آمادگی برای روزه داری با چند نکته مهم
همانطور که می دانید کم کم به ماه رمضان نزدیک می شویم و لازم است خود را برای این ماه آماده کنیم، در ادامه به چند نکته برای آماده شدن برای این ماه اشاره می شود

چطور برای ماه مبارک رمضان آماده شویم؟

با توجه به طولانی بودن مدت روزه داری‌ نیاز است افراد از هم اکنون برای روزه داری در این ماه تمرین و خود را آماده کنند.

خانواده ها در روزهای باقی مانده تا ماه مبارک رمضان برنامه تمرینی برای روزه داری داشته باشند، به نحوی که وعده ناهار را سبک کنند و وعده های غذایی را سمت شام سوق دهند. توصیه می شود مثل ماه مبارک یک وعده افطار سبک در هنگام غروب در نظر گرفته شود و بعد از آن وعده شام سبک صرف شود.

این فاصله انداختن بین وعده ناهار تا شام و سبک مصرف کردن وعده ناهار موجب می شود بدن برای روزه داری خود را آماده کند. توصیه می شود افراد بین وعده افطار تمرینی با شام نیز یک فاصله نیم ساعت تا یک ساعت بگذارند تا به شیوه سالم مصرف غذا در ماه مبارک نیز عادت کنند، چرا که معده نباید بلافاصله بعد از افطار با غذاهای سنگین پر شود.هیچ یک از وعده های غذایی  حذف نشود و حجم مواد مصرفی هم نباید کم شود و تنها زمان صرف آن ها باید تغییر کند.

همان‌طور که در مدت باقی مانده کم خوری توصیه نمی شود، پُرخوری هم توصیه نمی‌شود، چرا که افراد نمی‌توانند در بدن خود غذا ذخیره کنند و مصرف غذای زیاد آمادگی برای ماه مبارک نمی‌آورد و تنها موجب چاقی افراد می‌شود.

بیشتر بدانید : علت سردرد در زمان روزه گرفتن چیست و چطور بر آن غلبه کنیم؟

بیشتر بدانید : پرکاری تیروئید و روزه گرفتن ممکن است؟ کم کاری تیروئید چطور؟

بیشتر بدانید : روزه داری از دیدگاه تغذیه

بیشتر بدانید : بهترین نوشیدنی برای روزه داران مبتلا به سنگ کلیه

بیشتر بدانید : اصول روزه داری از دیدگاه طب سنتی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com