3 سس خوشمزه ای که باید با احتیاط آنها را مصرف کنید!!
سس یکی از خوش مزه ترین چاشنی هایی است که برای طعم دار کردن سالاد و غذاهای مختلف از آن استفاده می شود. سس ها انواع و اقسام مختلفی دارند و باید آنها را با احتیاط مصرف کنید تا سلامتی تان به خطر نیفتد.

در مصرف این سس ها احتیاط کنید

سس های آماده غذا را خوشمزه می کند اما در عین حال زیاده روی در مصرف آن  دردسرساز می شود. این سس ها حاوی ترکیباتی است که زیاده روی در مصرف آن باعث افزایش فشارخون، بیماری های قلبی و اضافه وزن می شود. در این مطلب 3 سس را معرفی می کنیم که بهتر است در مصرف آن ها دچار افراط نشوید.

 

سس مایونز را با احتیاط مصرف کنید

این سس حاوی چربی های اشباع شده است  که به مرور شکم را بزرگ و رگ های خونی را مسدود می کند. سس مایونز صنعتی حاوی روغن سویا و قند زیادی است .  از انواع کم چرب و تهیه شده با روغن زیتون استفاده کنید.

 

سس باربیکیو را محتاطانه بخورید

این سس طعم خوشایندی به گوشت قرمز می دهد. این سس حاوی میزان زیادی قند و در عین حال نمک است.  بنابراین تا حد امکان مصرف این سس را کاهش دهید یا این که خودتان دست به کار شده و به سالم ترین شیوه آن را تهیه کنید.

 

سس کچاپ را با احتیاط بخورید

درست است که این سس حاوی گوجه فرنگی  است و به همین دلیل دارای ویتامین های A،C و لیکوپن است که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و ضد سرطان است اما حاوی قند و نمک زیادی است .علاوه بر این کچاپ برای دندان ها، پوست و کبد مضر است. به گزارش تبیان میزان بالای سدیم موجود در این سس خطر افزایش فشار خون را افزایش می دهد .

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com