بهترین درمان برای سرفه, شکلات است!!
شکلات خواص تسکین دهنده ای دارد که التهاب و سوزش را تسکین میدهد.چسبندگی شکلات نسبت به شربت های سرفه معمول بیشتر است که سرفه را درمان می کند و...

خواص کاکائو در درمان سرفه

دفعه بعدی که سرفه کردید دست از جستجوی عسل و لیمو ترش برداشته و تکه ای شکلات بخورید. یک متخصص تنفس و سرفه پیشرو ادعا میکند که در تحقیقات جدید ثابت شده خوردن شکلات موثرترین روش برای درمان سرفه است.

پروفسور آلین موریس Professor Alyn Morice رئیس بخش مطالعات قلبی عروقی و تنفسی در دانشگاه ها و عضو موسسان انجمن بین المللی مطالعه درباره سرفه در روزنامه دیلی میل عنوان نموده که: شکلات میتواند سرفه را آرام کند. میدانم که این ادعا مانند فیلم موزیکال مری پاپینز تخیلی به نظر میرسد ولی به عنوان یک پزشک مستقل که سالها وقتش را صرف تحقیقات در مورد مکانیسم سرفه کرده است میتواند به شما اطمینان دهد که شواهدی که بدست آورده ام به محکمی میوه و آجیل است.

موریس به یک مطالعه جدید در اروپا در مورد داروهای ضد سرفه اشاره میکند. بیمارانی که دارویی جدید حاوی کاکائو دریافت کرده بودند بهبود قابل توجهی در سرفه و بی خوابیشان در طول 2 روز داشتند ( در مقایسه با افرادی که شربت سرفه استاندارد مصرف کرده بودند ).

حتی بهتر از آن: موریس اضافه میکند، این اولین مطالعه ای نیست که نشان میدهد شکلات میتواند سرفه را آرام کند. محققان در کالج امپریال لندن متوجه شدند که تئوبرومین theobromine و آلکالوئید موجود در کاکائو بهتر از کدئین ( که یک عنصر مشترک در درمان سرفه است ) سرفه را سرکوب میکند.

the_best_cure_for_a_cough_may_actually_be_chocolate.jpg

چرا شکلات تا این حد در آرام گرفتن سرفه موثر است؟

محققان ادعا میکنند که علت آن خواص تسکین دهنده کاکائو است که التهاب و سوزش را تسکین میدهد. اساسا چسبندگی کاکائو نسبت به شربت های سرفه معمول بیشتر است و پایانه های عصبی گلو را که باعث میل به سرفه میشوند بهتر پوشش میدهد ( همین امر سبب تاثیر عسل و آبلیمو میشود البته نه به اندازه کافی ).

 

شکلات داغ هم در درمان سرفه موثر است؟

موریس خاطر نشان میکند: "بااین حال نوشیدن شکلات داغ تاثیر مشابه ندارد ریرا کاکائو مدت زمان کافی در تماس با گلو برای پوشاندن آن قرار نمیگیرد. به آرامی مکیدن تکه ای شکلات احتمالا شما را از شر سرفه خلاص میکند اما به نظر من اضافه کردن ترکیبات شکلات به سایر ترکیبات شربت سرفه تاثیر آن را بیشتر میکند . "

پس سری بعدی که سرفه تان گرفتن یکی از محصولات دارویی جدید حاوی کاکائو که مجوز گرفته تهیه کنید یا این که فقط کافیست تکه ای شکلات تلخ را به آرامی بخورید.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ



Save