چی بخورم تا زودتر پریود شوم؟
 

کدام خوراکی ها به جلو انداختن پریود کمک می کنند؟

 قصد مسافرت دارم و نمی خوام در دوران سفر پریود شم چه دارویی می تونم بخورم تا عفب بیاندازم؟

هفته آینده مراسم عروسی ام است و با پریودم همزمان شده نمی خوام شروع بشه چکار باید بکنم؟

ماه قبل دوبار از روش اورژانسی استفاده کردم و الان یک هفته است از تاریخ پریودم گذشته، چکار کنم زودتر بشم؟

ماه آینده برای مسابقات کشوری باید آماده بشم و پریود شدن در این دوره برایم مشکل ساز است چکار کنم؟

و دهها دلیل دیگر برای استفاده از داروهای شیمیایی و قرص های پیشگیری از بارداری برای به تاخیر انداختن پریود و بی نظمی های متعاقب آن و لزوم مداخله شیمیایی مجدد و احتمالا بی نظمی بیشتر و گاها اسیر یک گردونه بسته شدن.

این یکی از شایع ترین علل بی نظمی پریود این روزهاست. بی نظمی پریود علل دیگری هم دارد که عمده انها وابسته به شیوه زندگی نوین هستند نظیر استرس ، داروها ، تغذیه بخصوص غذاهای صنعتی و موادی مثل مرغ ، ورزش های سنگین و ...

همه این عوامل در کنار هم سبب شده اند که اختلال و بی نظمی پریود خیلی بیشتر از گذشته در بین دختران و زنان جوان دیده شود.

بیشتر بدانید : 4چیزی که در مورد قاعدگی نمی‌دانستید!

بیشتر بدانید : نکاتی که مردان باید راجع به قاعدگی بانوان بدانند!

جلو انداختن پریود با تغذیه

اگر می پرسید چی بخورم پریود بشم چند ماده غذایی در دسترس را به شما معرفی خواهیم کرد. ازجمله:

1- جعفری

اگر می پرسید که برای زودتر پریود شدن چی بخوریم باید جعفری را به شما پیشنهاد کنیم. جعفری یک سبزی بسیار شگفت انگیز است که می تواند بر قاعدگی تاثیر بگذارد. برای استفاده از این روش مقداری جعفری تازه را خرد کرده و با آب داغ مخلوط کنید، سپس بگذارید تا چند دقیقه دم بکشد. خوردن چند روز پشت هم این دمنوش می تواند سبب آغاز قاعدگی گردد.

2- زنجبیل

درپاسخ به پرسش چی بخوریم که پریود شویم به شما می گوییم که کمی زنجبیل تازه تهیه کنید، آن را به قطعات ریز خرد کرده و دم کنید، سپس هر روز آن را میل کنید و منتظر آغاز خونریزی ماهانه باشید. 

بیشتر بدانید : تاثیر زنجبیل بر قاعدگی چیست؟

3- دارچین

دارچین ادویه ای است که به سرعت می تواند بر چرخه قاعدگی شما تاثیر بگذارد، تفاوتی ندارد که چوب آن را دم کنید و یا پودر آن را در غذاها و دسر ها بریزید. به هرحال خوردن مقدار قابل توجهی از این ادویه احتمال شروع خون ریزی قاعدگی را افزایش می دهد.

4- زعفران

از دیرباز تاکنون زعفران به عنوان یک گیاه قاعده آور معروف بوده است. 5 گرم زعفران را در 500 سی سی آب دم کرده و روزی سه وعده بنوشید. 

5- انبه

 انبه از جمله میوه های قاعده آور محسوب می شود و خوردن مقدار زیادی از آن میتواند به شروع عادت ماهیانه کمک کند.

6- رازیانه

خوردن قطره و یا عرق رازیانه از جمله مواردی است که در بارداری به علت خاصیت قاعده آوری منع مصرف دارد. اگر می پرسید که چی بخوریم که پریود شویم یک پاسخ کارآمد خوردن عرق رازیانه است. 

بیشتر بدانید : خواص رازیانه برای زنان از تاخیر یائسگی تا افزایش میل جنسی

7- زردچوبه

یک قاشق زردچوبه را در یک لیوان آب حل کرده و دو بار در روز آن را بنوشید. این روش می تواند در شروع قاعدگی موثر باشد.به یاد داشته باشید که عواملی همچون استرس، ورزش بیش از اندازه، الگوی نامنظم خواب و بیداری، شوک های احساسی و ... می تواند بسیار بیشتر از تغذیه بر تعادل هورمونی درنتیجه بر سیکل های ماهانه شما تاثیر گذار باشند.

اگر پریود شما عقب افتاده و نگران هستید، ابتدا سعی کنید تا با استفاده از روش های مدیریت استرس، آرامش خود را حفظ کنید، وضعیت خواب و برنامه های ورزشی و فعالیتی خود را بازبینی کنید، شاید با اصلاح این موارد و بدون نیاز به خوردن ماده غذایی خاصی الگوی قاعدگی منظم شود. بنابراین قبل از پرسیدن این سوال که چی بخوریم که پریود شویم کمی از استرس و اضطراب خود کم کنید.

سوالات متداول که در مورد قرص ها و داروهای دیگر پرسیده می شوند: 

1- آیا قرص Well Woman سبب باز شدن پریود می شود؟

بله. این دارو که حاوی مس، آهن، منگنز، ید و ... است، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این داروی گیاهی گرچه عوارض خاصی ندارد اما مصرف آن تحت نظر متخصص توصیه می شود و طی یک تا سه ماه اثر خود را بر قاعدگی می گذارد.

 2- آیا دمنوش غلیظ زعفران سبب پریود شدن می شود؟

بله. زعفران یک گیاه قاعده آور است و درصورتی که چند بار دمنوش غلیظ آن را میل کنید امکان باز شدن پریدی بیشتر می شود. 

3- اگر پریود شوم مطمئن باشم که باردار نیستم؟

خیر! در برخی موارد، در هفته های ابتدایی حاملگی، خونریزی سبکی رخ می دهد که فرد آن را با خونریزی قاعدگی اشتباه می گیرد درصورتی که جنین همچنان در درون رحم به رشد خود ادامه می دهد.

4- چیکار کنم که خیلی زود پریود بشم؟

درحقیقت این مساله که راهکارهای مطرح شده در متن بالا همچون مصرف دم کرده زعفران و ... چه زمانی تاثیر خود را بر بدن شما اعمال خواهد کرد، به نوع پاسخ گویی بدنتان بستگی دارد و در افراد مختالف متفاوت است. به یاد داشته باشید که استرس خود سبب به تاخیر افتادن قاعدگی می شود بنابراین پیش از آنکه بپرسید چی بخوریم که پریود شویم؟ابتدا کمی آرامشتان را حفظ کنید

بیشتر بدانید : خرافات در مورد پریود زنان در طول تاریخ

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوره پریود و رعایت برخی اصول

بیشتر بدانید : چرا در زمستان درد پریود بدتر می شود؟ راهکارهایی برای درمان درد پریود

بیشتر بدانید : خونریزی کم در زمان پریود می تواند نشانه مشکلی باشد؟

بیشتر بدانید : عقب انداختن قاعدگی برای سلامتی زنان خوب است یا بد؟

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ