کدام ناحیه ها و کدام موها را نباید لیزر کرد
آقای دکتر صداقت پیشه، متخصص پوست و مو، درباره عدم امکان برداشتن کامل موهای زائد در یک جلسه با لیزر و اینکه چه نقاط از بدن و چه موهایی را نباید لیزر کرد، توضیحاتی داده اند که در ادامه می خوانید

مو های زائد را در یک جلسه می توان با لیزر برداشت؟

دکتر خلیل صداقت‌پیشه متخصص پوست و مو، در خصوص روند طبیعی رشد مو‌ها بیان کرد: موهای بدن (طبیعی یا غیر طبیعی) دارای فازهای، رشد، استراحت و خواب هستند، ولی موی هر قسمت از بدن دارای فاز زمانی متفاوتی است. به عنوان مثال مدت زمان رشد هر تار موی سر سه سال، ابرو شش ماه و مژه پنج تا شش ماه است.

وی ادامه داد: مدت زمان فاز استراحت در مورد موی سر ۲ هفته و این میزان در فاز خواب سه ماه محسوب است. با لیزر فقط می‌تواند موهایی را که در فاز رشد مشغول تکثیر هستند، تخریب کرد. وقتی مو در فاز استراحت و خواب قرار دارد به دلیل اینکه در این فاز‌ها تکثیر مو صورت نمی‌گیرد، لیزر سبب از بین رفتن این مو‌ها نمی‌شود.

این متخصص پوست و مو در خصوص موهایی که تحت تابش اشعه لیزر قرار دارند، عنوان کرد: هنگامی‌که مو (در فاز رشد) در معرض این اشعه واقع می‌شود، تارهای مو انرژی لیزر را به خود جذب می‌کنند، ولی از آنجایی که مو تحمل قدرت لیزر را ندارد، نابود می‌شود.

صداقت‌پیشه با بیان اینکه به کمک لیزر نمی‌توان در یک جلسه موهای زائد را از بین برد، تاکید کرد: در هر جلسه لیزر تعدادی از تارهای مو در فاز استراحت و خواب قرار دارند، بنابراین آن‌ها در یک جلسه تخریب نمی‌شوند و برای از بین بردن آن‌ها به جلسات بیشتری نیاز است.

وی توصیه کرد: زنان باردار و شیرده باید بنا بر احتیاط از انجام لیزر خودداری کنند. همچنین اگر ناحیه‌ای که قرار است لیزر روی آن انجام شود، دچار تبخال یا ضایعه پوستی است، باید تا بهبودی کامل موضع، از لیزر کردن آن اجتناب شود.

صداقت‌پیشه یادآور شد: موهای سفید و کرکی به دلیل اینکه فاقد رنگدانه هستند، انرژی لیزر را به خودشان جذب نمی‌کنند، حتی طبق برخی تحقیقات صورت گرفته اگر موهای کرکی تحت تابش اشعه قرار گیرند، امکان تیره و ضخیم شدن آن‌ها وجود دارد.


بیشتر بدانید : چگونه از شر موهای زائد خلاص شویم؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir