در ماههای اولیه بارداری،یکی از موضوعاتی که خانم های به شدت از آن رنج می برند،تهوع صبحگاهی می باشد.در این مقاله نکاتی را برای کاهش تهوع صبحگاهی مادران متذکر می شویم.

 

موضوع خنده داری است.ناگهان شما متوجه می شوید که باردار هستید اما تهوع همراه آن است. اکنون شما نمی توانید هیچ چیزی را تحمل کنید.تهوع های صبحگاهی در ماههای اولیه بارداری است که می تواند معده شما را بر هم بزند و شما استفراغی مداوم داشته باشید.
تهوع های صبحگاهی بعضی زنان یکی از اولین علائمی است که ممکن است آنها بارداریشان را از روی آن متوجه شوند مخصوصا اگر آنها از روی تقویم محاسبه نکرده باشند و عادت ماهانه دیر هنگامشان را متوجه نشده باشند.
اگر شما به این حالت مبتلا شده باشید،این علامت نشانه یک بارداری سالم است.تهوع های صبحگاهی یک علامت کوتاه مدت است و باید با گذشت زمان و بزرگ شدن سایز شکمتان بهبود یابد.دقیقا علت این مشکل قابل فهم نیست.بعضی از محققان معتقدند که این مشکل به علت افزایش سطح هورمونها یا به علت افزایش حساسیت شما به هورمون انسولین در تنظیم قند نرمال خون است.

اما شما در خلال این مدت چه عکس العملی درمقابل این حالت دارید؟
یک برنامه کنترلی از خصوصیات خود داشته باشید.
تهوع های صبحگاهی تعدادی از خانمها،شامل دل آشوب شدن،و معده ای متلاطم است اما فقط هنگام صبح.برای بیشتر خانمها،این حالت شامل دمای متفاوت معده در طول روز است.به خاطر اینکه شما بدانید جزء کدام گروه هستید و چه زمانی منتظر این حالت باشید می توانید طرحی برای کنار آمدن یا درمان آن داشته باشید.
مشخص کنید که چه چیزی حالت تهوع شما را آرام می کند.
یک لیوان آب؟ کلوچه؟ یک عدد موز؟ یک غذای کامل؟ شاید شکلات برای بعضی ها آرام کننده باشد.آن مقدار زیادی از این حالت ها را از بین می برد.پس قبل از اینکه این حالت به شما دست دهد یا به محض اینکه دچار حالت تهوع شدید از آن استفاده کنید.
از شروع حالت تهوع جلوگیری کنید.
اسنکهای نشاسته دار می تواند برای جلوگیری از تهوع های صبحگاهی موثر باشد.مصرف نمک را از خودتان دور کنید تا تهوع های صبحگاهی تان برطرف شود.و چون تاخیر در خوردن می تواند منجر به حالت تهوع بیشتر شود همیشه غذایتان را سر موقع آماده کرده و سرو کنید.
مایعات بخورید.
اگر حالت تهوع دارید،غذاهای نرم و آبدار بخورید.غذاهای نرم و آبدار در هنگام استفراغ کردن زیاد ترسناک نیست.حداقل نیم ساعت و نه بیشتر بعد از استفراغ کردن صبر کنید و بعد ذره ذره مایعات بنوشید.هر 5 دقیقه یکبار بنوشید تا به حالت اولیه بازگردید نه اینکه یکدفعه مایعات را بنوشید.
با پزشکتان تماس بگیرید.
اگر حالت تهوعتان در طول روز و حتی بیشتر ادامه پیدا کرد با پزشکتان تماس بگیرید.شما ممکن است به تقویت مایعات آی وی و الکترولیت یا تجویز داروی ضد تهوع نیاز داشته باشید تا کم آبی بدنتان را برطرف کند.
 
تهیه و ترجمه :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی: