راز داشتن موهای سالم، براق و پرپشت!!
 خانم ها معمولا به دلیل استفاده از رنگ مو و دکلره  موهایی شکننده و خشک دارند. اما نگران نباشید با مصرف 6 خوراکی سالم می توانید مو هایی سالم، براق، زیبا و هالیوودی داشته باشم

6 خوراکی برای داشتن موهای سالم، براق و پرپشت

داشتن موهای سالم و بدون آسیب یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌هاست. معمولا موهای خانم‌ها به‌ دلیل رنگ و دکلره شکننده و خشک می‌شود و ما  برای احیای مجدد مو مجبور می‌شویم، از انواع ماسک‌ها و نرم کننده‌های شیمیایی استفاده کنیم. اما با تغییر در سبک غذایی هم می‌توان موهای درخشان و سالم داشت. در ادامه به معرفی خوراکی‌هایی که برای موهای شما مفید هستند، خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید : موهای سالم و پرپشت می خواهید؟ این مقاله را بخوانید

موهای سالم، براق و پرپشت با ماهی قزل‌آلا برای درخشش مو

ماهی‌ها و به خصوص ماهی قزل آلا و ساردین حاوی بخش زیادی امگا3 هستند . اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 از جمله چربی‌های مفید برای بدن هستند که خود بدن نمی‌تواند آن‌ها را بسازد و باید از طریق مکمل یا غذا آن را دریافت کند. این چربی‌های مفید به جوان‌سازی پوست و درخشان شدن موهای شما کمک می‌کند.

موهای سالم، براق و پرپشت با ماست یونانی

ماست یونانی مملو از پروتئین است. همچنین به  دلیل داشتن ویتامین b5 و اسید پانتوتنیک باعث جریان بهتر خون در پوست سر و رشد مو می‌شود و از این نظر  برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.

موهای سالم، براق و پرپشت با اسفناج برای موهای شکننده

اسفناج از دسته سبزیجات برگ تیره  است که پر از مواد مغذی است.اسفناج دارای ویتامین A ، آهن ، بتاکاروتن ، فولات و ویتامین C است که موهای شما را مرطوب نگه می‌دارد تا خرد نشود و به سلامت پوست سر شما هم کمک می‌کند. پس برای داشتن موهایی مقاوم می‌توانید یک بشقاب سالاد سبزیجات بخورید.

راز داشتن موهای سالم، براق و پرپشت!!
راز داشتن موهای سالم، براق و پرپشت!!,6 خوراکی برای داشتن موهای سالم، براق و پرپشت

موهای سالم، براق و پرپشت با غلات دشمن ریزش مو

کمبود آهن یکی از دلایل مهم در ریزش مو است. این ماده معدنی مهم را می‌توانید در غلات غنی شده ، ماکارونی، سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو و به خصوص جگر ، مقدار زیادی آهن دارند.  سبزیجات برگ تیره هم حاوی مقادیر زیادی آهن هست.

موهای سالم، براق و پرپشت با پروتئین و ریزش مو

وقتی به بدن‌تان پروتئین کافی نرسد موهای شما نمی‌تواند استراحت کند و باعث ریزش آن‌ها خواهد ‌شد . برای جلوگیری از ریزش مو می‌توانید گوشت قرمز، گوشت بوقلمون و گوشت مرغ مصرف کنید.

موهای سالم، براق و پرپشت با سیب زمینی و خشکی مو

سیب زمینی حاوی یک آنتی اکسیدان،به نام بتاکاروتن است. بدن شما بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که منجر به محافظت از موهای شما  در برابر  خشکی و کدری خواهد شد.همچنین غدد موجود در پوست سر شما را ترغیب می‌کند تا مایعی روغنی به نام سبوم ایجاد کند که از خشک‌شدن مو جلوگیری شود.




بیشتر بدانید : 10 اشتباه که مو هایتان را نابود می کند!!

بیشتر بدانید : 10 توصیه برای داشتن موهای سالم،پوست شفاف، و آرایشی باشکوه(+عکس)

بیشتر بدانید : مو های براق و هالیوودی می خواهید؟ این 14 نکته را بدانید

بیشتر بدانید : مو هایی پرپشت و زیبا می خواهید؟ 7کار ساده زیر را هر روز انجام دهید!!



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com