جدیدترین نمونه از این دسته ازدواج‌ها هفته گذشته صورت گرفت، بطوری که پیرمردی با یکی از نوه های دختری خود ازدواج کرد...
 
پس از اینکه طی چند سال اخیر "زنا با محارم" و "تجاوز به محارم" خطراتی بودند که بنیان خانواده در جهان عرب را تهدید می‌کردند، اکنون جدیدترین خطری که مانند بمب جوامع عربی را در معرض خطر سقوط قرار داده و آن را به شدت تهدید می‌کند، "ازدواج با محارم" است.
این خبری است که اخیرا رسانه‌های عربی آن را فاش کرده‌ و منتشر نموده‌اند. جدیدترین نمونه از این دسته ازدواج‌ها هفته گذشته صورت گرفت، بطوری که پیرمردی با یکی از نوه های دختری خود ازدواج کرد. این اقدام مانند یک بمب خبری در رسانه‌های عربی منفجر شد زیرا نه تنها مخالف تعالیم و احکام شریعت اسلامی بوده بلکه حتی قوانین، عادت و تقالید کشورهای مختلف عربی را نیز زیر پا گذاشته است.
در همین راستا شبکه ماهواره‌ای «المحور» طی خبری در این باره چنین اعلام کرد: «شبرا» دختر جوان 15 ساله‌ای است که در منطقه‌ای در شمال قاهره پایتخت مصر زندگی می‌کند. او اخیرا با برادر پدربزرگ مادریش (عموی مادرش) که 40 سال سن دارد، ازدواج کرده است.
در گذشته برخی اخبار در جهان عرب منتشر می‌شد که نسبت به ازدواج برخی دختران کم سن و سال با مردان پیر اعتراض می‌کردند، اما نکته تعجب برانگیز در ازدواج «شبرا» با عموی مادرش این است که با رضایت کامل طرفین صورت گرفته زیرا این دو از مدت‌ها پیش با یکدیگر رابطه‌ای محرمانه داشته‌اند.
البته این ازدواج به رغم رضایت طرفین، اما به دور از دیدگان پدر و مادر دختر انجام گرفت از همین رو آنان پس از اطلاع یافتن از موضوع نزد پلیس رفته و پدربزرگ «شبرا» و همسر جدیدش شکایت کردند زیرا معتقدند که او دختر بچه‌ای بیش نیست و فریب پدربزرگ را خورده است. نیروهای پلیس نیز فورا «شبرا» و پدربزرگ و همسرش را بازداشت کردند اما تا زمان برگزاری دادگاه هر سه نفر آزاد شدند. پیش بینی می‌شود که حکم طلاق این دو نفر از سوی دادگاه اعلام شود و نیز پدربزرگ و همسر این دختر جوان فریب خورده بازداشت شوند.
در پایان گفتنی است به رغم اینکه خداوند متعال در قرآن کریم به صورت صریح هرگونه ازدواج با محارم را حرام اعلام کرده، اما همانند این حادثه جنجال برانگیز، در گذشته به ویژه در چند سال اخیر در کشورهای مختلف عربی نیز رخ داده بود و از همین رو می‌توان گفت چنین ازدواج‌هایی به خطری واقعی و تهدید کننده بنیان خانواده در جوامع عربی تبدیل شده است.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: shia-online.ir
 
مطالب جالب دیگر:
عمل زیبایی باعث مرگ ملکه زیبایی و مدل مشهور شد!! (+عکس)
انتخاب دختر شایسته امریکا در سال 2009! (+عکس)
آيا واقعا گاوها به رنگ قرمز حساس‌اند؟
لیلا اوتادی گران ترین بازیگر زن سینمای ایران!! (+دستمزد سایر بازیگران زن)
توصیه‌هایی برای افراد بدعکس برای اینکه زیبا باشند!؟
شبكه ای با مجریان زنی که حتی صورت‌شان را هم نمی‌بینید!! (+عكس)