برای جلوگیری از باز شدن کوفته‌ها دقت کنید که مایه کوفته باید یکدست باشد، کوفته را در زمان شکل دادن به خوبی فشرده کنید، روغن در زمان اضافه کردن کوفته برنجی باید داغ باشد

مواد لازم برای تهیه کوفته برنجی سوخاری

برنج پخته : 4 لیوان
تخم مرغ : 5 عدد
آرد سوخاری : 2 لیوان
پنیر پارمزان رنده شده : 1 لیوان
جعفری خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری
پنیر موزارلا : به مقدار لازم
نمک و فلفل : به مقدار لازم


بیشتر بدانید : جلوگیری از وا رفتن کوفته با چند نکته ساده

طرز تهیه کوفته برنجی سوخاری

برنج پخته را داخل کاسه‌ای بریزید ( برای کوفته برنجی، باید برنج شل و چسبنده باشد)  سپس پنیر پارمزان رنده شده، 2 عدد تخم مرغ، نمک و فلفل اضافه کنید و با دست خوب مخلوط کنید تا مواد نرم و یکدست شوند.

مقداری از مایه کوفتی برنجی بردارید و کف دستتان پهن کنید، تکه‌ای پنیر موزارلا در وسط آن قرار دهید سپس به شکل توپ فرم دهید، تمام کوفته‌ها را به همین صورت آماده کنید.

آرد سوخاری و جعفری خرد شده را داخل کاسه‌ای بریزید و مخلوط کنید، ۳ تخم مرغ باقی مانده را داخل کاسه‌ای بشکنید و با چنگال بزنید تا یکدست شود، داخل ماهیتابه مقدار زیادی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود.

کوفته‌های برنجی را ابتدا در تخم مرغ بزنید سپس در آرد سوخاری بغلطانید و در روغن داغ قرار دهید تا سرخ شود، کوفته‌های سوخاری را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی‌اش گرفته شود سپس همراه با سس تند سرو کنید.


نکته‌ها :
برای جلوگیری از باز شدن کوفته‌ها دقت کنید که مایه کوفته باید یکدست باشد، کوفته را در زمان شکل دادن به خوبی فشرده کنید، روغن در زمان اضافه کردن کوفته برنجی باید داغ باشد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : irancook.ir