید مراحل متفاوتی طی شود تا ورزش مناسب برای یک فرد انتخاب گردد. البته لازم به یادآوری است که سپری کردن این مراحل به زمان نیاز دارد و درواقع جزء اهداف بلندمدت محسوب می‌شود.

خودتان را با کسی مقایسه نکنید!

متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده‌اند که یک رژیم غذایی زمانی موفق و نتیجه بخش است که با سیستم بدنی فرد و نیز با شکل تغذیه وی هماهنگ باشد. درحقیقت قبل از بررسی عادات شخصی یا غذایی یک فرد، متخصص تغذیه باید این سؤال را از خود بپرسد که آیا فرد موردنظر می‌تواند یک چنین رژیم غذایی را در تمام عمر خویش پیاده کند. این قضیه در مورد ورزش نیز صادق است یعنی ممکن است آن دسته از فعالیت‌های بدنی که برای خواهر یا برادر شما و یا حتی برای یک ستاره سینما مناسب است، برای شخص شما چه بسا مضر نیز باشد!

به شاخص توده بدنی  اطمینان نکنید!

به ارقام و محاسبات رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی اعتنا نکنید! یادتان باشد که شما نباید هر روز روی ترازو بروید و هرگز نباید شاخص توده بدنی خود را هر هفته محاسبه کنید! متخصصان تغذیه معتقدند که کاهش وزن یک مقوله کاملا شخصی و انفرادی است به همین دلیل شما نباید خود را درگیر آمار و اعداد کنید! همواره به خاطر داشته باشید که در دوران رژیم غذایی که تغییرات قابل توجهی در نوع تغذیه شما ایجاد می‌شود، تنها نکته مهم و ارزشمند این است که وزنتان را به زیر منحنی وزن برسانید.


بیشتر بدانید : 5 راهکار موثر و سریع برای لاغری


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com