بسیاری از زنان زمانی كه چین و چروك‌های صورت را مشاهده می‌كنند بسیار نسبت به خود احساس منفی پیدا می‌كنند و نگرانی از پیر شدن تمام زندگی آن‌ها را فرا می‌گیرد...
 
دانشمندان در آخرین مطالعات خود متوجه شدند، زنان پیوسته در مورد شكل ظاهری و همچنین پیر شدن خود نگران هستند.
به گزارش شبكه خبر، برای انجام این تحقیق دانشمندان از صد زن خواستند تا در تحقیقی شركت كنند تا به این ترتیب محققان متوجه بشوند كه زنان به طور متوسط چند بار در مورد شكل ظاهری و پیر شدن خود احساس ناامیدی می‌كنند.
از زنانی كه در این تحقیق شركت داشته و بین 35 تا 69 سال سن داشتند خواسته شد هر زمان كه در مورد صورت، شكل بدن و ظاهر خود احساس ناامیدی و نگرانی كردند، آن را ثبت كنند.
بعد از انجام این مطالعه دانشمندان متوجه شدنند زنان در این محدوده سنی معمولا 36 بار در طول روز دچار احساسات منفی در مورد شكل ظاهری خود می‌شوند و خود را مورد انتقاد قرار می‌دهند.
البته در مورد بعضی از زنان این احساس شكل افراطی به خود گرفته و به حالت وسواس گونه زندگی آن‌ها را دستخوش تغییر قرار داده بود.

این تفكرات گاهی تا آنجا پیش می‌رود كه فرد دست به انكار شكل ظاهری خود می‌زند، و خود را آنگونه كه هست قبول ندارد.
یكی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های زنان پیر شدن وتغییر شكل ظاهری به واسطه آن است.بسیاری از زنان زمانی كه چین و چروك‌های صورت را مشاهده می‌كنند بسیار نسبت به خود احساس منفی پیدا می‌كنند و نگرانی از پیر شدن تمام زندگی آن‌ها را فرا می‌گیرد.
البته این تحقیقات نشان می‌دهد كه زمانی كه زنان اقدام به آرایش كردن می‌كنند، احساسات منفی آن‌ها نسبت به خودشان اندكی كاهش پیدا می‌كند كه این موضوع دلیل علاقه افراطی بعضی از زنان را به آرایش كردن نشان می‌دهد.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: irinn.ir
 
مطالب جالب دیگر:
کوتاه و خواندنی از اولین هتل صفر ستاره جهان! (+عکس)
250 میلیون تومان، قیمت 1800گرم نوعی قارچ!!
تصاویر و اسامی معروف‌ترین زنانی که قبلا مرد بوده‌اند و حالا زن هستند!! (2)
مرد 45ساله‌ای که 17سال ناخن‌هایش را کوتاه نکرده! (+عکس)
شرایط بازگشت گلشیفته فراهانی فراهم شد؛ یک امضا تا بازگشت گلشیفته!!
عکس‌های دختری که از رنگین کمان هم رنگی‌تر است!!