کاهش وزن و خواب بهتر با پوست موز!
جالب ست بدانید پوست موز علیرغم اینکه بی ارزش به نظر می رسد، اما ارزش غذایی زیادی دارد و به خواب بهتر و کاهش وزن کمک زیادی می کند

پوست موز را به این دلایل دور نریزید

ممکن است کاملاً عجیب به نظر برسد، اما به گفته سوزی برل ، متخصص تغذیه برتر استرالیا و نویسنده کتاب کاهش وزن، پوست موز خواص فوق العاده غذایی دارد. او به تازگی اعلام کرده است که پوست موز می تواند به کاهش وزن و بهتر خوابیدن شخص کمک کند.

به طور خاص، با مصرف پوست موز حداقل ۱۰٪ فیبرمصرفی شخص افزایش خواهد یافت، زیرا مقدار زیادی فیبر رژیم غذایی در پوست موز یافت می شود. تقریباً ۲۰٪ ویتامین B6 و تقریبا ۲۰٪ ویتامین C بیشتر در پوست موز وجود دارد. میزان پتاسیم و منیزیم نیز با مصرف پوست موز تقویت می شود.

تصور می شود که ویتامین B6 برای “توسعه و نگهداری پوست” ضروری است، در حالی که اعتقاد بر این است که منیزیم نقش زیادی در افزایش کیفیت خواب و مدت زمان آن دارد. پتاسیم می تواند به تقویت و سلامت قلب کمک کند، و ویتامین C می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد، مقابله با هورمون های استرس و تقویت روحیه شخص کمک کند.

طبق یک مطالعه سال ۲۰۱۶ که در ژورنال تحقیقات ایمونولوژی منتشر شده است، پوست موز سرشار از فیبرهای رژیمی، پتاسیم و چربی های اشباع نشده است. و طبق یک مطالعه سال ۲۰۱۱ منتشر شده در کاربردهای بیوشیمی و بیوتکنولوژی، پوست موز نرسیده از سطح آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به انواع رسیده موز برخوردار است و این نشان می دهد که در واقع مواد مغذی مفید در پوست موز وجود دارد.

موز

یک فایده دیگر نیز برای پوست موز وجود دارد: خوردن پوست موز باعث کاهش ضایعات مواد غذایی می شود. و این چیزی است که همه ما می توانیم از پس آن برآییم.

در حال حاضر، فقط مسئله خوردن پوست موز وجود دارد. ابتدا، حتماً موزهای موجود را قبل از خوردن بشویید، زیرا بیرون میوه جایی است که میکروب ها جمع می شوند، و باید مطمئن شویم که کاملاً تمیز است.

یکی از توصیه های دیگر برل پختن پوست موز است برای نرم شدن آن که به تجزیه برخی از دیواره های سلول درون پوست کمک می کند و به جذب مواد مغذی کمک می کند.

در روشی دیگر، مخلوط کردن پوست موز و میکس کردن پوست آن دراسموتی است، که ساده ترین راه برای اضافه کردن آن به خوراکی های روزانه است.


بیشتر بدانید : پوست موز را به این 6 دلیل پزشکی بخورید

بیشتر بدانید : موز برای این افراد ممنوع !

بیشتر بدانید : اگر روزانه یک موز بخورید، چه اتفاقاتی در بدن شما می افتد؟

بیشتر بدانید : درمان سردرد شدید با پوست موز

بیشتر بدانید : پوست میوه هایی که نباید دور بریزید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: shafaqna.fa.com