دلایلی که باعث می شوند از تلگرام ایکس استفاده کنیم!
اگر هنوز شک دارید که باید از تلگرام ایکس استفاده کنید یا خیر, بهتر است که این مطلب را از دست ندهید.

چرا باید همین امروز از تلگرام ایکس به جای تلگرام معمولی استفاده کنیم؟

تلگرام ایکس در ابتدای معرفی، از برخی قابلیت‌های تلگرام معمولی (مانند افزودن چند حساب کاربری) محروم بود و به همین دلیل هم کاربران زیادی به سمت این نسخه کوچ نکردند اما اخیرا با انتشار آپدیت‌های فراوان، شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی به تلگرام ایکس هستیم که آن را یک پله جلوتر از تلگرام معمولی قرار داد‌ه‌ است.

در ادامه این مطلب با ارایه چند دلیل به شما می‌گوییم که چرا باید تلگرام معمولی را کنار بگذارید و به نصب تلگرام X اقدام کنید.


سرعت بالاتر

این که تلگرام ایکس نسبت به تلگرام معمولی سرعت بالاتری دارد، کاملا مشهود است؛ به طوری که در همان برخورد اول با این اپلیکیشن و گشت و گذار در محیط آن، به سرعت متوجه سریع‌تر بودنش می‌شوید.

بهینگی بالای تلگرام ایکس نسبت به تلگرام معمولی یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث بالا رفتن سرعتش شده است. تلگرام اعلام کرده که این نسخه بر روی دیواس‌های 64 بیتی عملکرد بهتری داشته و از سرعت بیشتری برخوردار است. علاوه بر این‌ها، انیمیشن‌هایی که برای گشت و گذار در رابط کاربری در نظر گرفته شده، بسیار روان‌تر از آن چیزی است که در تلگرام معمولی می‌بینیم و همین مورد فاکتور دیگری است که در سرعت بالای اپ تاثیر مثبت گذاشته است.

از آن جایی که پیام رسان تلگرام در کشور ما با کندی سرعت مواجه شده، نصب تلگرام X می‌تواند تا حدی یاری رسان کاربر در این زمینه باشد. علاوه بر این‌ها سرعت بالای گشت و گذار در رابط هم مطمئنا باب میل بسیاری از کاربران خواهد بود.


زیبایی ظاهری

علی رغم شباهت زیاد تلگرام ایکس به تلگرام معمولی، یکسری تفاوت‌ ظاهری بین این دو نسخه موجود است. تلگرام ایکس از نظر ظاهری زیباتر بوده و جذابیت بیشتری نسبت به نسخه معمولی دارد. برای مثال با وارد شدن به یک کانال، تصویر منتشر شده در آن، فضای زیادی از رابط کاربری را اشغال می‌کند و به همین ترتیب جلوه زیبایی به این بخش می‌دهد.

bubble-free mode ویژگی دیگری است که باعث خاص‌تر شدن تلگرام ایکس نسبت به تلگرام معمولی شده است. باکس‌های چت در تلگرام ایکس به صورت حبابی شکل طراحی شده‌اند که علاوه بر خوانایی راحت‌تر پیام، بر زیبایی ظاهر صفحه چت هم تاثیر بسزایی گذاشته‌اند.

علاوه بر این‌ها قابلیت‌های دیگری در این زمینه مانند ایجاد تغییرات در تم، اندازه نوشته‌‌های صفحه چت و حالت Night Mode در رابط کاربری تلگرام ایکس وجود داشته که با عملکردی متفاوت‌تر نسبت به تلگرام معمولی، شما را در شخصی سازی بیشتر کمک می‌کنند.

با توجه به موارد گفته شده، در صورتی که می‌خواهید تلگرام را با ظاهری متفاوت و انیمیشن‌های جدید تجربه کنید، حتما نصب تگرام X را در نظر داشته باشید.


دسته بندی‌های بیشتر، ژست‌های حرکتی و موزیک پلیر قدرتمندتر

در بخش‌های مختلف تلگرام ایکس شاهد دسته بندی‌های متنوع برای دسترسی راحت‌تر هستیم. برای مثال با وارد شدن به Shared Media یک کاربر، تمامی فایل‌های اشتراک گذاشته شده در گروه‌های خاص، در دسترس قرار می‌گیرند.

تلگرام ایکس از ژست‌های حرکتی مختلف برای کنترل راحت‌تر اپ هم پشتیبانی می‌کند. برای مثال در صورتی که می‌خواهید پیامی را Reply کنید، تنها کافی است بر روی آن به سمت راست سوایپ کنید. علاوه بر این‌ها اکنون توسط تلگرام ایکس می‌توان با نگه داشتن انگشت بر روی چت، بدون Seen کردن پیام، صفحه چت را باز کرد و جدیدترین پیام‌های دریافتی را خواند.

موزیک پلیر قدرتمند و با ظاهر زیبا، یکی دیگر از ویژگی‌‌های جذاب موجود در تگرام ایکس به حساب می‌آید.


سخن پایانی

با وجود اینکه تلگرام ایکس نسبت به تلگرام معمولی همچنان از یکسری قابلیت‌های پایه پشتیبانی نمی‌کند، اما در برخی بخش‌ها، ویژگی‌های خاصی را به کاربر ارایه می‌دهد که نه تنها آن‌ها را در تلگرام معمولی نمی‌بینیم، بلکه در دیگر پیام‌ رسان‌های موجود هم قابل دسترسی نیستند. این پیام رسان با گذشت زمان آپدیت‌های بیشتری را دریافت می‌کند و در هر نسخه جدیدتر، کامل‌تر از قبل خواهد شد. با این تفاسیر بهتر است حتما برای نصب تلگرام ‍X بر روی تلفن هوشمند خود، اقدام کنید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir