سنگ مرداب چه عوارض پوستی دارد؟
سنگ مرداب یکی از اقلامی است که زیاد در متروها فروخته می شود و مردم نیز این ماده را خریداری می کنند و به عنوان ضد عرق مورد استفاده قرار می دهند. اما سنگ مرداب دارای عوارض پوستی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم

سنگ مرداب چیست و چه عوارضی دارد؟

دکتر روزیتا خوئینی، سرپرست واحد نظارت و ارزیابی فرآروده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به استقبال مردم از سنگ مرداب برای جلوگیری از تعریق شدید و بوی بد بدن، گفت: این سنگ از پودر کردن سنگ نقره به دست می آید که اغلب در عطاری ها به فروش می رسد که البته فروش آن در مترو هم دیده شده است.

در ارتباط با عوارض خطرناک استفاده از این ماده معدنی باید گفت وقتی سنگ نقره پودر می شود، فلزات سنگینی دارد که ۷۰ درصد آنها را اکسید سرب تشکیل می دهد که بسیار خطرناک است.

بیشتر بدانید : علت عرق کف دست چیست؟

بیشتر بدانید : علت عرق کردن زیاد در هنگام غذا خوردن چیست؟

استفاده از این ماده معدنی برای بدن خیلی خطرناک است، هر چند در جلوگیری از تعریق و بوی بد بدن موثر است. اما، باعث حساسیت پوستی، چشمی و تنفسی می شود و بافت لثه، سیستم عصبی مرکزی، خون و کلیه ها را تهدید می کند.

سنگ مرداب چه عوارض پوستی دارد؟

این محصول که به صورت غیر مجاز عرضه می شود و مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست. وجود فرآورده ای به این شکل، به هیچ وجه مورد تایید نیست و مردم باید دقت داشته باشند که محصولات سلامت محور دارای مجوز وزارت بهداشت و برچسب اصالت، را تهیه کنند.

وقتی یک محصول و فرآورده ای که در جعبه ای که فقط یک شماره تلفن روی آن نوشته شده است، به فروش می رود، مشخص است که نباید مورد استفاده قرار گیرد. وقتی، عوارض و خطرات یک محصول بیشتر از فواید آن است، ما به هیچ وجه استفاده از آن را توصیه نمی کنیم.

بیشتر بدانید : با زیر بغلی که زیاد عرق می کند و همیشه خیس است چکار کنم؟

بیشتر بدانید : علت خشکی پوست کمبود این دو ویتامین است

بیشتر بدانید : با پوستی که بسیار جوش می زند,لکه های قرمز دارد و خشک است چه کنم؟



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : mehrnews.com