سن مناسب بچه دار شدن برای خانم ها چه سنی است؟
چه سنی برای بچه دار شدن مناسب است؟ آیا واقعا بچه دار شدن در سنین بالاتر از 30 سالگی برای خانم ها خطرناک است؟ در این مقاله به سن مناسب برای بچه دار شدن در خانم ها می پردازیم.

بهترین سن برای بچه دار شدن خانم ها کدام سن است؟

شاید سوال خیلی از شما باشد که واقعاً بهترین سن برای بچه‌ دار شدن در خانم‌ها چه سنی است. خیلی از خانم‌ها به دلایل مختلف مثل پیشرفت در کار، گذراندن بی‌دغدغه دوران جوانی یا راحت‌تر سفر رفتن با همسرشان، بچه‌دار شدن را عقب می‌اندازند. همه این دلایل با آنچه که باور عموم می‌گوید که بهترین سن برای بچه‌دار شدن خانم‌ها در دهه‌ 20 تا 30 سالگی است، در تناقض است.

ولی این نظریه‌ها هر روز در حال تغییر و تکامل هستند. امروز دانشمندان چیزی کاملاً متفاوت با مطالبی که تابه حال شنیده‌اید می‌گویند. برخلاف باور عموم، در یک تحقیق که توسط دکتر حان میرووسکی، جامعه‌شناس و متخصص زنان در دانشگاه تگزاس، انجام گرفت، مشخص شد که ایده آل‌ترین زمان برای بچه‌دار شدن خانم‌ها ۳۴ سالگی است.

سن مناسب بچه دار شدن برای خانم ها چه سنی است؟

خانم‌ها باید بین ۳۴ تا ۳۵ سالگی بچه‌دار شوند زیرا در دهه‌ بیست تا سی سالگی بعضی قسمت‌های بدن ممکن است دچار بیماری‌ها و مشکلاتی شوند. در سن ۳۴ سالگی بدن زن در ایده آل‌ترین وضعیت سلامتی برای بارداری و به دنیا آوردن کودکی سالم است.

دکتر میرووسکی همچنین می گوید که خانم‌ها باید برای بچه‌دار شدن در اواخر دهه سی سالگی به شدت محتاطانه عمل کنند. با بالا رفتن سن، احتمال ایجاد بعضی بیماری‌ها و مشکلات در سیستم تناسلی خانم‌ها افزایش می‌یابد.

روانشناسان دیگری هم این نظریه دکتر میرووسکی را تایید می‌کنند. آنها بر این عقیده‌اند که زنان بین ۳۴ تا ۳۵ سال معمولاً رابطه‌ی بسیار مستحکمی با همسر خود و میزان مطلوبی انرژی و سرزندگی دارند، به سطح مشخصی از پیشرفت کاری دست پیدا کرده‌اند و به اندازه کافی برای بزرگ کردن یک انسان دیگر بالغ شده‌اند. همه این تجربیات باعث می‌شود که اواسط دهه سی سالگی بهترین سن برای بچه‌دار شدن خانم‌ها باشد.

بنابراین خیلی خوب است که در طول دهه 30 سالگی بچه‌دار شوید، فقط به خاطر داشته باشید که آوردن یک انسان دیگر به این دنیا یک تصمیم بسیار مهم است که ممکن است زندگی‌تان را به کل تغییر دهد و نباید آن را سبک بگیرید. از قبل برنامه‌ریزی کنید تا وقتی زمانی رسید که برای مادر شدن تصمیم گرفتید کاملاً آماده باشید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شما فعلا بچه دار نشوید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خانم و آقایی که الان قصد بچه دارشدن ندارید, اینگونه از ناباروری آینده جلوگیری کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا مریلین مونرو هرگز بچه دار نشد؟



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mardoman.net