اگر تصمیم گرفته ‌اید تا پایان تابستان وزن کم کنید و به دنبال روش‌هایی ساده و کاربردی می‌گردید، این راهکارهای مفید را بخوانید

 لاغری با روش های موثر

بسیاری از کسانی که می خواهند وزن خودشان را به عددی که در نظر دارند برسانند، رژیم های سخت غذایی و ورزش های طاقت فرسایی را در پیش می گیرند. اما در موارد بسیاری مشاهده می شود که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، دور این آرزویشان را خط قرمزی کشیده و با رویاهایشان خداحافظی می کنند. کارشناسان به کسانی که می خواهند وزن کم کنند توصیه می کنند که بهتر است به جای انجام دادن اقدامات شدید ولی خسته کننده و کوتاه مدت، راهکارهای ساده، موثر و طولانی مدت را انجام دهند.

بیشتر بدانید : لاغری سریع با یک رژیم معروف فرانسوی به نام رژیم دوکان

یک بار در روز : صبحانه‌ای سرشار از پروتئین

حتما تا کنون بارها و بارها شنیده اید که بر لزوم صبحانه خوردن تاکید شده است و پای صحبت متخصصان تغذیه که نشسته اید، متوجه شده اید بیشترین تاکیدشان برای دوری از بیماری ها، حفظ سلامت و همچنین تناسب اندام، خوردن صبحانه است. اما اینجا باز هم می خواهیم روی اهمیت این وعده غذایی تاکید کنیم تا اگر هنوز افرادی هستند که متقاعد نشده اند که نباید به سادگی از کنار این وعده اصلی گذشت، دیگر هرگز صبحانه خوردن را فراموش نکنند.
صبحانه خوردن از گرسنگی زود هنگام در طول روز پیشگیری کرده و باعث می شود نهار و شام سبک تری بخورید. علاوه بر این که خوردن صبحانه اهمیت زیادی دارد، این را هم باید در نظر گرفت که بهتر است غذاهایی سرشار از پروتئین برای آن در نظر گرفته شود. پروتئین کمک می کند کالری ها راحت تر سوزانده شوند و در نهایت سریعتر به کاهش وزن دست خواهید یافت.
نتایج یک مطالعه نشان داده است کسانی که غذاهای پروتئینی را در وعده صبحانه مصرف کنند، نسبت به کسانی که همین غذا را به عنوان نهار بخورند، در تمام روز احساس سیری بیشتری خواهند داشت و کمتر سراغ میان وعده ها و تنقلات می روند. همچنین یک بررسی دیگر روی کسانی که رژیم گرفته بودند نشان داد آنهایی که صبحانه شان شامل تخم مرغ می شد، بیشتر وزن کم کرده و در طول روز انرژی بیشتری داشتند.

بیشتر بدانید : 12 پیشنهاد خوب برای داشتن یک صبحانه مقوی

دو بار در روز : ادویه بزنید

نتایج یک مطالعه جدید کارشناسان تغذیه نشان داده است که اضافه کردن ادویه های تند و طعم دهنده ها به غذا مانند فلفل قرمز، فلفل سیاه، سس تند و بسیاری انواع دیگر، علاوه بر این که از زیاد خوردن غذا جلوگیری می کند و باعث می شود زودتر از غذا خوردن دست بکشید، متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد و در نهایت به لاغر شدن کمک می کند.
به گفته این متخصصان، در افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال کرده و پیش از این، غذاهای تند و طعم دار نمی خورده اند، اینطور مشاهده شد که با اضافه کردن غذاهای تند به برنامه غذایی شان، در وعده بعدی غذایی 60 کالری کمتر دریافت کرده و 100 کالری نیز بیشتر سوزاندند.
پس بهتر است از همین امروز شروع کنید؛ فلفل تند را به سالادتان اضافه کنید، سس مایونز (البته از نوع رژیمی و کم چرب) را با سس تند ترکیب کنید و به طور کلی غذاهایتان را با فلفل قرمز یا سیاه تند کنید.

بیشتر بدانید : ادویه شناسی، این مقاله را همه خانم ها بخوانند!!

سه بار در روز : چای سبز بنوشید

نوشیدن مایعات از جمله چای سبز، پیش از غذا و یا همراه غذا به صورت یک نوشیدنی سرد و خنک، از میزان گرسنگی می کاهد و سبب می شود غذای کمتری بخورید. اخیرا محققان سوئدی تحقیقی انجام داده اند که بر اساس آن مشخص شد چای سبز می تواند از آب تاثیرگذارتر و مفیدتر باشد بنابراین نوشیدن یک لیوان چای سبز به صورت گرم یا سرد همراه صبحانه، نهار و شام توصیه می شود.
این نوشیدنی که امروزه به صورت خنک در فروشگاه ها نیز پیدا می شود می تواند گزینه خوبی برای تغییر در برنامه تکراری و همیشگی نوشیدن آب، نوشابه و دوغ همراه غذا باشد و فرزندانتان را به حضور سر میز غذا تشویق کند. علاوه بر این که  چای، سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش داده و کمک می کند روزانه مقدار بیشتری کالری بسوزانید.
با همه اینها و با تمام مزایایی که چای دارد، می تواند برای سلامتی مضر هم واقع شود. چگونه؟ با افزودن شکر به این نوشیدنی. کارشناسان توصیه می کنند که بهتر است رفته رفته از میزان شکر و شیرینی ای که همراه چای می خورید بکاهید تا ذائقه تان عادت کرده، بتوانید از چای بدون افزودنی های شیرین هم لذت ببرید و به سلامت بدنتان بیشتر کمک کنید.

بیشتر بدانید : چقدر چای سبز بخورم لاغر می شوم؟

چهار بار در روز : سبزی بخورید

اگر می خواهید کالری کم کنید و وزنتان را کاهش دهید و در عین حال گرسنگی هم نکشید، بهترین کار این است که سبزی های عاری از نشاسته را دریابید. حتی برای کسانی که در رژیم غذایی هستند و برنامه و میزان خاصی برای غذاهایی که می خورند دارند، محدودیتی برای استفاده از این نوع سبزی ها وجود ندارد. این افراد می توانند بدون نگرانی به سراغ این سبزی ها بروند و حتی می توان گفت چهار فنجان در روز کمترین مقداری است که باید از این سبزی ها استفاده کنند.
سبزی های بدون نشاسته از جمله کلم بروکلی، اسفناج، هویج، گل کلم، لوبیا سبز و فلفل دلمه ای سرشار از فیبر و آب هستند که به این معنی است که با میزان کالری کم، شما را مدت زیادی سیر نگه می دارند.
از نقطه نظر روانشناسی، این بسیار مهم است که افرادی که رژیم دارند احساس کنند هر زمان از روز که گرسنه شان شد می توانند میان وعده بخورند و لازم نیست گرسنگی بکشند. از این رو، چنین میوه ها و سبزیجاتی برای این که بدانند در طول روز، هر مقدار که بخواهند می توانند به سراغ یخچال بروند مفید است.
تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد، رژیم غذایی شان را به دلیل احساس محرومیت از خوردن و تاثیر روانی دور بودن از خوراکی ها کنار می گذارند اما با این روش و آزاد گذاشتن افراد در خوردن هر میزان از این سبزی ها، میزان موفقیت در ادامه دادن رژیم غذایی بالا می رود.

5 راهکار موثر و سریع برای لاغری
5 راهکار موثر و سریع برای لاغری,لاغری,روش های لاغری,لاغری سریع

پنج بار در روز : 100 بار بپرید!

یک روش خوب و ساده دیگر که به راحتی به سوزاندن 100 کالری در روز منجر می شود، پریدن است. شاید تعجب کنید اما 500 بار پریدن به شکل پروانه ای در طول روز در کم کردن وزنتان تاثیر خواهد داشت.
اگر برای رسیدن به تناسب اندام مصمم هستید، خوب است که این راهکار را نیز به موارد دیگر اضافه کنید. نکته مثبتی که وجود دارد این است که هر 100 پرش، تنها دو دقیقه از شما وقت خواهد گرفت و پنج بار انجام دادن این کار تنها 10 دقیقه طول خواهد کشید بنابراین بهانه هایی مثل وقت نداشتن کنار گذاشته می شود.
حتی اگر جزو کسانی هستید که ساعات طولانی را درگیر کار هستند و مشغله کاری زیادی دارید، می توانید این 10 دقیقه را در زمان های خالی بین انجام کارهایتان بگنجانید.
فواصل انجام شدن کارهایی مثل روشن شدن کامپیوتر، گرم شدن غذا، هنگام پخش آگهی های بازرگانی تلویزیون، در فاصله دم کشیدن چای و درست شدن قهوه تان زمان مناسبی برای این کار است. به این ترتیب بدون این که زمان و یا هزینه خاصی صرف کرده باشید، خواهید دید که در طول یک هفته 700 کالری سوزانده اید.



بیشتر بدانید : لاغری با 7 ادویه که سوخت و ساز بدن تان را بالا می برد!

بیشتر بدانید : برای لاغر شدن این مواد غذایی را بعد از ساعت 16 نخورید!!

بیشتر بدانید : با تجربه کسانی که به راحتی لاغر شدند آشنا شوید!!

بیشتر بدانید : لاغری سریع بازو با یک حرکت ورزشی

بیشتر بدانید : چگونه در عرض یک ماه لاغر شویم؟

بیشتر بدانید : لاغری با نخوردن برنج کته، دروغ یا واقعیت؟

بیشتر بدانید : لاغری و کاهش وزن آسان با آبمیوه های چربی سوز خانگی!

بیشتر بدانید : لاغری سریع با 7 توصیه شگفت انگیز

بیشتر بدانید : رژیم فستینگ چیست؟ 6 روش جالب این رژیم برای لاغری سریع

بیشتر بدانید : رژیم لاغری آسان، برای کاهش اشتها چه بخوریم؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khabaronline.ir