در دوران عادت ماهانه مصرف امگا 3 ممنوع
پریود در خانم ها یک فرایند لازم و طبیعی است که البته گاهی با مشکلات و درد همراه است، برای به حداقل رساندن این مشکلات می توان از مکمل هایی استفاده کرد و یا از مصرف برخی از آنها اجتناب کرد که در ادامه به آنها می پردازیم

مصرف مکمل امگا 3 در زمان پریود

 عادت ماهانه در زنان، موجب تغییرات خلقی آن ها می‌شود. زنانی که در دوران قاعدگی، خونریزی شدیدی دارند باید از خوردن ماهی اجتناب کنند، زیرا امگا ۳ غلظت خون را کاهش می دهد و رقیق کننده خون است.

دکتر سید علی کشاورزمتخصص تغذیه، درباره نکات تغذیه‌ای در زمان پریودی اظهار کرد: در زمان قاعدگی درصد قابل توجهی از زنان دچار اختلالات روحی می‌شوند بنابراین برای از بین رفتن این حالت عصبی، مکملی مخصوص این دوره وجود دارد که ترکیبات آن حاوی ویتامین‌ها و منیزیوم است. افراد مبتلا به اختلال عصبی، پیش از قاعدگی می‌توانند از این مکمل ویتامینه، یکی صبح و یکی شب در زمان تغییرات خلقی استفاده کنند تا به تعادل روحی برسند.

مکمل,قرص

مکمل مخصوص دوران قاعدگی را می‌توان با مراجعه به داروخانه‌ها تهیه کرد چرا که این مکمل ویتامینه است و نیازی به نسخه پزشک ندارد. خوردن شیر باعث افزایش خونریزی پریودی نمی‌شود، شیر به طور معمول غذای کاملی است و محدودیتی ندارد، همچنین در زمان پریودی زنان می‌توانند از مکمل آهن استفاده کنند تا دچار کم‌خونی نشوند. گوشت و مرغ منابع پروتئین‌دار محسوب می‌شوند بنابراین زنان در دوران قاعدگی حتما باید در یک یا دو وعده غذایی خود، از آن استفاده کنند.

بهتر است زنان تا حد امکان از خوردن شکلات و شیرینی نیز خودداری کنند چراکه این مواد تنها موجب افزایش وزن آن ها می‌شود.


بیشتر بدانید : بخور و نخورهای دوران قاعدگی

بیشتر بدانید : چه چیزهایی درد پریود را کم می کند؟

بیشتر بدانید : 8 اشتباه که هر ماه در زمان پریود انجام می دهید

بیشتر بدانید : 5 درد شکم دوران قاعدگی که می توانند نشانه یک مشکل جدی باشند

بیشتر بدانید : پاسخ به سوالات شما درباره عادت ماهیانه


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannew.com