ته قابلمه‌ای را روغن بریزید و دو عدد سیب‌زمینی باقی مانده را حلقه حلقه کرده و ته ظرف بچینید. لقمه‌های قایقی شکل برنج را کنار هم روی سیب زمینی‌ها بچینید...

مواد لازم :
برنج گلستان : یک پیمانه
آب : دو پیمانه
نمک : یک قاشق چایخوری
روغن : یک قاشق سوپخوری
ماست : دو قاشق سوپخوری
سیب‌زمینی آبپز شده : سه عدد
تخم‌مرغ : یک عدد

مواد داخل لقمه :
پیاز خلال شده:  یک عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی : نصفه
فیله مرغ : سه عدد
هویج خلال شده : یک عدد بزرگ
نمک و فلفل : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم
آب لیمو: به میزان لازم
 
طرز تهیه :
* یک پیمانه برنج گلستان را پس از شستشو با آب و یک قاشق چایخوری نمک و یک قاشق سوپخوری روغن روی گاز گذاشته تا به صورت کته بپزد.

* قبل از کشیده شدن کامل آب برنج یکی دو بار آن را هم بزنید و دو قاشق ماست را به آن اضافه کنید و مجددا آن را مخلوط کنید.

* درظرف را ببندید و زیر گاز راکم کنید تا کته شود. دقت داشته باشید که به مرحله ته دیگ نرسد.

* برنج گلستان پخته را درظرف بریزید و بگذارید کمی خنک شود. یکی از سیب‌زمینی‌هایی را که آبپز کرده‌اید پوست کنده و با رنده ریز روی برنج رنده کنید.

* یک عدد تخم‌مرغ را به مخلوط برنج سیب‌زمینی اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مواد چسبندگی پیدا کند. از این مواد به اندازه یک نارنگی بردارید و به صورت گلوله درآورید سپس انگشت سبابه را روی گلوله برنج فشار دهید.آن را به شکل قایق کوچک درآورید و دور آن را با دست شکل دهید.

* ته قابلمه‌ای را روغن بریزید و دو عدد سیب‌زمینی باقی مانده را حلقه حلقه کرده و ته ظرف بچینید. لقمه‌های قایقی شکل برنج را کنار هم روی سیب زمینی‌ها بچینید و 15 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا لقمه‌ها بپزد اما شکل خود را حفظ کند.

* دلیل چیدن سیب‌زمینی در کف ظرف در مرحله پخت قایق‌ها است که این قایق‌ها بخارپز شوند ضمن اینکه کف آن‌ها تغییر رنگ ندهد.

* لقمه‌های قایقی شکل را درظرف سرو بچینید داخل هریک را با یک تکه گوشت مرغ مقداری فلفل رنگی و خلال هویج پرکنید و با سبزیجات دلخواه تزیین کنید.

* می‌توان این غذا را با ماست چکیده زعفرانی سرو کرد. بعد از پخت درتابه‌ای روغن بریزید و پیاز خلال شده را درآن تفت دهید تا کمی سرخ شود سپس فلفل دلمه‌ای رنگی خلال شده را به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید.

* فیله‌های مرغ را به صورت نوارهای پنج سانتی‌متری برش دهید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید و نمک و فلفل و آبلیمو را به آن اضافه کنید.
 

 
 
تهیه شده توسط شرکت گلستان
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 

مطالب پیشنهادی گلستان:
خورش نازخاتون
والک پلو
آجیل پلو (غذای هندی)
شکر پلو
پلوی سه رنگ ویژه ی میز مهمانیهای شما!