10 معجون عالی برای افزایش نیروی مغز بچه ها برای رفتن به مدرسه
این میان وعده هایی که در زیر برایتان معرفی کرده ایم از بهترین ها می باشند و برای سلامت مغز بچه ها و خصوصا تقویت نیروی مغزی آنها بسیار مفید می باشند. می توانید در روزهای باقی مانده به پایان تعطیلات اینها را درست کرده و به فرزندانتان بدهید.

معجون عالی برای کودکان مدرسه ای

پس از گذراندن تعطیلات طولانی تابستان اکنون بچه ها باید دوباره به روال عادی دوران مدرسه برگردند و نیروی هوشیاری و قوه و قدرت مغزی اشان را تقویت کنند. برای حاصل شدن این نتیجه باید این مخلوط از ویتامین ها و مواد مغذی را برای آنها درست کنیم که همگی معجون هایی هستند که طعم بسیار خوبی دارند و از موادی چون ( آوکادو ، برگ چغندر ، دانه کتان و بادام و .... ) تشکیل شده اند .این میان وعده هایی که در زیر برایتان معرفی کرده ایم از بهترین ها می باشند و برای سلامت مغز بچه ها و خصوصا تقویت نیروی مغزی آنها بسیار مفید می باشند .می توانید در روزهای باقی مانده به پایان تعطیلات اینها را درست کرده و به فرزندانتان بدهید.

 

مواد لازم برای معجون های عالی برای کودکان

این مواد غذایی گفته شده به اندازه ی 2 نفر می باشند.
یک دوم آووکادو
سه چهارم فنجان یخ زده ایدا اریزا (نوعی زغال اخته آبی رنگ)
تمشک یخ زده یک دوم فنجان ( یا توت فرنگی )
1 چغندر پوست کنده شده
یک و یک دوم موز
مقداری عنبه
مقداری زنجبیل
میوه ی هلو و گریپ فروت
برگ چغندر

 

دستورالعمل ها

 

معجون آووکادو

 

معجون آووکادو

ماده غذایی بسیار سالمی می باشد که چربی های اشباع نشده در آن فراوان می باشد. در این میوه موادی وجود دارد که در کمک به تقویت جریان خون بسیار موثر بوده وباعث می شود که به داشتن یک مغز سالم بسیار کمک شود!

 

 

معجون انبه هندی

 

معجون انبه هندی

پروتئین مغز را هوشیار و فعال نگه می دارد. برای استفاده بچه ها از این مواد پروتئینی یک لیوان معجون انبه هندی مناسب ترین ماده غذایی می باشد.

 

 

معجون ایدا اریزا (نوعی زغال اخته آبی رنگ)

 

معجون ایدا اریزا (نوعی زغال اخته آبی رنگ)

ایدا اریزا (نوعی زغال اخته آبی رنگ)، میوه ای است که برای تقویت مغز بسیار خوب می باشد ، غنی از آنتی اکسیدان ها بوده و آنهایی که یخ زده بسته بندی می شوند ارزش تغذیه ایشان تقریبا به اندازه آنهایی است که به صورت تازه مصرف می شوند. این ماده غذایی منبع بزرگی از امگا 3 و فیبر است .

 

 

معجون شیره بادام

 

معجون شیره بادام

این ترکیب لبنی تشکیل شده از خامه است . بستنی مورد علاقه ی خود را با کره بادام و شیره بادام مخلوط کرده و معجونی درست کنید که حاوی ویتامین های A، B ، C ، D  و E می باشد و باعث ایجاد انرژی زیادی می گردد و مخصوصا باعث می شود فرزندان در طول روز احساس خواب نکنند و در تمام طول روز انرژی زیادی داشته باشند.

 

 

معجون زغال اخته

معجون زغال اخته

ثابت شده است که زغال اخته نیز برای محافظت مغز در برابر استرس بسیار مفید می باشد این دسر نوشیدنی برای تقویت اعصاب بسیار موثر می باشد.

 

 

معجون گریپ فروت

 

معجون گریپ فروت

نوشیدن چند جرعه از این ترکیب گریپ فروت به هنگام صبح بسیار مفید بوده و برای جلوگیری از کاهش نیروی فرزندان شما در طول روز و در دوران مدرسه بسیار مفید می باشد . گریپ فروت سرشار از ویتامین C می باشد که مفید در تقویت مغز و سیستم ایمنی بدن می باشد و حاوی فیبر بوده که به طور طبیعی کلسترول را کاهش می دهد.

 

 

معجون چغندر و زنجبیل

 

معجون چغندر و زنجبیل

یک فنجان ایدا اریزا ( نوعی زغال اخته آبی رنگ ) را با برگ چغندر ترکیب کرده و مقداری زنجبیل هم به آن اضافه می کنیم که این دسر برای تقویت مغز بسیار مفید بوده وبرای کمک به پرورش سلامت چشم و سیستم ایمنی بدن هم بسیار مناسب می باشد.

 

 

معجون شیر موز

 

معجون شیر موز

آیا نگران این هستید که بهترین ماده غذایی که فرزند شما صبح ها می تواند میل کند چیست ؟مخلوطی از شیر و موز که حاوی مواد شیرین هم باشد به اندازه کافی یک ماده غذایی مغذی می باشد.این معجون حاوی مقدار زیادی پتاسیم می باشد که برای سالم نگه داشتن قلب، مغز ، کلیه ها، بافت های عضلانی و دیگر ارگان های مهم بسیار ضروری است.

 

 

معجون نارگیل، موز و تمشک

معجون نارگیل، موز و تمشک

با ترکیبی از مواد غذایی چون نارگیل، موز، تمشک ، توت فرنگی، ایدا اریزا (نوعی زغال اخته آبی رنگ) می توانید دسری درست کنید که نه تنها بسیار خوشمزه می باشد بلکه بسیار هم مقوی است.

 

 

معجون هلو

 

معجون هلو

اکنون که زمانی است که فصل هلو می باشد می توان معجونی از هلو با ترکیباتی از ماست به علاوه کره بادام و دانه کتان درست کرده که این معجون حاوی  فیبر ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 فراوانی می باشد که به تقویت سیستم عصبی کمک فراوانی می کند.

 

 

تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ