درمان ریزش مو با 3 ماسک خانگی
 در این مطلب به چند ماسک ارزان قیمت و خانگی برای محافظت از موی سر و تقویت آن می‌پردازیم

3 ماسک ساده خانگی برای ریزش مو

موی سر انسان به طور دائمی در معرض هوای آلوده، تغییرات فصلی، هوای خشک، باد و باران‌های اسیدی قرار دارد. از این رو، توجه به سلامت موی سر بسیار مهم است. طاسی و ریزش موی سر امروزه به یکی از چالش‌های زیبایی انسان‌ها تبدیل شده است. موی سر انسان به طور دائمی در معرض هوای آلوده، تغییرات فصلی، هوای خشک، باد و باران‌های اسیدی قرار دارد. از این رو، توجه به سلامت موی سر بسیار مهم است.

در این مطلب به چند ماسک ارزان قیمت و خانگی برای محافظت از موی سر و تقویت آن می‌پردازیم:

بیشتر بدانید : جلوگیری از ریزش مو با موثرترین ماسک طبیعی و خانگی

ماسک روغن کرچک برای درمان ریزش مو

ماسک روغن کرچک برای درمان خشکی پوست سر و شوره بسیار مناسب است. روغن کرچک غنی از اسید‌های چرب است که باعث مرطوب شدن پوست سر می‌شود. همچنین این روغن خواص آنتی باکتریایی داشته و مانع از رشد عوامل بیماری زا بر روی پوست می‌شود.

برای تهیه این ماسک یک قاشق چای خوری از روغن کرچک را بر روی یک تکه پارچه بریزید. سپس به مدت ۱۰ ثانیه آن را در ماکروویو قرار دهید. پارچه باید کمی گرم باشد. این پارچه را بر روی سر خود قرار داده و به آرامی اقدام به ماساژ پوست سر خود کنید. می‌توانید پس از ۱۵ دقیقه پارچه را برداشته و سر خود را با شامپو ملایم بشویید.

درمان ریزش مو با 3 ماسک خانگی
درمان ریزش مو با 3 ماسک خانگی

ماسک روغن نارگیل و دارچین برای درمان ریزش مو

نازکی و شکنندگی موی سر را می‌توانید با کمک ماسک روغن نارگیل و دارچین درمان کنید. دارچین باعث تحریک افزایش گردش خون رسانی به موی سر می‌شود که این امر به رشد مو و تقویت آن کمک می‌کند. در مقابل، روغن نارگیل سرشار از اسید چرب‌های مختلف بوده که منجر به التیام آسیب‌های وارد شده به موی سر می‌شود.

برای تهیه این ماسک یک قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید. سپس این ماسک را به ریشه و پوست سر بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این ترکیب باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بر روی سر بماند و سپس سر خود را با آب گرم بشویید.

ماسک روغن نارگیل، لیمو، ماست و تخم مرغ برای درمان ریزش مو

این ماسک برای مو‌های خشک بسیار مفید است. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی برای موی سر است. ماست و روغن نارگیل نیز به آب رسانی و مرطوب کردن مو کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک به یک قاشق چای خوری روغن نارگیل، آب یک لیمو، نصف فنجان ماست و یک عدد تخم مرغ نیازمند هستید. تمامی مواد را در داخل یک ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید.

این ترکیب را به موی سر و ریشه‌های آن بمالید و سپس یک حوله یا پارچه را بر روی سر خود قرار دهید. این ماسک باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی سر بماند. سپس موی خود را با آب گرم شسته و پس از آن نیز یک بار موی خود را با شامپو معمولی بشویید.



بیشتر بدانید : تقویت و پرپشت کردن مو با 5 ماسک مو طبیعی و خانگی !!

بیشتر بدانید : ماسک مو هایی که معجزه می کند

بیشتر بدانید : رشد سریع مو با 5 ماسک مو خانگی!!



 گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com