3 اشتباه بزرگ در رژیم لاغری که نمی گذارد وزن کم کنید!
با کمک متخصصان تغذیه امروز می خواهیم به شما سه مورد از اشتباه ترین کارهایی که در رژیم غذایی ممکن است مرتکب شوید را معرفی کنیم.

بدترین اشتباهات رژیمی از نظر متخصصان

درست غذا می خورید و حتی به باشگاه هم می روید اما وزنی کم نمی کنید. این بسیار نا امید کننده است، مشکل کارهای درستی که انجام می دهید نیست بلکه اشتباهاتی است که در این بین روی پیشرفتتان تاثیر می گذارند.

بیشتر بدانید : رژیم لاغری ای که ملیکا شریفی نیا 20 کیلو وزن اش را کم کرد!!

حذف کامل یک گروه غذایی

حذف کامل یک گروه غذایی مانند حذف غلات یا حذف میوه ها به این دلیل جواب می دهد که وقتی چنین کاری می کنیم در واقع میزان دریافت غذای خود را نیز محدود کرده ایم و کاهش وزن اولیه ای را تجربه خواهیم کرد.
با این حال چون یک گروه غذایی را حذف کرده ایم در واقع مواد مغذی مختص آن گروه را هم دیگر دریافت نخواهیم کرد. بنابراین قبل از این کار باید از خود بپرسید با حذف این گروه غذایی چه چیزهایی را از دست می دهم؟ برای مثال حذف غلات برابر است با کمبود فیبر در برنامه غذایی و حذف میوه ها نیز مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی را از برنامه غذایی بیرون می برد. بنابراین حذف یک گروه غذایی آن هم به صورت بلند مدت کاری بسیار اشتباه است.
محدودیت بیش از اندازه تحمل پذیر نیست و مسلما پس از مدتی وزنی که کاهش داده اید را باز خواهید گرداند. حذف کامل قند و کربوهیدرات نیز ممکن است باعث ایجاد حس محرومیت در فرد شود و در نتیجه هوس های غذایی نهایتا باعث پرخوری می شود. در پایان می بینید کالری دریافتی تان از گذشته نیز خیلی بهتر شده و اعداد روی ترازو رو به افزایش هستند.

به اندازه کافی غذا نمی خورید

محدود کردن شدید کالری دریافتی در طول روز به نظر یکی از ساده ترین و کوتاه ترین راه ها برای کاهش وزن می آید به همین دلیل است که بیشتر مردم از آن استفاده می کنند. با وجود اینکه محدود کردن کالری برای کاهش وزن لازم است اما نکته مهم این است که نباید از حد تعادل خارج شد.
وقتی بدن ببیند برای ادامه حیات به اندازه کافی کالری دریافت نمی کند سیگنال هایی برای صرفه جویی در استفاده کالری ارسال می کند در نتیجه سوخت و ساز بدن کند می شود. سپس بدن به جای استفاده از منابع چربی ترجیح می دهد از منابع دیگری نیز برای به دست آوردن انرژی استفاده کند – عضلاتمان. درست مانند این است که برای گرم کردن خانه از اسکلت آن استفاده کنیم.

خوردن غذاهای رژیمی

تبلیغات ما را متقاعد کرده اند خوردن غذاهای رژیمی ( مانند نوشابه رژیمی ) تاثیر گذار است – خانم هایی هم که در تبلیغ این محصولات می بینیم خیلی خوشحالند! با مصرف این محصولات شاید به صورت موقت وزن کم کنید اما استفاده بلند مدت آنها می تواند تاثیرات منفی داشته باشد. غذاهایی که برچسب رژیمی خورده اند معمولا قمیت بالاتری دارند و از این مهمتر آنکه بدن ما آنها را به عنوان غذا نمی شناسد. وقتی چیزی می خوریم که به عنوان غذا شناخته نمی شود بدن شروع به ارسال سیگنال های التهابی به آن قسمت می کند تا متوجه شود مشکل چیست. درست مانند زمانی که مچ پایتان پیچ می خورد و آن قسمت ورم می کند. اگر غذاهای کامل را با انواع مصنوعی جایگزین کنید می تواند منجر به افزایش التهاب در روده و کل بدن شود.
غذاهای بدون چربی معمولا برای جبران طعم سرشار از قند و نمک هستند و غذاهای بدون قند حاوی مواد شیمیایی هستند، بنابراین چون به بدن مواد مغذی که نیاز دارد را نداده اید بیشتر احساس گرسنگی خواهید کرد. این یعنی خوردن چنین غذاهایی می تواند در واقع باعث افزایش وزن شود پس بهتر است تا جای ممکن از آنها اجتناب کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پرطرفدارترین رژیم لاغری برای کاهش وزن را بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بدترین های رژیم لاغری برای کاهش وزن!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری تان به شکست نمی خورد اگر ...

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری سریع با 4 مدل سوپ!!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : kermany.com