قبل از مصرف هر دمنوش گیاهی با پزشک مشورت کنید
مصرف دمنونش های گیاهی در کشور ما رواج زیادی دارد، اما همیشه این دمنوش ها موثر نیستند و عوارضی در پی دارند. در این مقاله به این مسئله می پردازیم.

مصرف دمنوش گیاهی گاهی خطرناک است، مراقب باشید

مهدی برهانی متخصص طب ایرانی در خصوص مصرف گیاهان دارویی و دمنوش‌ها برای پاسکازی بدن در زمان آلودگی هوا اظهار داشت: متأسفانه مصرف دمنوش‌های گیاهی در کشور ما بسیار متداول شده وافراد گمان می‌کنند این دمنوش‌ها سلامت آنها را تضمین می‌کند غافل از اینکه این کار نیز عوارض خاص خود را در پی دارد.

متأسفانه بیماران اغلب با مراجعه به عطاری‌ها و پزشکان غیر متخصص نسبت به مصرف داروهای گیاهی اقدام می‌کنند اما باید توجه داشت مصرف خودسرانه گیاهان دارویی به هر دلیلی باعث عود کردن برخی از بیماری‌ها خواهد شد.

عده‌ای به دلیل سر درد ناشی از آلودگی هوا اقدام به مصرف دمنوش‌ها می‌کنند که باید توجه داشت به طور مثال مصرف گل گاوزبان به‌صورت خودسرانه باعث آرام‌بخشی نخواهد شد.

قبل از مصرف هر دمنوش گیاهی با پزشک مشورت کنید



داروهای گیاهی اگر به جا و به موقع توسط متخصص طب سنتی که از دانشگاه‌های معتبر کشور،تخصص گرفته است تجویز شود قطعا برای فرد مشکل ایجاد نخواهد کرد. لیکن مصرف خودسرانه دارو به میزان زیاد باعث آسیب می‌شود. نکته مهم دیگر این است که زمانی داروی گیاهی موثر واقع می‌شود که بدن قوه داشته باشد و توانایی تجزیه و تحلیل دارو وجود داشته باشد. بنابراین ابتدا بدن فرد بیمار باید قوت گرفته و سپس با داروی گیاهی آرام آرام بهبود یابد. مصرف عرقیات عوارض کمتری نسبت به دمنوش‌ها خواهد داشت.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دمنوش گل گاوزبان را چگونه درست کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : معرفی چند دمنوش گیاهی برای تسکین سرفه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن استرس با چند روش گیاهی



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: farsnews.com