ضد آفتاب مناسب برای تابستان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
ضد آفتاب یکی از ملزومات فصل تابستان برای مراقبت از پوست است که علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی هم داشته و از سرطان های پوست جلوگیری می کند. در این مقاله می گوییم که ضد آفتاب مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

ضد آفتاب مناسب برای تابستان

شُلی و پیری پوست، ایجاد لک بر روی پوست و ایجاد و تشدید سرطان پوست، ارتباط مستقیمی با تابش نور خورشید دارد، بنابراین در فصول گرم که تابش نور خورشید بیشتر است، محافظت از پوست امری ضروری به شمار می‌رود، همچنین استفاده از لباس‌های پوشیده با بافت مناسب، کلاه نقابدار، عینک آفتابی مناسب و کرم‌های ضدآفتاب توصیه می‌شود.

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب بستگی به جنس پوست و سن فرد دارد و از دوران کودکی و نوزادی نیز این کرم‌ها قابل استفاده است و آنچه که حائز اهمیت بوده، تهیه این کرم‌ها از مواد استاندارد و دارا بون مجوز از وزارت بهداشت است.

مردم برای تهیه این کرم‌های ضد آفتاب باید تنها به داروخانه‌ها مراجعه کنند و افراد جوان به دلیل اینکه پوست چرب‌تری داشته و مستعد آکنه هستند، کرم‌های ضدآفتاب بدون روغن برای آنها توصیه می‌شود، همچنین افراد دارای پوست حساس، کرم‌های ضدآفتابی که حساسیت‌زدایی کمتری دارند پیشنهاد می‌شود.

افراد باید استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را هر دو تا سه ساعت یکبار تکرار کنند و اس‌پی‌اف کرم ضدآفتاب نیز بهتر است برای محافظت بیشتر، عدد 50 به بالا باشد تا پوشش بهتری برای پوست در مقابل آفتاب ایجاد کنند.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : کرم ضد آفتاب رنگی بخریم یا بدون رنگ؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اشتباهات رایج در استفاده از کرم ضد آفتاب که نمی دانستید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین ضد آفتاب در تابستان!!!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این ضد آفتاب خانگی بهترین جایگزین ضد آفتاب های شیمیایی است!!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : farsnews.com