تقویت سلامت روده با مصرف چای سیاه
چای سیاه به بهبود عملکرد روده کمک کرده از کاهش وزن حمایت می کند و ممکن است از دیابت و چاقی نیز پیشگیری کند. به بیان دیگر، چای سیاه فوایدی قابل توجه را ارائه می کند.

افزایش سلامت روده با چای سیاه

بین تمام انواع چای، چای سبز به طور معمول بیشترین جذابیت را برای دوستداران سلامت دارد. البته این محبوبیت چشمگیر بی دلیل نیست زیرا انواع مختلف چای سبز فواید سلامت مختلفی، از تقویت عملکرد شناختی تا پیشگیری از بیماری قلبی را ارائه می کنند. اما زمانی که موضوع سلامت روده مطرح می شود، به نظر می رسد که یک دم کردنی دیگر بهتر از چای سبز عمل می کند.


نقش چای سیاه در تقویت سلامت روده

پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس UCLA طی مطالعه ای جدید دریافتند که چای سیاه با بهبود عملکرد روده و ایجاد تعادل در میکروبیوم پیوند خورده است. میکروبیوم، کلونی باکتری های خوب و بد ساکن دستگاه گوارش است. همچنین، پژوهشگران دریافتند که چای سیاه از کاهش وزن حمایت می کند و ممکن است از دیابت و چاقی نیز پیشگیری کند. به بیان دیگر، چای سیاه فوایدی قابل توجه را ارائه می کند.


چای سیاه در مقایسه با چای سبز

تقویت سلامت روده با مصرف چای سیاه

چای سیاه و چای سبز هر دو برای سلامت انسان خوب هستند و تنها در نوع ریزمغذی هایی که برای بدن مفید هستند با یکدیگر تفاوت دارند. پلی فنول های موجود در چای سیاه به طور کامل با پلی فنول های چای سبز متفاوت هستند. پلی فنول های موجود در چای سبز که به نام کاتچین ها شناخته می شوند با پیشگیری از بیماری قلبی و تثبیت سطوح قند خون پیوند خورده اند. محتوای کاتچین ها در چای سیاه بسیار کم است که به روش تهیه این نوع چای باز می گردد، اما این به معنای آن نیست که چای سیاه فاقد فواید سلامت است.

مطالعات بسیاری درباره کاتچین ها انجام شده است که همین مساله دلیل آشنایی و درک بهتر و همچنین جذابیت بیشتر چای سبز برای دوستداران سلامت محسوب می شود. چای سبز از محبوبیت چشمگیری در ژاپن برخوردار است زیرا بیشتر مطالعات درباره این نوشیدنی در همین کشور انجام شده اند.

طی فرآیند تخمیر چای سیاه، کاتچین ها به فلاونول ها - نوع دیگری از پلی فنول- متابولیزه می شوند. اگرچه چای سیاه برای قرن ها در چین و اروپا مصرف شده است،ما از نظر علمی همچنان در مراحل ابتدایی درک فلاونول ها قرار داریم.


شواهد علمی در پس فواید چای سیاه برای گوارش

پژوهش های صورت گرفته در زمینه چای سیاه و سلامت روده از جمله نمونه ای که در دانشگاه یوسی‌ال‌ای انجام شده است، نشان داده اند که پلی فنول های موجود در چای سیاه به راحتی پلی فنول های موجود در چای سبز جذب نمی شوند، از این رو آنها برای مدت زمان بیشتری در دسترس میکروبیوم قرار دارند. طی این بازه زمانی افزایش یافته حضور در روده، آنها می توانند اثر قابل توجهی ایجاد کنند. آنچه پژوهشگران دانشگاه یوسی‌ال‌ای دریافتند این بود که پلی فنول ها در چای سیاه اثر مستقیمی بر رشد برخی انواع باکتری ها در بدن دارند که با شاخص توده بدنی لاغرتر رابطه داشته اند.

برخی افراد زمانی که چای سبز می نوشند ناراحتی گوارشی را تجربه می کنند که غیر معمول نیست و اگر چنین چیزی را تجربه می کنید، نوشیدن چای سیاه ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد. چای سبز یک ادرارآور است و از این رو گاهی اوقات می تواند موجب احساس نفخ شود. چای سیاه اثر مستقیم‌تری بر گوارش دارد که می تواند به پیشگیری از هرگونه احساس نفخ کمک کند.

بهترین قسمت مطالعه اخیر این است که مهم نیست چه نوع رنگ چای را می پسندید زیرا در نهایت بدن شما از فواید این نوشیدنی ها بهره‌مند می شود. اما با آگاهی از این مساله که پلی فنول های مختلف چگونه می توانند بر روده اثرگذار باشند، شما می توانید رویکردی هدفمندتر در انتخاب نوشیدنی خود داشته باشید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چای نوشیدن چه مزیت هایی برای بدن دارد؟ + خواص انواع چای

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بشنوید از فواید خوردن چای سیاه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چای سبز چای سیاه و چای اولانگ چه تفاوت هایی دارند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا می گویند چای ایرانی بهتر از چای خارجی است؟



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

seemorgh.com/health
منبع: asriran.ir