تست تشخیص میزان اعتماد به نفس!
اگر فکر می کنید که مقدار عزت نفس و اعتماد به نفس شما بسیار کم است و دچار مشکلاتی هستید بهتر است تست زیر را انجام داده تا متوجه میزان اعتماد به نفس خود شوید

تست اعتماد به نفس

همه ما گاهی احساس رد شدن و دوست نداشته شدن را داریم، شاید برای لحظه‌ای تصور می‌كنیم كه با دنیا هماهنگ نیستیم یا ارزش‌مان از دیگران كمتر است. با این همه، باید به خاطر بسپاریم كه ما همان چیزی هستیم كه در آخرین تجزیه و تحلیل از خود داشته‌ایم. انسان همان اندازه خوشبخت است كه در ذهنش احساس می‌كند.

اگر احساس می‌كنیم كه زشت هستیم، به خاطر داشته باشیم كه زیبایی جنبه‌های گوناگونی دارد. اگر احساس تنهایی می‌كنیم، منتظر نشویم كه دیگران سراغ ما بیایند، خود به سوی آنها برویم. هرگز نباید فراموش كنیم كه هیچ‌كس كامل نیست و این بخشی از حالات انسانی ماست.

ما باید یاد بگیریم كه نقص‌های خود را دوست بداریم و زمان و عمر خود را با دوست نداشتن خود از دست ندهیم. نكته غم‌انگیز این است كه هر چه از دست برود، هرگز دوباره به دست نخواهد آمد. هیچ‌یك از ما قادر به زنده كردن گذشته و جبران كوتاهی‌های خودمان نخواهیم بود.


جملات زیر را به دقت بخوانید و درصورتی‌كه هر یك از آنها با وضعیت فعلی شما مطابقت دارد، پاسخ بله و چنانچه به هیچ شكلی با وضعیت شما مطابقت ندارد، پاسخ خیر بدهید.


تست اندازه گیری اعتماد به نفس

تست اندازه گیری اعتماد به نفس

 

چه نمره‌ای می‌گیرید؟

در این تست نباید برای همه سوال‌ها ارزش برابری را در نظر بگیرید. برای اینکه نمره خود رامحاسبه کنید، باید از سوال یك تا سوال 16 به هر پاسخ بله یك امتیاز و به پاسخ‌های خیر امتیازی ندهید. از سوال 17 تا سوال 25 به هر پاسخ خیر یك نمره و به پاسخ‌های بله نمره‌ای ندهید. حاصل جمع نمراتتان را می‌توانید با کمک راهنمای زیر تفسیر کنید:

25-17

عزت نفس شما بسیار پایین است. اصلا به‌ خود اعتماد ندارید. از خود ناامید شده‌اید. بلند شوید! دست از تحقیر خود ‌بردارید. سعی كنید خود را همان‌گونه كه هستید بپذیرید. توصیه ما این است که برای بالا بردن عزت نفس خود تلاش کنید.

16-8

احساسات شما در مورد خودتان پایدار نیست. گاهی از آنچه هستید یا انجام می‌دهید راضی بوده و گاهی با كوچك‌ترین حرف یا انتقاد از طرف دیگران، در مورد خود دچار شك و تردید می‌شوید.

كمتر از 7

تبریك می‌گوییم! اعتماد به نفس شما عالی است. البته قدر این ویژگی را بدانید اما مواظب باشید دچار غرور و خودبینی نشوید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: مجله سیب سبز