اجاق گازتان را مانند روز اول برق بیاندازید
برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز برای خانم های خانه یکی از سخت ترین کارها است. شما هم برای تمیز کردن اجاق گازتان به جای استفاده از مواد شیمیایی از محلول های خانگی استفاده کرده و اجاق گازتان را مانند روز اول برق بیاندازید

اجاق گازتان را مانند روز اول برق بیاندازید

استفاده از شوینده های شیمیایی و آنتی باکتریال خطرات و مضرات بسیاری برای سلامتی و بدن تان دارد و به همین بهانه یک سری راهکارهای طبیعی برای استفاده جایگزین این مواد برای شما داریم ،با  استفاده از این مواد علاوه بر حفظ سلامت خود و خانواده ، می توانید بر سلامت محیط زیست و سیاره زمین نیز تاثر گذار باشید.

بیشتر بدانید : اجاق گاز شیشه ای رومیزی را چگونه برق بیندازیم؟

موثرترین فرآورده های طبیعی برای برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز

همه ما چنین چیزی را دیده ایم : دیگی که روی اجاق است و قبل از اینکه ما متوجه شویم، محتویاتش سر می رود و ما تا پایان فرآیند طبخ غذا قادر به انجام کار زیادی نیستیم. زمانی که امکان تمیز کردن گاز وجود دارد، مواد سر رفته سوخته است و اینجاست که کار دشوار آغاز می شود.
شوینده های خریداری شده کار بزرگی انجام می دهند و به نظر می رسد به گونه ای اعجازآمیز سخت ترین لکه های سوخته را از بین می برند. دلیلش این است که آن ها از عناصر شیمیایی بسیار قدرتمندی استفاده می کنند. اکثر شوینده های اجاق گاز که در دسترس خرید هستند نیازمند این هستند که در مکان هایی با تهویه مناسب استفاده شوند. و بویی که از خود به جا می گذارند می تواند بیماری زا باشد. خبر خوب این است که نیاز نیست از این فرآورده های سمی استفاده کنید. فرآورده های طبیعی موجود هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید و احتمالا چنین محصولاتی را در کابینت آشپزخانه تان دارید.

با نمک اجاق گازتان را برق بیاندازید

نمک چیزی است که همه در کابینت دارند و می تواند برای تمیز کردن آلودگی اجاق مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی که اجاقتان هنوز گرم است، لایه ای نمک روی سطح آن بپاشید. برای مدتی صبر کنید و سپس در حالی که دستکش به دست کرده اید، با پارچه یا دستمالی کهنه روغن آلودگی ها را پاک کنید. وقتی اجاقتان کاملا سرد شد، می توانید نمک بیشتری اضافه کنید و باقی مانده آلودگی ها را پاک کنید. استفاده از نمک راه خوبی برای تمیز کردن اجاق است، به علاوه زمان بعدی که اجاق را روشن می کنید در آشپزخانه تان بوی سوخت حس نمی کنید.

با لیمو ترش اجاق گازتان را خوشبو کنید

اگر اجاقتان بعد از سر رفتن غذا یا حادثه آشپزی واقعا بو می دهد، لیمو ترش عالی است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که 2 لیمو ترش را با مقدار کمی آب درون ظرف غذا بچلانید. بقیه لیمو را هم اضافه کنید و ظرف را به مدت 30 دقیقه با بالاترین دما روی اجاق گاز قرار دهید. نه تنها اجاق بوی خوبی می دهد، بلکه عصاره لیمو مواد چرب روی سطح اجاق را نرم و تمیز کردن آن را آسان تر می کند.

جوش شیرین و سرکه اجاق گازتان را مانند روز اول برق می اندازد

اگر غذایتان سوخته است، جوش شیرین جایگزین طبیعی خوبی برای شوینده های خریداری شده است. روی اجاقتان جوش شیرین بپاشید و سپس رویش قطرات آب بریزید. بگذارید تمام شب همانطور بماند و صبح توسط یک اسفنج آن را تمیز کنید. بیشتر آلودگی ها باید رفع شده باشد اما اگر موادی باقی مانده اند فقط کمی جوش شیرین بیشتر و اندکی سرکه سفید اضافه کنید. این ترکیب شروع به حباب زدن می کند اما برای 30 دقیقه آن را رها کنید و سپس قادر خواهید بود باقی مانده آلودگی را از بین ببرید.

جوش شیرین و آبلیمو برای برق انداختن شیشه اجاق گاز

اگر می خواهید رنگ تیره ای که شیشه اجاق گاز را فرا گرفته تمیز کنید، فقط باید جوش شیرین و آبلیمو را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به شیشه اجاقتان بمالید و برای 30 دقیقه بگذارید. وقتی آن را بشویید شیشه اجاق گاز تمیز و براق خواهد شد.
مانند همیشه، پیشگیری بهتر است. پوشاندن سطح اجاق گازتان با ورقه ای فویل می تواند کمک بزرگی باشد. برای جلوگیری از جمع شدن مواد چرب، اسفنجی را در سرکه فرو ببرید و تمام سطوح اجاق را منظم پاک کنید.


بیشتر بدانید : گاز شیشه ای را چگونه تمیز کنیم؟

بیشتر بدانید : اجاق گاز تان را بدون مواد شیمیایی برق بیاندازید!!

بیشتر بدانید : با چند مواد پاک کننده طبیعی آشنا شوید !

بیشتر بدانید : تمیز کردن سریع خانه با 10 ترفند ساده!!

بیشتر بدانید : همه آنچه درباره هود باید بدانید

بیشتر بدانید : نکاتی مهم در برق انداختن آشپزخانه


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemomrgh.com/lifestyle
منبع : ibanoo.ir